Przód nowego Opla wyraźnie nawiązuje do stylu pozostałych modeli tej marki. Znaleźć tu można echa Astry czwartej generacji, ale ogólny wygląd przodu mocno przypomina także Corsę. Bryła auta jest zwarta i łagodnie narysowana. Brak tu ostrych krawędzi, są za to liczne zaokrąglenia. Z boku uwagę zwraca charakterystyczne przetłoczenie rodem z Insigni. Klasycznie ścięty tył, a przede wszystkim ciekawy kształt świateł, zapewnia Merivie również nieco indywidualnego stylu. Z zewnątrz w oczy najbardziej rzucają się jednak tylne drzwi, które otwierają się w stronę przeciwną do kierunku jazdy. Robią to w dodatku pod dużym, bo 84 stopniowym kątem. Kto nie jest przekonany do takiego rozwiązania niech pomyśli, że podobne posiada Rolls-Royse Phantom. W nowej Merivie linia tylnych okien została obniżona, tak aby poprawić widoczność jadącym z tyłu dzieciom. Dzięki zastosowaniu konwencjonalnego słupka B przednie i tylne drzwi mogą być otwierane niezależnie. Opel zapewnia, że takie rozwiązanie nie będzie miało negatywnego wpływu na bezpieczeństwo podczas uderzenia bocznego.
Zobacz też: Polska premiera Forda C-Max i Grand C-Max
Wnętrze Merivy ma być dostępne w sześciu kolorach i standardach wykończenia. Najważniejsze jednak, że również tam zastosowano wiele ciekawych rozwiązań. Udoskonalono znany z poprzedniej generacji auta system FlexSpace. Umożliwia on szeroki zakres regulacji miejsc w różnych pozycjach oraz ich składanie w sposób nie wymagający dużego wysiłku. W aucie zastosowano ponadto konsolę FlexRide. W jej skład wchodzą funkcjonalne schowki, które można wygodnie przesuwać po prowadnicach umieszczonych między siedzeniami. Nowy Opel może być również zaopatrzony w zintegrowany tylny bagażnik rowerowy.
Zobacz też: Facelifting Mazdy 2
Pod maską nowej Merivy może pracować jeden z sześciu silników. W ofercie znajdą się turbodoładowane jednostki o mocach od 75 do 140 koni mechanicznych. Do przeniesienia napędu posłużą pięcio i szęściobiegowe skrzynie manualne lub sześciobiegowy automat. Producent zapowiada również specjalną ekologiczną wersję ecoFlex. Auto ma prezentować lepszy niż poprzednik komfort oraz własności jezdne. Nowy Opel produkowany będzie w hiszpańskiej Saragossie, a do rynkowej oferty trafi latem bieżącego roku.