REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dane techniczne: Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI 180 KM

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI
Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Przedstawiamy dokładne dane techniczne Volkswagena Amaroka 2.0 BiTDI 180 KM - przyspieszenie, spalanie, średnicę zawracania, rozmiar tarcz hamulcowych wymiary nadwozia i wiele innych informacji.

Volkswagen Amarok

Volkswagen Amarok to pierwszy prawdziwy pickup niemieckiego koncernu. Zadebiutował na rynku w 2009 roku. Projekt auta przygotował Walter de'Silva, twórca takich legend motoryzacyjnych jak Alfa Romeo 156, Audi R8 czy Volkswagen Scirocco (2009). Ten ponad 5-metrowy pickup, dostępny z występują z trzema rodzajami napędu - tylnym oraz na wszystkie koła w dwóch wersjach. Pierwsza odmiana posiada stały napęd 4x4 realizowany poprzez mechanizm różnicowy Torsen, druga natomiast posiada sprzęgło Haldex, które dołącza napęd przednich kół w trybie automatycznym lub ręcznym. Druga wersja jest polecana miłośnikom off-roadu bowiem wyposażono ją w reduktor oraz w blokadę centralnego mechanizmu różnicowego.

REKLAMA

Zobacz też: Test Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI 180 KM Highline - wygodne pickupy istnieją!

Amarok dostępny jest w kilku wersjach silnikowych. W Europie sprzedawano wyłącznie wersje wysokoprężne, w kilku wariantach mocy (122 KM, 140 KM, 163 KM i 180 KM). Na rynku australijskim dostępna była również odmiana z silnikiem benzynowym 2.0 TSI 160 KM. Ciekawostką jest fakt, że w tym modelu Volkswagen nie zdecydował się na użycie autorskiej skrzyni biegów DSG tylko zamówił 8-biegową, automatyczną przekładnię firmy ZF. Producent pozostawił jednak klientom możliwość wyboru Amaroka z 6-stopniową, manualaną skrzynią. Do sprzedaży przeznaczono cztery wersje nadwoziowe Amaroka: Double Cab (podwójna kabina), Single Cab (pojedyncza kabina), w podwoziu do zabudowy i w wersji Spinoffs (5-7 osobowej). Poniżej prezentujemy dane najmocniejszej odmiany silnikowej czyli podwójnie doładowanej 2.0 BiTDI o mocy 180 KM.

Dane techniczne: Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI 180 KM

Samochód Volkswagen Amarok (podwójna kabina) Highline 2.0 BiTDI 180 KM
Rodzaj silnika spalinowy, wysokoprężny, podwójnie doładowany
Kod silnika CSHA
Położenie silnika z przodu, wzdłużnie
Wtrysk paliwa bezpośredni Common Rail
Liczba cylindrów 4
Pojemność skokowa 1968
Układ cylindrów rzędowy
Moc maksymalna 132 kW / 180 KM przy 4000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy 420 Nm przy 1750 obr./min
Współczynnik czołowego oporu powietrza (Cx): b.d.
Napęd stały 4x4 (torsen)
Skrzynia biegów automatyczna 8-biegowa ZF
Przyspieszenie 0 - 100 km/h 10.9 s
Prędkość maksymalna 174 km/h – dla tego pojazdu
Zużycie paliwa wg producenta (miasto/trasa/średnie l/100km) 10,1/7,6 / 8,5-wartości dla danego pojazdu
Zawieszenie kół przednich: niezależne, dwa wahacze poprzeczne na koło, stabilizator
Zawieszenie kół tylnych: sztywny most, resory piórowe
Tarcze hamulcowe przód (rodzaj/średnica) tarcze wentylowane / 303 mm
Tarcze hamulcowe tył (rodzaj/średnica) hamulce bębnowe / średnica 295 mm
Wymiary (dług./szer./wys.) 5254 mm / 2228mm (z lusterkami) / 1834 mm
Rozstaw osi 3095 mm
Masa własna 2132 kg – pojazd z wyposażeniem
Pojemność bagażnika fot. rozł./złoż. 2,52 m2 –powierzchnia przestrzeni ładunkowej
Ładowność z kierowcą 688 kg - pojazd z wyposażeniem
Liczba obrotów kierownicy 2,9
Średnica zawracania 12,9 m
Pojemność baku  80
Cena pojazdu bazowego(netto) 131294
Cena egzemplarza testowego (netto) 164 110 zł (brutto 201 855 zł)

Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI Highline
Kamil Fraszkiewicz
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

REKLAMA

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

REKLAMA

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

KGP: 115 999 interwencji, 481 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia + podsumowanie długiego weekendu czerwcowego 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 999 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA