Kuga w Polsce
REKLAMA
REKLAMA
Ford Kuga to atrakcyjny i nowoczesny crossover, zaprojektowany zgodnie ze stylistyką „kinetic design”, charakterystyczną dla wszystkich nowych modeli europejskiego Forda. Nowy samochód oferuje połączenie wysoce satysfakcjonujących własności jezdnych na szosie z bardzo dobrym zachowaniem podczas jazdy w poza asfaltem.
REKLAMA
Ford Kuga jest wyposażony w dwulitrowy silnik Duratorq TDCi o mocy 136 KM i sześciobiegową przekładnię mechaniczną Durashift zarówno w wersji z napędem na przednie, jak i na wszystkie koła. Moment obrotowy, osiągi i siła uciągu we wszystkich warunkach pracy silnika i przy wszystkich obciążeniach zostały dobrane tak, by Ford Kuga mógł być pełnoprawnym pojazdem typu crossover. Silnik zapewnia wysoki moment obrotowy: 320 Nm przy 2 000 obr/min i 340 Nm w funkcji chwilowego zwiększenia momentu obrotowego.
Zobacz też: Fiat Strada debiutuje w polskich salonach
W Fordzie Kuga wiele elementów nadwozia zostało wykonanych ze stali o wysokiej wytrzymałości (HSS), dzięki czemu kabina pasażerska jest bardzo sztywna, co zapewnia dobre zabezpieczenie w razie zderzenia czołowego i bocznego.
REKLAMA
Standardowe wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa obejmuje sześć poduszek powietrznych - przednie i boczne poduszki powietrzne dla pasażerów podróżujących na przednich siedzeniach oraz kurtyny powietrzne na wysokości ramion i głowy dla pasażerów w pierwszym i drugim rzędzie siedzeń, a także siedzenia o profilu zapobiegającym wysunięciu się spod pasów w razie zderzenia, zagłówki o regulowanej wysokości dla wszystkich pasażerów, pirotechniczne napinacze pasów bezpieczeństwa i ograniczniki siły nacisku taśmy pasa w pasach bezpieczeństwa przednich siedzeń.
Dzięki m.in. temu Ford Kuga otrzymał w najnowszej serii testów bezpieczeństwa organizacji Euro NCAP najwięcej gwiazdek w grupie małych pojazdów terenowych z napędem na cztery koła. Za ochronę dorosłych pasażerów Ford Kuga otrzymał maksymalną ocenę pięciu gwiazdek, ponadto cztery gwiazdki za ochronę dzieci i trzy gwiazdki za ochronę pieszych.
Zobacz też: Hybrydowa Toyota Yaris HSD
Wyposażenie standardowe z zakresu bezpieczeństwa czynnego obejmuje: elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy (ESP) połączony z aktywnym układem zabezpieczającym przed przewróceniem pojazdu (ARM) i ABS z elektronicznym rozkładem sił hamowania (EBD). Ponadto wszystkie wersje Forda Kuga są wyposażone w przycisk rozruchu „Ford Power”.
REKLAMA
Ford Kuga wyposażony jest w stały inteligentny napęd na wszystkie koła (AWD), ale dostępna jest także wersja z napędem jedynie na przednie koła (FWD), idealna dla tych kierowców, którym podoba się styl i prezencja Forda Kuga, ale nie potrzebują napędu AWD.
Pięciodrzwiowa struktura i podstawowa konstrukcja pozostają takie same, niezależnie od tego, czy zostanie zamontowany stały inteligentny napęd na wszystkie koła, czy napęd na przednią oś. Detale stylistyczne zależą od tego, czy klient wybierze serię Trend, czy Titanium. Nabywcy Forda Kuga będą mogli jeszcze lepiej dostosować samochód do swoich potrzeb, starannie dobierając elementy dostępne jako opcje w postaci specjalnych pakietów i korzystając z szerokiego wyboru specjalnie zaprojektowanych akcesoriów z oferty Forda.
Zobacz też: Podrasowany Hyundai Genenesis Coupe
Ford Kuga jest wyposażony standardowo w system tankowania Easyfuel bez korka wlewu paliwa. Jego zadaniem jest zapobieganie nalaniu do pojazdu niewłaściwego paliwa i związanym z tym uszkodzeniom, niedogodnościom i kosztom.
Ford Kuga jest siódmym z kolei modelem Forda, który posiada wydany przez niemiecką firmę TÜV Rheinland Group certyfikat „Wnętrze przetestowane na obecność czynników wywołujących alergie”.
Certyfikat TÜV oznacza potwierdzenie przez niezależnych specjalistów, że wnętrze samochodu zostało wykonane wyłącznie z materiałów i tworzyw o własnościach, dzięki którym ryzyko wywołania reakcji alergicznych zostało ograniczone do minimum. TÜV jest niezależną organizacją certyfikującą i normalizacyjną, mającą uprawnienia do badania i zatwierdzania norm jakości dla produktów przemysłowych i konsumpcyjnych.
Ceny Forda Kugi na polskim rynku będą rozpoczynały się od 92 900 zł - tyle trzeba będzie zapłacić za wersję 2.0 TDCi FWD trend. Topowy model 2.0 TDCi AWD titanium to juz wydatek 107 500 zł.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.