Countryman łączy w sobie cechy luksusowego samochodu osobowego (w standardzie otrzymujemy klimatyzację oraz system audio, za dopłatą nawigację, panoramiczny dach, adaptacyjne reflektory, aluminiowe felgi) oraz SUVa (napęd na cztery koła 4ALL).
Zobacz również: Dacia Duster minimalizm za małą cenę
System stabilizacji toru jazdy to standard w każdej z kilku dostępnych wersji. Kontrola trakcji i elektroniczna szpera przedniej osi będą standardem wyłącznie w wersjach Cooper D oraz S. Napęd na cztery koła 4ALL, część standardowego wyposażenia, w normalnych warunkach przekazuje na tylną oś do 50 proc. momentu obrotowego. W razie potrzeby, na tylne koła będzie mogła trafić nawet cała moc.
Pod maską Countrymana można znaleźć jeden z pięciu silników (trzy benzynowe i dwa diesle). Najmocniejsza jednostka posiada silnik o pojemności 1600cm3 i mocy 184 koni mechanicznych. W wersji podstawowej, nowe Mini posiada sześciostopniową, manualną skrzynię biegów, jednakże wersje benzynowe posiadają też przekładnie automatyczną BMW Steptronic. Maksymalna prędkość to 173 km/h. Samochód nie należy do najtańszych modeli – cena wyjściowa to 82 000 zł, za wersję top przyjdzie nam zapłacić nawet 114 900 zł.
Zobacz również: Jak działa napęd 4x4 ze sprzęgiełkiem wielopłytkowym?
W testach NCAP samochód zdobył 5 gwiazdek bezpieczeństwa, tak więc to solidne auto swoimi walorami przyciąga na wiele sposobów. Planowana jest już wersja dwudrzwiowa.