Kia Cee’d GT Line 5d – który silnik wybrać?
REKLAMA
REKLAMA
Kia Cee’d GT Line 5d – dostępne silniki
W ofercie najnowszej Kii Cee’d, pojawiła się odmiana nawiązująca do najmocniejszej wersji modelu (GT) – GT Line.
REKLAMA
Producent zdecydował, że wśród jednostek dostępnych dla GT Line znajdą się dwa silniki. Podstawowym źródłem napędu jest najnowszy, trzycylindrowy, benzynowy silnik turbodoładowany, rozwijający moc maksymalną 120 KM przy 6000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 171 Nm w zakresie od 1500 do 4000 obr./min.
Z kolei drugim, jest czterocylindrowa, turbodoładowana jednostka wysokoprężna, rozwijająca moc maksymalną 136 KM przy 4000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 280 Nm w zakresie od 1500 do 2500 obr./min.
Zobacz też: Nowa KIA Sportage 2016 - wrażenia z jazdy
Kia Cee’d GT Line 5d – który silnik wybrać?
Według danych producenta, pięciodrzwiowy Cee’d GT line napędzany przez trzycylindrową jednostkę napędową rozpędza się od 0 do 100 km/h w 11,1 s i może pojechać z maksymalną prędkością 190 km/h. Z silnikiem współpracuje manualna, sześciobiegowa przekładnia.
Wrażenia z jazdy Kią Cee’d GT Line 1.0 T-GDI opisaliśmy tutaj
Cee’d GT Line napędzany przez czterocylindrowy Silnik Diesla jest dostępny z sześciobiegową manualną, lub siedmiobiegową, dwusprzęgłową automatyczną przekładnią. W wersji ze skrzynią manualną „setkę” osiąga po 10,2 s i może pojechać z maksymalną prędkością 197 km/h. Z kolei w zestawie z siedmiobiegową skrzynią automatyczną, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,6 s i może rozpędzić się do 200 km/h.
Największą różnicę między źródłami napędu daje się zauważyć po porównaniu pomiarów elastyczności. A konkretnie czasów przyspieszania od 80 do 120 km/h.
Różnica jest ogromna. Trzycylindrowa Kia w wersji pięciodrzwiowej, przyspiesza od 80 do 120 km/h w 13,5 s. Wersja napędzana przez czterocylindrowy silnik Diesla robi to w 11,3 s (skrzynia manualna) lub w 7,7 s (skrzynia automatyczna).
Zobacz też: KIA Cee'd FL - cennik i specyfikacja
REKLAMA
Biorąc pod uwagę powyższe i fakt, że różnica w cenie zakupu, pomiędzy wersją benzynową, a wysokoprężną to 4000 zł (w przypadku wyboru przekładni manualnej) w przypadku wersji GT Line, lepszym wyborem jest silnik wysokoprężny. Tym bardziej, że można go skonfigurować z siemiobiegową przekładnią automatyczną. Niestety różnica w cenie między odmianą benzynową, a wyposażoną w silnik Diesla i automatyczną skrzynię biegów wynosi aż 10 tys. zł.
Wybór redakcji: Kia Cee’d GT Line 5d 1.6 CRDi/136 KM z manualną skrzynią biegów. Lepsze osiągi jednostki wysokoprężnej, zwłaszcza w kwestii elastyczności sprawiają, że napęd ten jest sprawniejszy w warunkach autostradowych oraz podczas jazdy z większym obciążeniem.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.