REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Najnowszy MINI Cooper: zupełnie nowy model

MINI Cooper 2014
MINI Cooper 2014
BMW

REKLAMA

REKLAMA

Choć na pierwszy rzut oka nowy MINI Cooper wygląda tylko na odświeżoną wersję swojego poprzednika, to w rzeczywistości jest zupełnie nowym modelem. Zmiany praktycznie większość elementów auta.

Nowy MINI Cooper: nadwozie

MINI postanowiło zmienić swój sztandarowy model i poddać go kuracji odmładzającej. Choć zmiany wydają się tylko kosmetyczne, to jednak Cooper jest całkowicie nowym modelem. W porównaniu z poprzednikiem długość auta zwiększona o 98 mm, szerokość o 44 mm, wysokość o 7 mm, rozstaw osi większy o 28 mm, rozstaw kół zwiększony z przodu o 42 mm, z tyłu o 34 mm.

REKLAMA

Zobacz też: Peugeot 208 GTi - opis modelu

Nowy MINI Cooper: wnętrze

Zmiany świadczącego o tym, że nowy MINI Cooper nie przeszedł jedynie lekkiego liftingu potwierdzają także zmiany jakie zaszły w jego kabinie. Na nowo zaprojektowane fotele z większym zakresem regulacji z przodu i dłuższym siedziskiem z tyłu (+23 mm),  więcej przestrzeni na ramiona i stopy a przez wyższy komfort dla pasażerów z tyłu. Bagażnik został powiększony aż o 51, ma dokładnie 211 l, a  tylne oparcie siedziska składane jest w proporcji 60:40. Opcjonalnie można zamówić pakiet transportowy obejmujący regulowaną na wysokość podłogę bagażnika.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wnętrze wyróżnia fakt, że prędkościomierz nie jest już zlokalizowany w centralnej części kokpitu. Razem z obrotomierzem został umieszczony na kolumnie kierowniczej. Deska rozdzielcza została jednak wzbogacona o kilka innych ciekawych detali - pierścień LED dla wizualnej reaktywności przy różnych funkcjach pojazdu, 4-linijkowy wyświetlacz TFT w standardzie lub opcjonalnie kolorowy ekran o przekątnej 8,8 cala.

Nowy MINI Cooper: silniki benzynowe

Bardzo duże zmiany zaszły w gamie silnikowej nowego MINI Cooper. Nareszcie pojawił się w niej silnik 2-litrowy dostępny w wersji S. Wykonany w technologii TwinPower Turbo Ma on bezpośredni wtrysk paliwa, turbosprężarkę typu twin-scroll, system zmiennych faz rozrządu i wzniosu zaworów. W rezultacie osiąga moc 192 KM przy 4700-6000 i maksymalny moment oborowy 280 Nm przy 1250-4750 obr./min, co pozwala mu na rozpędzenie auta w czasie 6,8 sekundy (6,7 s w przypadku skrzyni automatycznej). Prędkość maksymalna takiego Coopera to 238 km/h (233 km/h z automatem). Mniejszy silnik benzynowy to 3-cylindrowa jednostka 1.5 TwinPower Turbo dysponująca mocą 136 KM. Wysoki moment obrotowy - 220 Nm – dostępny jest w przedziale 1250-4000 obr./min. Z tym silnikiem MINI Cooper rozpędza się od 0 do 100 km/h w czasie 7,9 sekundy(7,8 s z aut.). Prędkość maksymalna to 210 km/h, a średnie spalanie wynosi 4,5-4,6 l/100 km.

Zobacz też: Nowy Citroen C4 Picasso - wrażenia z jazdy

Nowy MINI Cooper: silniki wysokoprężne

Jedyny w gamie silnik Diesla to również jednostka 3-cylindrowa, oparta na tym samym bloku co wersja benzynowa. Dzięki turbinie o zmiennej geometrii kierownic i wtryskowi bezpośredniemu typu common rail (maksymalne ciśnienie wtrysku 2000 barów) ma on moc 116 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 270 Nm i dostępny jest przy 1750 obr./min. Cooper z takim motorem przyspiesza 0-100 km/h w 9,2 s (z automatyczną skrzynią 9,2 s), a jego prędkość maksymalna to 205 km/h (204 km/h). Średnie zużycie paliwa: 3,5-3,6 l/100 km.

Nowy MINI Coope: Driving Mode

W zależności od indywidualnych preferencji kierowcy MINI Cooper będzie mógł pracować w jednym z trzech trybów wybieranych za pomocą pokrętła Driving Modes u nasady dźwigni zmiany biegów. Oprócz standardowego trybu MID możliwy będzie wybór trybów SPORT i GREEN. Wybór trybu ma wpływa na charakterystykę reakcji na gaz oraz wspomaganie kierownicy, a także szybkość zmiany biegów w skrzyni automatycznej i zachowanie Dynamicznej Kontroli Amortyzatorów, jeśli są zainstalowane.Funkcja GREEN w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów umożliwia jazdę na luzie (z odłączaniem napędu).

MINI Cooper 2014
BMW
MINI Cooper 2014
BMW
MINI Cooper 2014
BMW
MINI Cooper 2014
BMW
MINI Cooper 2014 kokpit deska rozdzielcza
BMW
MINI Cooper 2014 kokpit
BMW
MINI Cooper 2014 zegary prędkościomierz
BMW
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA

    Przypomnij sobie o tym pokrętle. Na zapominalskich już czeka patrol i mandat

    Motoryzacja XXI wieku oznacza elektroniczną wygodę. Bo np. samochód automatycznie włącza światła. Tyle że automat nie zawsze działa prawidłowo. Kierowca powinien kontrolować jego zachowania. W przeciwnym razie to on dostanie mandat.

    392 zł zamiast dotychczasowych 98 zł? Kierowców może czekać bolesna podwyżka

    Po raz kolejny wraca temat podwyżek cen przeglądów technicznych w Polsce. Tym razem interweniują senatorowie. Ile mógłby kosztować przegląd w 2024 r.? 392 zł zamiast 98 zł w przypadku osobówki i 644 zł zamiast 161 zł w przypadku osobówki z LPG.

    Pogoda się poprawiła? A więc... nie myj samochodu. Przynajmniej nie w pełnym słońcu

    Słoneczna pogoda to idealny moment na mycie samochodu? Właśnie, że nie. Rozgrzany lakier "nie przepada" za polewaniem zimną wodą. A to dopiero początek długiej listy problemów. O czym jeszcze musi pamiętać kierowca?

    Transport do Wielkiej Brytanii stał się ogromnym wyzwaniem. Po brexicie pojawił się szereg nowych procedur

    Wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej sprawiło, że branża transportowa działająca na tej trasie stanęła przed nowymi wyzwaniami. A procedury celne oraz wzmożenie kontroli granicznych to dopiero początek listy.

    REKLAMA

    W Polsce będą prześwietlać... drogi. GDDKiA chce sprawdzać stan nawierzchni i koleiny profilografami laserowymi

    Pod koniec kwietnia na polskich drogach pojawią się dziwnie wyglądające vany. Te nie będą jednak kolejną formą pułapki założonej na kierowców popełniających wykroczenia. One będą sprawdzać stan nawierzchni po zimie. A właściwie to badać sposób prowadzenia takich kontroli.

    Kara za radio w samochodzie? Rekordzista zapłacił w tym roku 187 tys. zł. To nie żart!

    187 tys. zł. Dokładnie tyle wynosi rekordowa kara za brak abonamentu RTV, która właśnie została ściągnięta w Polsce. Na kierowców padł zatem blady strach. Tylko czy taka kwota jest w ogóle możliwa w przypadku samochodu? Niestety po części tak...

    REKLAMA