Dane techniczne: Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI 180 KM
REKLAMA
REKLAMA
Volkswagen Amarok
Volkswagen Amarok to pierwszy prawdziwy pickup niemieckiego koncernu. Zadebiutował na rynku w 2009 roku. Projekt auta przygotował Walter de'Silva, twórca takich legend motoryzacyjnych jak Alfa Romeo 156, Audi R8 czy Volkswagen Scirocco (2009). Ten ponad 5-metrowy pickup, dostępny z występują z trzema rodzajami napędu - tylnym oraz na wszystkie koła w dwóch wersjach. Pierwsza odmiana posiada stały napęd 4x4 realizowany poprzez mechanizm różnicowy Torsen, druga natomiast posiada sprzęgło Haldex, które dołącza napęd przednich kół w trybie automatycznym lub ręcznym. Druga wersja jest polecana miłośnikom off-roadu bowiem wyposażono ją w reduktor oraz w blokadę centralnego mechanizmu różnicowego.
REKLAMA
Zobacz też: Test Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI 180 KM Highline - wygodne pickupy istnieją!
Amarok dostępny jest w kilku wersjach silnikowych. W Europie sprzedawano wyłącznie wersje wysokoprężne, w kilku wariantach mocy (122 KM, 140 KM, 163 KM i 180 KM). Na rynku australijskim dostępna była również odmiana z silnikiem benzynowym 2.0 TSI 160 KM. Ciekawostką jest fakt, że w tym modelu Volkswagen nie zdecydował się na użycie autorskiej skrzyni biegów DSG tylko zamówił 8-biegową, automatyczną przekładnię firmy ZF. Producent pozostawił jednak klientom możliwość wyboru Amaroka z 6-stopniową, manualaną skrzynią. Do sprzedaży przeznaczono cztery wersje nadwoziowe Amaroka: Double Cab (podwójna kabina), Single Cab (pojedyncza kabina), w podwoziu do zabudowy i w wersji Spinoffs (5-7 osobowej). Poniżej prezentujemy dane najmocniejszej odmiany silnikowej czyli podwójnie doładowanej 2.0 BiTDI o mocy 180 KM.
Dane techniczne: Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI 180 KM
Samochód | Volkswagen Amarok (podwójna kabina) Highline 2.0 BiTDI 180 KM |
Rodzaj silnika | spalinowy, wysokoprężny, podwójnie doładowany |
Kod silnika | CSHA |
Położenie silnika | z przodu, wzdłużnie |
Wtrysk paliwa | bezpośredni Common Rail |
Liczba cylindrów | 4 |
Pojemność skokowa | 1968 |
Układ cylindrów | rzędowy |
Moc maksymalna | 132 kW / 180 KM przy 4000 obr./min |
Maksymalny moment obrotowy | 420 Nm przy 1750 obr./min |
Współczynnik czołowego oporu powietrza (Cx): | b.d. |
Napęd | stały 4x4 (torsen) |
Skrzynia biegów | automatyczna 8-biegowa ZF |
Przyspieszenie 0 - 100 km/h | 10.9 s |
Prędkość maksymalna | 174 km/h – dla tego pojazdu |
Zużycie paliwa wg producenta (miasto/trasa/średnie l/100km) | 10,1/7,6 / 8,5-wartości dla danego pojazdu |
Zawieszenie kół przednich: | niezależne, dwa wahacze poprzeczne na koło, stabilizator |
Zawieszenie kół tylnych: | sztywny most, resory piórowe |
Tarcze hamulcowe przód (rodzaj/średnica) | tarcze wentylowane / 303 mm |
Tarcze hamulcowe tył (rodzaj/średnica) | hamulce bębnowe / średnica 295 mm |
Wymiary (dług./szer./wys.) | 5254 mm / 2228mm (z lusterkami) / 1834 mm |
Rozstaw osi | 3095 mm |
Masa własna | 2132 kg – pojazd z wyposażeniem |
Pojemność bagażnika fot. rozł./złoż. | 2,52 m2 –powierzchnia przestrzeni ładunkowej |
Ładowność z kierowcą | 688 kg - pojazd z wyposażeniem |
Liczba obrotów kierownicy | 2,9 |
Średnica zawracania | 12,9 m |
Pojemność baku | 80 |
Cena pojazdu bazowego(netto) | 131294 |
Cena egzemplarza testowego (netto) | 164 110 zł (brutto 201 855 zł) |
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.