EGR
REKLAMA
Zawór recyrkulacji spalin został stworzony przez General Motors około 30 lat temu. Pierwsze zawory EGR były mechaniczne. Dziś zawory EGR są sterowane elektronicznie za pomocą komputerów.
REKLAMA
REKLAMA
Zawór EGR jest włączony wtedy, gdy silnik pracuje pod małym obciążeniem, na wolnych obrotach oraz w trakcie jazdy ze stałą prędkością. Otwarcie zaworu powoduje cichszą pracę silnika, a także zmniejsza temperaturę tłoków i korbowodów. Może także wpływać pozytywnie na trwałość korbowodów. Najważniejszą jednak rzeczą w stosowaniu zaworów recyrkulacji spalin jest ekologia.
Zasadą działania układu jest ponowne wprowadzanie do komory spalania pewnej ilości spalin. Zastosowanie takiego rozwiązania powoduje przyspieszenie odparowania paliwa – poprzez jego podgrzanie, obniżenie temperatury spalania ubogiej mieszanki paliwowo-powietrznej oraz utlenienie pozostałych w spalinach nie spalonych węglowodorów (HC).Skutkiem działania układu jest obniżenie emisji tlenków azotu (NOx) – spowodowane obniżeniem temperatury spalania ubogiej mieszanki oraz obniżenie emisji HC poprzez ich utlenienie.
Zobacz też: Optymalne obroty silnika
REKLAMA
REKLAMA