REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
MINI Cooper 2014
MINI Cooper 2014
BMW

REKLAMA

REKLAMA

Choć na pierwszy rzut oka nowy MINI Cooper wygląda tylko na odświeżoną wersję swojego poprzednika, to w rzeczywistości jest zupełnie nowym modelem. Zmiany praktycznie większość elementów auta.

Nowy MINI Cooper: nadwozie

MINI postanowiło zmienić swój sztandarowy model i poddać go kuracji odmładzającej. Choć zmiany wydają się tylko kosmetyczne, to jednak Cooper jest całkowicie nowym modelem. W porównaniu z poprzednikiem długość auta zwiększona o 98 mm, szerokość o 44 mm, wysokość o 7 mm, rozstaw osi większy o 28 mm, rozstaw kół zwiększony z przodu o 42 mm, z tyłu o 34 mm.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Peugeot 208 GTi - opis modelu

Nowy MINI Cooper: wnętrze

Zmiany świadczącego o tym, że nowy MINI Cooper nie przeszedł jedynie lekkiego liftingu potwierdzają także zmiany jakie zaszły w jego kabinie. Na nowo zaprojektowane fotele z większym zakresem regulacji z przodu i dłuższym siedziskiem z tyłu (+23 mm),  więcej przestrzeni na ramiona i stopy a przez wyższy komfort dla pasażerów z tyłu. Bagażnik został powiększony aż o 51, ma dokładnie 211 l, a  tylne oparcie siedziska składane jest w proporcji 60:40. Opcjonalnie można zamówić pakiet transportowy obejmujący regulowaną na wysokość podłogę bagażnika.

REKLAMA

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wnętrze wyróżnia fakt, że prędkościomierz nie jest już zlokalizowany w centralnej części kokpitu. Razem z obrotomierzem został umieszczony na kolumnie kierowniczej. Deska rozdzielcza została jednak wzbogacona o kilka innych ciekawych detali - pierścień LED dla wizualnej reaktywności przy różnych funkcjach pojazdu, 4-linijkowy wyświetlacz TFT w standardzie lub opcjonalnie kolorowy ekran o przekątnej 8,8 cala.

Nowy MINI Cooper: silniki benzynowe

Bardzo duże zmiany zaszły w gamie silnikowej nowego MINI Cooper. Nareszcie pojawił się w niej silnik 2-litrowy dostępny w wersji S. Wykonany w technologii TwinPower Turbo Ma on bezpośredni wtrysk paliwa, turbosprężarkę typu twin-scroll, system zmiennych faz rozrządu i wzniosu zaworów. W rezultacie osiąga moc 192 KM przy 4700-6000 i maksymalny moment oborowy 280 Nm przy 1250-4750 obr./min, co pozwala mu na rozpędzenie auta w czasie 6,8 sekundy (6,7 s w przypadku skrzyni automatycznej). Prędkość maksymalna takiego Coopera to 238 km/h (233 km/h z automatem). Mniejszy silnik benzynowy to 3-cylindrowa jednostka 1.5 TwinPower Turbo dysponująca mocą 136 KM. Wysoki moment obrotowy - 220 Nm – dostępny jest w przedziale 1250-4000 obr./min. Z tym silnikiem MINI Cooper rozpędza się od 0 do 100 km/h w czasie 7,9 sekundy(7,8 s z aut.). Prędkość maksymalna to 210 km/h, a średnie spalanie wynosi 4,5-4,6 l/100 km.

Zobacz też: Nowy Citroen C4 Picasso - wrażenia z jazdy

Nowy MINI Cooper: silniki wysokoprężne

Jedyny w gamie silnik Diesla to również jednostka 3-cylindrowa, oparta na tym samym bloku co wersja benzynowa. Dzięki turbinie o zmiennej geometrii kierownic i wtryskowi bezpośredniemu typu common rail (maksymalne ciśnienie wtrysku 2000 barów) ma on moc 116 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 270 Nm i dostępny jest przy 1750 obr./min. Cooper z takim motorem przyspiesza 0-100 km/h w 9,2 s (z automatyczną skrzynią 9,2 s), a jego prędkość maksymalna to 205 km/h (204 km/h). Średnie zużycie paliwa: 3,5-3,6 l/100 km.

Nowy MINI Coope: Driving Mode

W zależności od indywidualnych preferencji kierowcy MINI Cooper będzie mógł pracować w jednym z trzech trybów wybieranych za pomocą pokrętła Driving Modes u nasady dźwigni zmiany biegów. Oprócz standardowego trybu MID możliwy będzie wybór trybów SPORT i GREEN. Wybór trybu ma wpływa na charakterystykę reakcji na gaz oraz wspomaganie kierownicy, a także szybkość zmiany biegów w skrzyni automatycznej i zachowanie Dynamicznej Kontroli Amortyzatorów, jeśli są zainstalowane.Funkcja GREEN w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów umożliwia jazdę na luzie (z odłączaniem napędu).

MINI Cooper 2014
BMW
MINI Cooper 2014
BMW
MINI Cooper 2014
BMW
MINI Cooper 2014
BMW
MINI Cooper 2014 kokpit deska rozdzielcza
BMW
MINI Cooper 2014 kokpit
BMW
MINI Cooper 2014 zegary prędkościomierz
BMW
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. Decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Nie warto jednak czekać, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

REKLAMA

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

Tankujesz na zapas? Przekroczenie tego limitu to proszenie się o 2000 zł mandatu

Okresowe prognozy o wzrostach cen paliw dyktowane sytuacją na rynkach paliwowych lub kuszące promocje na stacjach skłaniają kierowców do robienia zapasów. Napełnianie kanistrów i przewożenie ich w bagażniku to powszechna praktyka, jednak wielu z nas zapomina, że benzyna i olej napędowy to towary niebezpieczne. Ich transport regulują surowe przepisy, a niewiedza w tym zakresie nie zwalnia z odpowiedzialności. Przekroczenie dozwolonych limitów lub użycie niewłaściwych pojemników może skończyć się karą finansową, która wielokrotnie przewyższy oszczędności wynikające z taniego tankowania.

Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

Ta inicjatywa UE otwiera drogę lekkim autom miejskim w cenie do 15-20 tys. Euro. Zmiany w kategorii L6e i zasada 3E

Jesień 2025 roku zapisze się w historii europejskiej motoryzacji jako moment zwrotny. Przez lata nasze miasta stawały się coraz bardziej zatłoczone, a samochody, którymi się po nich poruszamy – coraz większe, cięższe i droższe. Dziś jednak, patrząc na ostatnie sygnały płynące z Brukseli, w tym nową inicjatywę „Small Affordable Cars” ogłoszoną przez przewodniczącą Ursulę von der Leyen oraz trwające prace w Komisji Petycji PE, możemy powiedzieć głośno: idzie nowe. Europa wreszcie dostrzegła potencjał, o którym w Electroride mówimy od dawna. Nadchodzi czas lekkich pojazdów elektrycznych.

REKLAMA

KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA