REKLAMA

Kategorie

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy Abarth 124 spider 2016

Nowy Abarth 124 spider 2016
Nowy Abarth 124 spider 2016
Abarth

REKLAMA

REKLAMA

Nowy Abarth 124 spider ma na celu przypomnienie o imponującej historii firmy i przywrócenie jej należytego miejsca wśród marek powodujących przyspieszone bicie serca u każdego fana motoryzacji. Nie wiemy jeszcze, czy najnowszy roadster sprosta temu zadaniu, ale egzemplarze pokazane na Salonie Samochodowym w Genewie wyglądają bardzo obiecująco.

Nowy Abarth 124 spider – cena od 40 tys. Euro

Według informacji producenta nowy Abarth 124 spider będzie dostępny na rynku od września. Jego cena na terenie całej Europy będzie rozpoczynała się od 40 000 EUR.

REKLAMA

REKLAMA

Najnowszy roadster jest standardowo wyposażony w mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, który zabezpiecza samochód podczas jazdy i wpływa na jego przyczepność układu w najbardziej krytycznych sytuacjach i sprawia, że zachowanie samochodu cechuje nieporównywalna dynamika.

Nowy Abarth 124 spider 2016

Abarth

Abarth

Zobacz też: Test Abarth 500C: w dobrym stylu

Konstruktorom udało się ograniczyć masę do zaledwie 1060 kg. Tym samym stosunek masy do mocy wynosi 6,2 kg/KM, co jest najlepszym wynikiem w tej kategorii samochodów. Pojazd cechuje także równomierny rozkład masy na osie w stosunku 50/50, co znajduje przełożenie na wysoki poziom zwinności oraz osiągi.

REKLAMA

Abarth wyeliminował zbędne kilogramy gram po gramie.  Przykładowo, system aktywnej maski samochodu został tak opracowany, aby sprostać najbardziej restrykcyjnym wymaganiom z zakresu ochrony pasażerów w przypadku zaistnienia kolizji, bez uszczerbku dla współczynnika masy czy zrównoważenia samochodu. Dzięki zastosowaniu czujników na poprzecznicy i dwóch ładunków pirotechnicznych w komorze silnika, system rozpoznaje niebezpieczeństwo w kilka milisekund i zapewnia bezpieczną przestrzeń, jednocześnie minimalizując skutki kolizji od strony maski.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

124 spider ma z przodu wysokie zawieszenie 2-wahaczowe oraz 5-punktowe z tyłu, skalibrowane tak, aby zwiększyć stabilność podczas hamowania czy skrętu. Układ kierowniczy zapewnia wspaniałe doświadczenia z jazdy, również dzięki elektrycznemu układowi wspomagania kierownicy typu dual pinion.

Zobacz też: Test Abarth 595 Turismo 1.4 T-Jet 160 KM

Nowy Abarth 124 spider – napęd

Abarth 124 spider w regionie EMEA jest wyposażony w czterocylindrowy silnik 1.4 MultiAir, który dostarcza 170 KM mocy, (czyli 124 KM na litr) oraz 250 Nm momentu obrotowego. Samochód osiąga maksymalną prędkość 230 km/h i ma przyspieszenie od 0 do 100 km w 6,8 sekundy. Według zapewnień producenta, dołożono wszelkich starań, by podróżujący mogli się cieszyć doskonałym brzmieniem, emitowanym przez wydech Record Monza.
Spider jest dostępny z 6-stopniową manualną lub automatyczną skrzynią biegów Sequenziale Sportivo.

Aby zapewnić więcej frajdy z jazdy, nowy 124 spider umożliwia kierowcy wyłączenie sterowania elektronicznego. Tym samym można czerpać przyjemność z całkowitego wykorzystania dynamiki mocy z napędem na tylne koła.

Źródło: Abarth

Nowy Abarth 124 spider 2016
Abarth
Nowy Abarth 124 spider 2016
Abarth
Nowy Abarth 124 spider 2016
Abarth
Nowy Abarth 124 spider 2016
Abarth
Nowy Abarth 124 spider 2016
Abarth
Nowy Abarth 124 spider 2016
Abarth
Nowy Abarth 124 spider 2016
Abarth
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

REKLAMA

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

REKLAMA

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA