REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy Abarth 124 spider 2016

Nowy Abarth 124 spider 2016
Nowy Abarth 124 spider 2016
Abarth

REKLAMA

REKLAMA

Nowy Abarth 124 spider ma na celu przypomnienie o imponującej historii firmy i przywrócenie jej należytego miejsca wśród marek powodujących przyspieszone bicie serca u każdego fana motoryzacji. Nie wiemy jeszcze, czy najnowszy roadster sprosta temu zadaniu, ale egzemplarze pokazane na Salonie Samochodowym w Genewie wyglądają bardzo obiecująco.

Nowy Abarth 124 spider – cena od 40 tys. Euro

Według informacji producenta nowy Abarth 124 spider będzie dostępny na rynku od września. Jego cena na terenie całej Europy będzie rozpoczynała się od 40 000 EUR.

REKLAMA

Najnowszy roadster jest standardowo wyposażony w mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, który zabezpiecza samochód podczas jazdy i wpływa na jego przyczepność układu w najbardziej krytycznych sytuacjach i sprawia, że zachowanie samochodu cechuje nieporównywalna dynamika.

Nowy Abarth 124 spider 2016

Nowy Abarth 124 spider 2016

Abarth

Abarth

Zobacz też: Test Abarth 500C: w dobrym stylu

REKLAMA

Konstruktorom udało się ograniczyć masę do zaledwie 1060 kg. Tym samym stosunek masy do mocy wynosi 6,2 kg/KM, co jest najlepszym wynikiem w tej kategorii samochodów. Pojazd cechuje także równomierny rozkład masy na osie w stosunku 50/50, co znajduje przełożenie na wysoki poziom zwinności oraz osiągi.

Abarth wyeliminował zbędne kilogramy gram po gramie.  Przykładowo, system aktywnej maski samochodu został tak opracowany, aby sprostać najbardziej restrykcyjnym wymaganiom z zakresu ochrony pasażerów w przypadku zaistnienia kolizji, bez uszczerbku dla współczynnika masy czy zrównoważenia samochodu. Dzięki zastosowaniu czujników na poprzecznicy i dwóch ładunków pirotechnicznych w komorze silnika, system rozpoznaje niebezpieczeństwo w kilka milisekund i zapewnia bezpieczną przestrzeń, jednocześnie minimalizując skutki kolizji od strony maski.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

124 spider ma z przodu wysokie zawieszenie 2-wahaczowe oraz 5-punktowe z tyłu, skalibrowane tak, aby zwiększyć stabilność podczas hamowania czy skrętu. Układ kierowniczy zapewnia wspaniałe doświadczenia z jazdy, również dzięki elektrycznemu układowi wspomagania kierownicy typu dual pinion.

Zobacz też: Test Abarth 595 Turismo 1.4 T-Jet 160 KM

Nowy Abarth 124 spider – napęd

REKLAMA

Abarth 124 spider w regionie EMEA jest wyposażony w czterocylindrowy silnik 1.4 MultiAir, który dostarcza 170 KM mocy, (czyli 124 KM na litr) oraz 250 Nm momentu obrotowego. Samochód osiąga maksymalną prędkość 230 km/h i ma przyspieszenie od 0 do 100 km w 6,8 sekundy. Według zapewnień producenta, dołożono wszelkich starań, by podróżujący mogli się cieszyć doskonałym brzmieniem, emitowanym przez wydech Record Monza.
Spider jest dostępny z 6-stopniową manualną lub automatyczną skrzynią biegów Sequenziale Sportivo.

Aby zapewnić więcej frajdy z jazdy, nowy 124 spider umożliwia kierowcy wyłączenie sterowania elektronicznego. Tym samym można czerpać przyjemność z całkowitego wykorzystania dynamiki mocy z napędem na tylne koła.

Źródło: Abarth

Nowy Abarth 124 spider 2016
Abarth
Nowy Abarth 124 spider 2016
Abarth
Nowy Abarth 124 spider 2016
Abarth
Nowy Abarth 124 spider 2016
Abarth
Nowy Abarth 124 spider 2016
Abarth
Nowy Abarth 124 spider 2016
Abarth
Nowy Abarth 124 spider 2016
Abarth
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    Przypomnij sobie o tym pokrętle. Na zapominalskich już czeka patrol i mandat

    Motoryzacja XXI wieku oznacza elektroniczną wygodę. Bo np. samochód automatycznie włącza światła. Tyle że automat nie zawsze działa prawidłowo. Kierowca powinien kontrolować jego zachowania. W przeciwnym razie to on dostanie mandat.

    392 zł zamiast dotychczasowych 98 zł? Kierowców może czekać bolesna podwyżka

    Po raz kolejny wraca temat podwyżek cen przeglądów technicznych w Polsce. Tym razem interweniują senatorowie. Ile mógłby kosztować przegląd w 2024 r.? 392 zł zamiast 98 zł w przypadku osobówki i 644 zł zamiast 161 zł w przypadku osobówki z LPG.

    REKLAMA

    Pogoda się poprawiła? A więc... nie myj samochodu. Przynajmniej nie w pełnym słońcu

    Słoneczna pogoda to idealny moment na mycie samochodu? Właśnie, że nie. Rozgrzany lakier "nie przepada" za polewaniem zimną wodą. A to dopiero początek długiej listy problemów. O czym jeszcze musi pamiętać kierowca?

    Transport do Wielkiej Brytanii stał się ogromnym wyzwaniem. Po brexicie pojawił się szereg nowych procedur

    Wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej sprawiło, że branża transportowa działająca na tej trasie stanęła przed nowymi wyzwaniami. A procedury celne oraz wzmożenie kontroli granicznych to dopiero początek listy.

    REKLAMA