Test Mercedes C 350 4 Matic: Szybka kontra

Michał Karczewski
rozwiń więcej
Mercedes-Benz C350 4Matic -przód / Maciek Medyj
Jeszcze kilka lat temu istniał wyraźny podział. BMW produkowało auta o sportowym charakterze, a Mercedes o eleganckim. Kolejne modele producenta ze Stuttgartu wprowadzają jednak nowy porządek.

Nowe Mercedesy mają coraz bardziej wyraziste i dynamiczne linie. To co kiedyś było jedynie domeną wersji AMG, dziś wkracza również do słabszych specyfikacji. Test C 350 potwierdził tylko, że wszystko staje na głowie. Ten model Merca to sportowe auto przebrane w ciuchy limuzyny klasy średniej. Jeszcze nigdy Trójka spod znaku bawarskiej szachownicy nie miała tak mocnego konkurenta.

Zobacz też: Peugeot 207 Outdoor: Nie straszne mu krawężniki

Wiele osób mówi, że Mercedes zaczyna się właśnie od C-klasy. Stoi więc przed nami takie auto, w dodatku po liftingu. Niewielkim, bo tylko taki był potrzebny. Ot, drobna redukcja zmarszczek. Teraz reflektory nieco bardziej zachodzą na maskę, inny jest grill oraz zderzak. Od debiutu w 2007 roku auto niewiele się zestarzało, a w najmocniejszej benzynowej wersji i z pakietem AMG, wygląda bojowo. Światła do jazdy dziennej, pięcioramienne felgi oraz dwie końcówki wydechu to cechy charakterystyczne. Auto prezentuje się więc dynamicznie i nie są to tylko obietnice, które rozczarowują po pierwszym wciśnięciu gazu.

Niedawne modyfikacje przyniosły nieco więcej zmian w środku niż na zewnątrz. W starszym modelu z górnej części deski rozdzielczej wysuwał się ekran radia i nawigacji. Obecnie jest on umieszczony na stałe, pod swoim daszkiem. Nowa jest także kierownica oraz białe, sportowe zegary. To jednak nie wszystko. Zmodyfikowano konsolę środkową, która teraz wygląda bardziej po „mercedesowsku” oraz wprowadzono więcej aluminiowych (prawdziwych, nie plastikowych) wstawek: w kierownicy oraz wzdłuż deski rozdzielczej. Lepsze są też materiały użyte do budowy wnętrza. Kolorystyka naszej wersji łączy wspomniane srebro z czernią i beżem. To ciekawy mariaż. Wnętrze rozjaśniają dwa oddzielne szyberdachy z niezależnymi zasłonami.

Zobacz też: Test Honda Civic: lepsze nie jest wrogiem dobrego

Pod maską testowanej 350-tki drzemie 3.5 litrowe V6 o mocy 306 koni. To najmocniejszy silnik dostępny w tym modelu, nie licząc wersji C63, która ze swoimi 450-końmi walczy w nieco innej wadze. Testowane auto ma sześć cylindrów i układzie V i 370 Nm momentu, dostępnych w zakresie 3500-5250 obr./min. Do przeniesienia napędu użyto siedmiobiegowego automatu. To prawda, że BMW montuje w Trojce „ósemkę”, ale trudno czepiać się o zbyt małą liczbę przełożeń w Mercedesie. W końcu niektórzy tkwią jeszcze w czasach skrzyń pięciobiegowych. Jeśli chcemy taki zestaw napędowy pozwala jeździć spokojnie, w akompaniamencie basowo mruczącego wydechu lub wciskać w fotel, jeśli mamy na to ochotę (równe 6 sekund do setki). Korzystając jednak z pełnych możliwości sześciocylindrowca trzeba liczyć się z częstymi wizytami na stacji paliw. Niech was nie zwiedzie, że to wersja Blueefficiency z systemem start&stop. Jej zalety poczujecie jedynie przy spokojnej jeździe i korkach, gdy silnik sam się wyłączy.

Zobacz też: Test Lancia Voyager: Shuttle bus z pierwszej ligi

Bogata wersja C klasy zaopatrzona została w stały napęd na cztery koła (4 Matic). Dzięki temu możemy liczyć na dobrą trakcję niezależnie od warunków pogodowych. Takie rozwiązanie pomaga też przenieść na asfalt spory moment obrotowy, bez obawy o buksowanie kół. Rozczarują się jednak ci, którzy (podobnie jak wyznawcy BMW) będą chcieli spróbować driftu. Dla nich przewidziano tradycyjną odmianę C-klasy z napędem na tył. Testowana wersja została nafaszerowana elektroniką. Wiąże się z tym pewien mankament. Światła, które automatycznie przestawiają się z drogowych na mijania, robią to zbyt późno, przez chwilę skutecznie oślepiać tych z przeciwka.

Podstawową C-klasę, czyli C180 można kupić 128 600 zł. Aby stać się posiadaczem testowanej wersji trzeba dołożyć jeszcze ponad  sto tysięcy. Ciągle nie jest to jednak najdroższa możliwość, bo za odmianę C63 AMG zapłacić trzeba prawie 338 tysięcy złotych..  Oczywiście pod warunkiem, że nie będziemy chcieli zaopatrzyć naszego egzemplarza w elementy z bogatej listy opcji. O tym czy wybrać Mercedesa czy BMW zdecydują w tym przypadku indywidualne preferencje.

Moto
Konfiskata samochodów nietrzeźwym: w majówkę 2024 auta straci dwa tysiące kierowców, jak uniknąć kary
27 kwi 2024

Choć zapowiadane jest cofnięcie drastycznych przepisów, nadal obowiązuje nowe prawo według którego nietrzeźwemu kierowcy konfiskuje się auto. Gdyby obowiązywał już w ubiegłoroczną majówkę, samochody straciłoby prawie2 tys. kierowców. Jednak jeśli nawet przepisy zostaną złagodzone, to kary dla nietrzeźwych kierowców pozostaną nadal surowe.

Nowe kary dla kierowców przyjęte. Masowo polecą prawa jazdy
26 kwi 2024

Kierowców czeka rewolucja w karaniu za wykroczenia. Przepisy przyjęte przez Parament Europejski niosą poważne zmiany. Reforma ma przyczynić się do zmniejszenia liczby zabitych na europejskich drogach. Oto szczegóły…

Majówka może przynieść spadek cen paliw. Za benzynę Pb 95 możemy zapłacić od 6,61 do 6,72 zł za litr, a za Pb98 od 7,28 do 7,39 zł
26 kwi 2024

W nadchodzący majowy weekend, kierowcy mogą spodziewać się korzystniejszych cen paliw. Eksperci portalu e-petrol.pl prognozują spadek kosztów tankowania, a to z powodu promocji oferowanych przez stacje benzynowe.

Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana
26 kwi 2024

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

Pożar samochodu elektrycznego. Co zrobić? Jak się zachować?
26 kwi 2024

Pożar Luciad Air w Warszawie sprawił, że na tapet powrócił temat pożarów samochodów elektrycznych. Jak w razie pojawienia się ognia powinien zachować się kierujący pojazdem i inni użytkownicy drogi? Jak gasić ogniwa zawarte w baterii?

Jazda na rolkach i wrotkach a przepisy drogowe. Rolkarz to pieszy czy kierujący? Jakie ma obowiązki?
26 kwi 2024

Sezon na rolki i wrotki startuje wraz z pierwszymi objawami wiosny. A to oznacza, że warto przypomnieć zasady poruszania się tymi "środkami transportu". Bo ich również dotyczą przepisy drogowe. Na jakie konkretnie zasady wskazują?

To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin
25 kwi 2024

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?
25 kwi 2024

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie
25 kwi 2024

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?
25 kwi 2024

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

pokaż więcej
Proszę czekać...