Golf po raz szósty

Maciej Medyj
rozwiń więcej
Volkswagen Golf VI
Volkswagen Golf wciąż jest najlepiej sprzedającym się samochodem w Europie. Wyprodukowano już ponad 26 milionów egzemplarzy tych aut.

Golf szóstej generacji został udoskonalony we wszystkich obszarach, co pozwala mu mieć nadzieję na dalszą popularność. W Europie sprzedaż rozpocznie się w październiku, następnie auto zadebiutuje w Afryce, Azji, Australii i Północnej Ameryce. Cena podstawowego modelu w Niemczech to 16.500 euro.

Unowocześniona linia Golfa jest jednocześnie krokiem w przyszłość jak i ukłonem w stronę przeszłości. Szósta generacja jest godnym następcą tradycji zapoczątkowanej przez kultowe pierwsze trzy. Stylistyczne cechy szóstki zawierają charakterystyczne wykończenie przodu jak w pierwszym Golfie oraz słupek C, który powstał w IV odsłonie. Nowy Golf posiada jednak bardziej sportową i elegancką linię niż wszystkie poprzednie generacje.

Zobacz też: Polska premiera Forda C-Max i Grand C-Max

Wygląd i wzór elementów wnętrza, takich jak na przykład szczotkowane aluminium czy nowe zegary, przeniesione zostały bezpośrednio z Passata CC. Dzięki temu kierowca ma wrażenie, że znajduje się w samochodzie z wyższego segmentu. Poprawiona została również ergonomia wnętrza. Wszystkie przyciski i pokrętła sterujące automatyczną klimatyzacją (Climatronic), zaprezentowaną po raz pierwszy w Passacie CC, są łatwiejsze w użyciu. Przyciski do ustawień szyb bocznych zostały przesunięte do przodu, dzięki czemu dostęp do nich jest łatwiejszy.

Czujnik niezapiętych pasów bezpieczeństwa z tyłu działa niezależnie dla każdego pasażera. Skórzana tapicerka foteli jest teraz bardziej wytrzymała skóra. W bagażniku natomiast zamontowano cztery praktyczne haki gwarantujące, że po zakończonych zakupach, zawartość siatek na pewno nie będzie przesuwała się. Lusterka zewnętrzne, dzięki zoptymalizowanej aerodynamice i nowemu kształtowi, zdecydowanie mniej się brudzą. Natomiast przesunięcie sterownika lusterek do przodu, bliżej krawędzi drzwi, ułatwiło ich regulację.

Zobacz też: Facelifting Mazdy 2

Nowy Golf charakteryzuje się niespotykanymi w klasie właściwościami akustycznymi. Specjalna powłoka przedniej szyby redukuje hałas podczas jazdy. Zastosowano także nowe uszczelnienie drzwi. Wykonano specjalne modyfikacje izolacji silnika, a także wyciszono schowek po stronie pasażera. Bardzo ciche opony i nowe łożyska w silniku również redukują szumy dochodzące z zewnątrz kabiny.

Po raz pierwszy w Golfie zamontowano bardzo ciche silniki diesla Common Rail. Dwa stabilizujące wałki kładą kres nieprzyjemnym wibracjom. Zastosowane zostaną silniki o mocach od 66 KW/90 KM do 125 KW/170 KM. Początkowo dostępne będą dwie jednostki 2.0 TDI. Jeden o mocy 81 KW/110 KM, drugi 103 KW/140 KM. Każdy z silników będzie posiadał filtr cząstek stałych (DPF).
Nowe jednostki TDI będą bardzo oszczędne, wersja 110 konna będzie zużywać 4.5 litra paliwa na 100 km co spowoduje redukcję spalania aż o 0,6 l. Wersja 140 konna będzie pobierać tylko 4.9 l/100km i w tym wypadku także spada zużycie paliwa o ok. 0,6 l/100 km.

Zobacz też: Suzuki Kizashi: nowy gracz w segmencie D

Podczas premiery Golfa dostępne będą cztery wersje silników benzynowych: 59 KW/80 KM, 75 KW/102 KM, 90 KW/122 KM i 118 KW/160 KM. Zaczynając od wersji 122 KM, silniki TSI będą pojedynczo bądź podwójnie doładowane. Trzeba zaznaczyć, że jednostki benzynowe są bardziej ekonomiczne niż w poprzednich generacjach Golfa. Wersja 80 konna zużywa tylko 6.4 litra paliwa na 100 kilometrów, to jest o 0.5 litra mniej niż w przypadku poprzednika. Pozostałe silniki TSI także są świetnym przykładem efektywności: jednostka 1.4 TSI o mocy 122 KM zużywa tylko 6.2 l/100 km. Nawet nowa 160 konna najwyższa wersja silnika 1.4 TSI spala tylko 6.3 litra paliwa na 100 km. Porównując z poprzednim 150 konnym FSI, silnik ten oszczędza aż 1.6 l paliwa na każde 100 km.

Zobacz też: Strażnik na nowo - Ford Ranger

Wszystkie wersje nowego Golfa będą mogły być wyposażone w dwusprzęgłową przekładnię DSG. W zależności od mocy silnika będzie można użyć sześcio lub siedmio-biegowej wersji. W nowym Golfie, bardzo wydajna DSG zastąpi klasyczne automatyczne skrzynie biegów. Jak efektywne jest połączenie silnika TSI z przekładnią DSG pokazuje średnie spalanie silnika 1.4 TSI (160KM) z siedmiobiegową DSG – wynosi ono 6.0 l/100 km. To zestawienie jest odpowiednikiem poprzedniego silnika 2.0 FSI 150 KM z sześciobiegową automatyczną skrzynią, gdzie średnie spalanie wynosiło 8.3 l. Oszczędność 2.3 litra to olbrzymi progres.

Moto
Konfiskata samochodów nietrzeźwym: w majówkę 2024 auta straci dwa tysiące kierowców, jak uniknąć kary
27 kwi 2024

Choć zapowiadane jest cofnięcie drastycznych przepisów, nadal obowiązuje nowe prawo według którego nietrzeźwemu kierowcy konfiskuje się auto. Gdyby obowiązywał już w ubiegłoroczną majówkę, samochody straciłoby prawie2 tys. kierowców. Jednak jeśli nawet przepisy zostaną złagodzone, to kary dla nietrzeźwych kierowców pozostaną nadal surowe.

Nowe kary dla kierowców przyjęte. Masowo polecą prawa jazdy
26 kwi 2024

Kierowców czeka rewolucja w karaniu za wykroczenia. Przepisy przyjęte przez Parament Europejski niosą poważne zmiany. Reforma ma przyczynić się do zmniejszenia liczby zabitych na europejskich drogach. Oto szczegóły…

Majówka może przynieść spadek cen paliw. Za benzynę Pb 95 możemy zapłacić od 6,61 do 6,72 zł za litr, a za Pb98 od 7,28 do 7,39 zł
26 kwi 2024

W nadchodzący majowy weekend, kierowcy mogą spodziewać się korzystniejszych cen paliw. Eksperci portalu e-petrol.pl prognozują spadek kosztów tankowania, a to z powodu promocji oferowanych przez stacje benzynowe.

Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana
26 kwi 2024

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

Pożar samochodu elektrycznego. Co zrobić? Jak się zachować?
26 kwi 2024

Pożar Luciad Air w Warszawie sprawił, że na tapet powrócił temat pożarów samochodów elektrycznych. Jak w razie pojawienia się ognia powinien zachować się kierujący pojazdem i inni użytkownicy drogi? Jak gasić ogniwa zawarte w baterii?

Jazda na rolkach i wrotkach a przepisy drogowe. Rolkarz to pieszy czy kierujący? Jakie ma obowiązki?
26 kwi 2024

Sezon na rolki i wrotki startuje wraz z pierwszymi objawami wiosny. A to oznacza, że warto przypomnieć zasady poruszania się tymi "środkami transportu". Bo ich również dotyczą przepisy drogowe. Na jakie konkretnie zasady wskazują?

To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin
25 kwi 2024

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?
25 kwi 2024

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie
25 kwi 2024

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?
25 kwi 2024

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

pokaż więcej
Proszę czekać...