Najnowszy MINI Cooper: zupełnie nowy model
REKLAMA
REKLAMA
Nowy MINI Cooper: nadwozie
MINI postanowiło zmienić swój sztandarowy model i poddać go kuracji odmładzającej. Choć zmiany wydają się tylko kosmetyczne, to jednak Cooper jest całkowicie nowym modelem. W porównaniu z poprzednikiem długość auta zwiększona o 98 mm, szerokość o 44 mm, wysokość o 7 mm, rozstaw osi większy o 28 mm, rozstaw kół zwiększony z przodu o 42 mm, z tyłu o 34 mm.
REKLAMA
Zobacz też: Peugeot 208 GTi - opis modelu
Nowy MINI Cooper: wnętrze
Zmiany świadczącego o tym, że nowy MINI Cooper nie przeszedł jedynie lekkiego liftingu potwierdzają także zmiany jakie zaszły w jego kabinie. Na nowo zaprojektowane fotele z większym zakresem regulacji z przodu i dłuższym siedziskiem z tyłu (+23 mm), więcej przestrzeni na ramiona i stopy a przez wyższy komfort dla pasażerów z tyłu. Bagażnik został powiększony aż o 51, ma dokładnie 211 l, a tylne oparcie siedziska składane jest w proporcji 60:40. Opcjonalnie można zamówić pakiet transportowy obejmujący regulowaną na wysokość podłogę bagażnika.
Wnętrze wyróżnia fakt, że prędkościomierz nie jest już zlokalizowany w centralnej części kokpitu. Razem z obrotomierzem został umieszczony na kolumnie kierowniczej. Deska rozdzielcza została jednak wzbogacona o kilka innych ciekawych detali - pierścień LED dla wizualnej reaktywności przy różnych funkcjach pojazdu, 4-linijkowy wyświetlacz TFT w standardzie lub opcjonalnie kolorowy ekran o przekątnej 8,8 cala.
Nowy MINI Cooper: silniki benzynowe
Bardzo duże zmiany zaszły w gamie silnikowej nowego MINI Cooper. Nareszcie pojawił się w niej silnik 2-litrowy dostępny w wersji S. Wykonany w technologii TwinPower Turbo Ma on bezpośredni wtrysk paliwa, turbosprężarkę typu twin-scroll, system zmiennych faz rozrządu i wzniosu zaworów. W rezultacie osiąga moc 192 KM przy 4700-6000 i maksymalny moment oborowy 280 Nm przy 1250-4750 obr./min, co pozwala mu na rozpędzenie auta w czasie 6,8 sekundy (6,7 s w przypadku skrzyni automatycznej). Prędkość maksymalna takiego Coopera to 238 km/h (233 km/h z automatem). Mniejszy silnik benzynowy to 3-cylindrowa jednostka 1.5 TwinPower Turbo dysponująca mocą 136 KM. Wysoki moment obrotowy - 220 Nm – dostępny jest w przedziale 1250-4000 obr./min. Z tym silnikiem MINI Cooper rozpędza się od 0 do 100 km/h w czasie 7,9 sekundy(7,8 s z aut.). Prędkość maksymalna to 210 km/h, a średnie spalanie wynosi 4,5-4,6 l/100 km.
Zobacz też: Nowy Citroen C4 Picasso - wrażenia z jazdy
Nowy MINI Cooper: silniki wysokoprężne
Jedyny w gamie silnik Diesla to również jednostka 3-cylindrowa, oparta na tym samym bloku co wersja benzynowa. Dzięki turbinie o zmiennej geometrii kierownic i wtryskowi bezpośredniemu typu common rail (maksymalne ciśnienie wtrysku 2000 barów) ma on moc 116 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 270 Nm i dostępny jest przy 1750 obr./min. Cooper z takim motorem przyspiesza 0-100 km/h w 9,2 s (z automatyczną skrzynią 9,2 s), a jego prędkość maksymalna to 205 km/h (204 km/h). Średnie zużycie paliwa: 3,5-3,6 l/100 km.
Nowy MINI Coope: Driving Mode
W zależności od indywidualnych preferencji kierowcy MINI Cooper będzie mógł pracować w jednym z trzech trybów wybieranych za pomocą pokrętła Driving Modes u nasady dźwigni zmiany biegów. Oprócz standardowego trybu MID możliwy będzie wybór trybów SPORT i GREEN. Wybór trybu ma wpływa na charakterystykę reakcji na gaz oraz wspomaganie kierownicy, a także szybkość zmiany biegów w skrzyni automatycznej i zachowanie Dynamicznej Kontroli Amortyzatorów, jeśli są zainstalowane.Funkcja GREEN w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów umożliwia jazdę na luzie (z odłączaniem napędu).
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.