REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kia Cee’d GT Line 5d – który silnik wybrać?

Tomasz Korniejew
Kię Cee'd w wersji GT Line można rozpoznać m.in. po dwóch końcówkach wydechu wyprowadzonych po bokach (w wersji kombi występuje podwójna końcówka wydechu po jednej stronie).
Kię Cee'd w wersji GT Line można rozpoznać m.in. po dwóch końcówkach wydechu wyprowadzonych po bokach (w wersji kombi występuje podwójna końcówka wydechu po jednej stronie).
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsza Kia Cee’d jest dostępna w nowej wersji GT Line, którą można skonfigurować z jedną z dwóch proponowanych jednostek napędowych. Który silnik wybrać?

Kia Cee’d GT Line 5d – dostępne silniki

W ofercie najnowszej Kii Cee’d, pojawiła się odmiana nawiązująca do najmocniejszej wersji modelu (GT) – GT Line.

REKLAMA

Producent zdecydował, że wśród jednostek dostępnych dla GT Line znajdą się dwa silniki. Podstawowym źródłem napędu jest najnowszy, trzycylindrowy, benzynowy silnik turbodoładowany, rozwijający moc maksymalną 120 KM przy 6000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 171 Nm w zakresie od 1500 do 4000 obr./min.

Z kolei drugim, jest czterocylindrowa, turbodoładowana jednostka wysokoprężna, rozwijająca moc maksymalną 136 KM przy 4000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 280 Nm w zakresie od 1500 do 2500 obr./min.

Zobacz też: Nowa KIA Sportage 2016 - wrażenia z jazdy

Kia Cee’d GT Line 5d – który silnik wybrać?

Według danych producenta, pięciodrzwiowy Cee’d GT line napędzany przez trzycylindrową jednostkę napędową rozpędza się od 0 do 100 km/h w 11,1 s i może pojechać z maksymalną prędkością 190 km/h. Z silnikiem współpracuje manualna, sześciobiegowa przekładnia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wrażenia z jazdy Kią Cee’d GT Line 1.0 T-GDI opisaliśmy tutaj

Cee’d GT Line napędzany przez czterocylindrowy Silnik Diesla jest dostępny z sześciobiegową manualną, lub siedmiobiegową, dwusprzęgłową automatyczną przekładnią. W wersji ze skrzynią manualną „setkę” osiąga po 10,2 s i może pojechać z maksymalną prędkością 197 km/h. Z kolei w zestawie z siedmiobiegową skrzynią automatyczną, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,6 s i może rozpędzić się do 200 km/h.

Największą różnicę między źródłami napędu daje się zauważyć po porównaniu pomiarów elastyczności. A konkretnie czasów przyspieszania od 80 do 120 km/h.

Różnica jest ogromna. Trzycylindrowa Kia w wersji pięciodrzwiowej, przyspiesza od 80 do 120 km/h w 13,5 s. Wersja napędzana przez czterocylindrowy silnik Diesla robi to w 11,3 s (skrzynia manualna) lub w 7,7 s (skrzynia automatyczna).

Zobacz też: KIA Cee'd FL - cennik i specyfikacja

REKLAMA

Biorąc pod uwagę powyższe i fakt, że różnica w cenie zakupu, pomiędzy wersją benzynową, a wysokoprężną to 4000 zł (w przypadku wyboru przekładni manualnej) w przypadku wersji GT Line, lepszym wyborem jest silnik wysokoprężny. Tym bardziej, że można go skonfigurować z siemiobiegową przekładnią automatyczną. Niestety różnica w cenie między odmianą benzynową, a wyposażoną w silnik Diesla i automatyczną skrzynię biegów wynosi aż 10 tys. zł.

Wybór redakcji: Kia Cee’d GT Line 5d 1.6 CRDi/136 KM z manualną skrzynią biegów. Lepsze osiągi jednostki wysokoprężnej, zwłaszcza w kwestii elastyczności sprawiają, że napęd ten jest sprawniejszy w warunkach autostradowych oraz podczas jazdy z większym obciążeniem.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Kontrole na granicy polsko-niemieckiej 2025 - do kiedy?

Do kiedy przewidywane są kontrole na granicy polsko-niemieckiej w 2025 roku? Okazuje się, że dłużej niż się spodziewano. Branża transportowa traci czas i pieniądze. Największe zatory są w lubuskim, ale zachodniopomorskie już obawia się poważnych utrudnień.

Kto musi wymienić prawo jazdy w 2025 r.? Co z bezterminowymi prawami jazdy?

Część kierowców w 2025 r. będzie musiała wymienić prawa jazdy na nowe. Kto musi je wymienić jeszcze w tym roku? W jakich sytuacjach należy wymienić prawo jazdy? Co z bezterminowymi prawami jazdy, czy trzeba je wymieniać?

W pyle drogowym w centrum Warszawy wysokie stężenie rakotwórczych substancji. Nowatorskie badania PAN

Im większe natężenie ruchu, szczególnie w centrum miasta, tym wyższe stężenia wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (WWA), które są substancjami rakotwórczymi – wynika z przeprowadzonych w Warszawie badań dr Sylwii Dytłow z Instytutu Geofizyki (IGF) Polskiej Akademii Nauk.

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości. Co jeszcze zawierają założenia projektu nowelizacji mające na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach?

REKLAMA

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu? Marką, ceną, rocznikiem, przebiegiem? Na co zwracamy uwagę w pierwszej kolejności? Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Cichy-Zasada.

Strefy Czystego Transportu obowiązkowe. Przed jakimi wyzwaniami stoją polskie miasta?

Jeden z kluczowych zapisów nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, podpisanej w grudniu przez Prezydenta RP mówi o tym, że samochody spalinowe będą mogły poruszać się po centrach miast tylko wtedy, gdy spełnią określone normy emisji spalin. To wymaga stworzenia Stref Czystego Transportu. Jakie wyzwania czekają polskie miasta?

Bezpieczeństwo na polskich drogach: Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Wciąż jest wiele do zrobienia. Kluczowe rekomendacje

Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Znacząca poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach – ale wciąż jest wiele do zrobienia. Rekomendacje ukierunkowane na realną poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach.

KGP: 97 506 interwencji, 260 wypadków drogowych, 13 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 97 506 interwencji. Byli wzywani do 260 wypadków drogowych.

REKLAMA

Zmiany dla młodych kierowców. Jakie są najważniejsze założenia projektu?

Do konsultacji i opiniowana został skierowany projekt zmieniający przepisy w zakresie ruchu drogowego. Celem nowelizacji jest zwiększenie poziomu bezpieczeństwa w ruchu drogowym, oraz mobilności młodych osób.

Prawo jazdy dla nastolatka coraz bliżej

Projekt resortu infrastruktury zawierający m.in. propozycję możliwości uzyskania prawa jazdy przez osoby mające 17 lat trafił do konsultacji publicznych.

REKLAMA