REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dane techniczne: Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI 180 KM

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI
Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Przedstawiamy dokładne dane techniczne Volkswagena Amaroka 2.0 BiTDI 180 KM - przyspieszenie, spalanie, średnicę zawracania, rozmiar tarcz hamulcowych wymiary nadwozia i wiele innych informacji.

Volkswagen Amarok

Volkswagen Amarok to pierwszy prawdziwy pickup niemieckiego koncernu. Zadebiutował na rynku w 2009 roku. Projekt auta przygotował Walter de'Silva, twórca takich legend motoryzacyjnych jak Alfa Romeo 156, Audi R8 czy Volkswagen Scirocco (2009). Ten ponad 5-metrowy pickup, dostępny z występują z trzema rodzajami napędu - tylnym oraz na wszystkie koła w dwóch wersjach. Pierwsza odmiana posiada stały napęd 4x4 realizowany poprzez mechanizm różnicowy Torsen, druga natomiast posiada sprzęgło Haldex, które dołącza napęd przednich kół w trybie automatycznym lub ręcznym. Druga wersja jest polecana miłośnikom off-roadu bowiem wyposażono ją w reduktor oraz w blokadę centralnego mechanizmu różnicowego.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Test Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI 180 KM Highline - wygodne pickupy istnieją!

Amarok dostępny jest w kilku wersjach silnikowych. W Europie sprzedawano wyłącznie wersje wysokoprężne, w kilku wariantach mocy (122 KM, 140 KM, 163 KM i 180 KM). Na rynku australijskim dostępna była również odmiana z silnikiem benzynowym 2.0 TSI 160 KM. Ciekawostką jest fakt, że w tym modelu Volkswagen nie zdecydował się na użycie autorskiej skrzyni biegów DSG tylko zamówił 8-biegową, automatyczną przekładnię firmy ZF. Producent pozostawił jednak klientom możliwość wyboru Amaroka z 6-stopniową, manualaną skrzynią. Do sprzedaży przeznaczono cztery wersje nadwoziowe Amaroka: Double Cab (podwójna kabina), Single Cab (pojedyncza kabina), w podwoziu do zabudowy i w wersji Spinoffs (5-7 osobowej). Poniżej prezentujemy dane najmocniejszej odmiany silnikowej czyli podwójnie doładowanej 2.0 BiTDI o mocy 180 KM.

REKLAMA

Dane techniczne: Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI 180 KM

Samochód Volkswagen Amarok (podwójna kabina) Highline 2.0 BiTDI 180 KM
Rodzaj silnika spalinowy, wysokoprężny, podwójnie doładowany
Kod silnika CSHA
Położenie silnika z przodu, wzdłużnie
Wtrysk paliwa bezpośredni Common Rail
Liczba cylindrów 4
Pojemność skokowa 1968
Układ cylindrów rzędowy
Moc maksymalna 132 kW / 180 KM przy 4000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy 420 Nm przy 1750 obr./min
Współczynnik czołowego oporu powietrza (Cx): b.d.
Napęd stały 4x4 (torsen)
Skrzynia biegów automatyczna 8-biegowa ZF
Przyspieszenie 0 - 100 km/h 10.9 s
Prędkość maksymalna 174 km/h – dla tego pojazdu
Zużycie paliwa wg producenta (miasto/trasa/średnie l/100km) 10,1/7,6 / 8,5-wartości dla danego pojazdu
Zawieszenie kół przednich: niezależne, dwa wahacze poprzeczne na koło, stabilizator
Zawieszenie kół tylnych: sztywny most, resory piórowe
Tarcze hamulcowe przód (rodzaj/średnica) tarcze wentylowane / 303 mm
Tarcze hamulcowe tył (rodzaj/średnica) hamulce bębnowe / średnica 295 mm
Wymiary (dług./szer./wys.) 5254 mm / 2228mm (z lusterkami) / 1834 mm
Rozstaw osi 3095 mm
Masa własna 2132 kg – pojazd z wyposażeniem
Pojemność bagażnika fot. rozł./złoż. 2,52 m2 –powierzchnia przestrzeni ładunkowej
Ładowność z kierowcą 688 kg - pojazd z wyposażeniem
Liczba obrotów kierownicy 2,9
Średnica zawracania 12,9 m
Pojemność baku  80
Cena pojazdu bazowego(netto) 131294
Cena egzemplarza testowego (netto) 164 110 zł (brutto 201 855 zł)

Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI Highline
Kamil Fraszkiewicz
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mandaty BALM – jak odwołać się od kar nałożonych przez niemieckie służby kontroli transportu drogowego?

Mandaty od Bundesamt für Logistik und Mobilität (BALM – BAG to poprzednia nazwa) to zmora wielu przewoźników działających w Niemczech. Kary bywają wysokie, a procedury odwoławcze skomplikowane. To sprawia, że wielu przedsiębiorców rezygnuje z walki o swoje prawa. Jest to jednak błąd. Jeśli są podstawy do odwołania, warto je wnieść. Jak to zrobić?

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

REKLAMA

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

REKLAMA

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

REKLAMA