REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy Abarth 124 spider 2016

Subskrybuj nas na Youtube
Nowy Abarth 124 spider 2016
Nowy Abarth 124 spider 2016
Abarth

REKLAMA

REKLAMA

Nowy Abarth 124 spider ma na celu przypomnienie o imponującej historii firmy i przywrócenie jej należytego miejsca wśród marek powodujących przyspieszone bicie serca u każdego fana motoryzacji. Nie wiemy jeszcze, czy najnowszy roadster sprosta temu zadaniu, ale egzemplarze pokazane na Salonie Samochodowym w Genewie wyglądają bardzo obiecująco.

Nowy Abarth 124 spider – cena od 40 tys. Euro

Według informacji producenta nowy Abarth 124 spider będzie dostępny na rynku od września. Jego cena na terenie całej Europy będzie rozpoczynała się od 40 000 EUR.

REKLAMA

Najnowszy roadster jest standardowo wyposażony w mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, który zabezpiecza samochód podczas jazdy i wpływa na jego przyczepność układu w najbardziej krytycznych sytuacjach i sprawia, że zachowanie samochodu cechuje nieporównywalna dynamika.

Nowy Abarth 124 spider 2016

Abarth

Abarth

Zobacz też: Test Abarth 500C: w dobrym stylu

REKLAMA

Konstruktorom udało się ograniczyć masę do zaledwie 1060 kg. Tym samym stosunek masy do mocy wynosi 6,2 kg/KM, co jest najlepszym wynikiem w tej kategorii samochodów. Pojazd cechuje także równomierny rozkład masy na osie w stosunku 50/50, co znajduje przełożenie na wysoki poziom zwinności oraz osiągi.

Abarth wyeliminował zbędne kilogramy gram po gramie.  Przykładowo, system aktywnej maski samochodu został tak opracowany, aby sprostać najbardziej restrykcyjnym wymaganiom z zakresu ochrony pasażerów w przypadku zaistnienia kolizji, bez uszczerbku dla współczynnika masy czy zrównoważenia samochodu. Dzięki zastosowaniu czujników na poprzecznicy i dwóch ładunków pirotechnicznych w komorze silnika, system rozpoznaje niebezpieczeństwo w kilka milisekund i zapewnia bezpieczną przestrzeń, jednocześnie minimalizując skutki kolizji od strony maski.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

124 spider ma z przodu wysokie zawieszenie 2-wahaczowe oraz 5-punktowe z tyłu, skalibrowane tak, aby zwiększyć stabilność podczas hamowania czy skrętu. Układ kierowniczy zapewnia wspaniałe doświadczenia z jazdy, również dzięki elektrycznemu układowi wspomagania kierownicy typu dual pinion.

Zobacz też: Test Abarth 595 Turismo 1.4 T-Jet 160 KM

Nowy Abarth 124 spider – napęd

REKLAMA

Abarth 124 spider w regionie EMEA jest wyposażony w czterocylindrowy silnik 1.4 MultiAir, który dostarcza 170 KM mocy, (czyli 124 KM na litr) oraz 250 Nm momentu obrotowego. Samochód osiąga maksymalną prędkość 230 km/h i ma przyspieszenie od 0 do 100 km w 6,8 sekundy. Według zapewnień producenta, dołożono wszelkich starań, by podróżujący mogli się cieszyć doskonałym brzmieniem, emitowanym przez wydech Record Monza.
Spider jest dostępny z 6-stopniową manualną lub automatyczną skrzynią biegów Sequenziale Sportivo.

Aby zapewnić więcej frajdy z jazdy, nowy 124 spider umożliwia kierowcy wyłączenie sterowania elektronicznego. Tym samym można czerpać przyjemność z całkowitego wykorzystania dynamiki mocy z napędem na tylne koła.

Źródło: Abarth

Nowy Abarth 124 spider 2016
Abarth
Nowy Abarth 124 spider 2016
Abarth
Nowy Abarth 124 spider 2016
Abarth
Nowy Abarth 124 spider 2016
Abarth
Nowy Abarth 124 spider 2016
Abarth
Nowy Abarth 124 spider 2016
Abarth
Nowy Abarth 124 spider 2016
Abarth
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

REKLAMA

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

REKLAMA