Test Nissan Pulsar 1.2 DIG-T 115 KM

Tomasz Korniejew
rozwiń więcej
Jednostka napędowa Nissana Pulsara jest doskonale wyciszona i charakteryzuje się umiarkowaną dynamiką. / Nissan
Nissan kontynuuje rynkową ofensywę. Po udanym I ciepło przyjętym Qashqai’u wprowadził do oferty kompaktowego Pulsara. Sprawdziliśmy, jak jeździ następca Almery i Tiidy napędzany przez benzynowy silnik o pojemności 1,2 l.

Krótki "rzut oka" na nadwozie Nissana Pulsara wystarczy, by odnieść wrażenie, że projektantom zależało przede wszystkim na tym, by samochód był przede wszystkim praktyczny, a kwestie porywającego design’u zostały zepchnięte na dalszy plan.

I choć w przedniej części Pulsar został zaprojektowany ciekawie, to poprowadzona wysoko linia dachu sprawia, że bryła nadwozia „traci pazur” i przedstawia się jako stonowane auto rodzinne.

Zobacz też: Test Kia Soul II 1.6 GDI 132 KM: zdecydowana poprawa

 Test Nissan Pulsar 1.2 DIG-T 115 KM – wnętrze

Ale dzięki wysokiemu nadwoziu, przedział pasażerski Pulsara jest ponadprzeciętnie przestronny.

Wrażenie robi zwłaszcza ilość przestrzeni dostępna dla pasażerów tylnej kanapy. Nawet wysocy pasażerowie mają zagwarantowane dużo miejsca na nogi i nad głowami. Cieszy też szerokość wnętrza Nissana.

Fotele kierowcy i pasażera są wygodnie wyprofilowane i sprzyjają długim podróżom. Z kolei dostęp do tylnej kanapy ułatwiają szeroko otwierane drzwi.

Minusem jest fakt, że szerokie słupki ograniczają podczas skrętów widoczność z miejsca kierowcy.

Projekt deski rozdzielczej jest przejrzysty, wykonany z materiałów dobrej jakości, a poszczególne elementy kokpitu spasowano z dokładnością. Widać duże podobieństwo do tablicy przyrządów crossovera – modelu Qashqai.

Bagażnik w Nissanie Pulsar ma objętość 385 l, co jak na segment kompaktowy jest dobrym wynikiem.

Zobacz też: Test Golf Sportsvan 1.4 TSI 150 KM: alternatywa dla kombi

Test Nissan Pulsar 1.2 DIG-T 115 KM – napęd/układ jezdny

W gamie napędowej Nissana Pulsara znalazły się dwie jednostki napędowe – benzynowa, turbodoładowana o pojemności 1,2 l, rozwijająca moc maksymalną 115 KM oraz wysokoprężna, również turbodoładowana o pojemności 1,5 l, rozwijająca moc maksymalną 110 KM.

Do redakcyjnej recenzji trafił egzemplarz zasilany benzyną. Według danych producenta Nissan rozpędza się od 0 do 100 km/h w 10,7 s i może się pędzić z prędkością 190 km/h.

Pulsar 1.2 wykazuje umiarkowany temperament. Silnik co prawda nieźle radzi sobie z napędem auta w warunkach miejskich – sprawnie nabiera prędkości po przekroczeniu ok. 1500 obr./min. i jest dobrze wyciszony - ale dostaje „zadyszki” podczas prób przyspieszania od wyższych prędkości na wysokich biegach. Przed próbą wyprzedzania warto znacznie zredukować przełożenie. Ponadto dynamika odczuwalnie spada, gdy poruszamy się zapakowanym autem z czterema osobami na pokładzie.

Za to nieźle Pulsar wypada pod względem zużycia paliwa. W ruchu miejskim auto zużywało około 7,6 l benzyny na 100 km, za to podczas jazdy w trasie (przy prędkości 130 km/h) zużycie paliwa spada do poniżej 6 l na 100 km.

Kompaktowy Nissan to samochód komfortowy. Bez wątpienia podróże uprzyjemniają wspomniane wcześniej dobre wyciszenie silnika, jak i znaczne ograniczenie szumów opływającego nadwozie powietrza podczas jazdy z wyższymi prędkościami.

Układ kierowniczy jest wystarczająco precyzyjny, choć pracuje z lekkością, co nie każdemu przypadnie do gustu. Niemniej Pulsar prowadzi się przewidywalnie i pewnie. Sprawnie radzi sobie na szybko pokonywanych łukach zachowując dużą powściągliwość w kwestii podsterowności.

Zawieszenie jest umiarkowanie miękkie, konkretnie – gładko pochłania nierówności asfaltu, ale podczas przejazdu np. przez torowisko pasażerami mocno zatrzęsie.

Zobacz też: Test Mazda 3 sedan 2.0 120 KM SkyPASSION : przestronna, wygodna, elegancka!

Test Nissan Pulsar 1.2 DIG-T 115 KM –  podsumowanie

Japońscy konstruktorzy stworzyli pojazd, który szczególnie przypadnie do gustu kierowcom oczekującym od auta przede wszystkim praktyczności. Ponadprzeciętnie przestronne wnętrze, spory bagażnik, wygodny dostęp do kabiny, wysoki komfort jazdy to bez wątpienia najmocniejsze strony Pulsara.

Słabościami są kiepska dynamika dająca o sobie znać głównie podczas podróży w trasie oraz stosunkowo wysoka cena zakupu. Za podstawową odmianę Pulsara trzeba zapłacić 64 tys. zł. Przy czym wyposażenie standardowe jest bogate – bez potrzeby dopłaty otrzymamy m.in. manualną klimatyzację, szesnastocalowe obręcze kół ze stopów lekkich, czy tempomat. Łowcy okazji z pewnością będą zadowoleni z promocji, w której podstawowa odmiana modelu Pulsar jest dostępna za 57 tys. zł.

Zobacz też: Test Seat Leon ST 1.4 TSI 140 KM

Nissan Pulsar 1.2 DIG-T 115 KM –  dane techniczne

Nissan Pulsar 1.2 DIG-T 115 KM
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1197 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 115 KM/4500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 190 Nm/2000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 385 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 438,7/201,7**/152 cm
Rozstaw osi 270 cm
V-max 190 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,7 s
Zużycie paliwa* 6,3/4,3/5,0 l/100 km
Cena od 64 000 (57 000 zł w promocji)
*miasto/trasa/cykl mieszany
**z lusterkami
Moto
Konfiskata samochodów nietrzeźwym: w majówkę 2024 auta straci dwa tysiące kierowców, jak uniknąć kary
27 kwi 2024

Choć zapowiadane jest cofnięcie drastycznych przepisów, nadal obowiązuje nowe prawo według którego nietrzeźwemu kierowcy konfiskuje się auto. Gdyby obowiązywał już w ubiegłoroczną majówkę, samochody straciłoby prawie2 tys. kierowców. Jednak jeśli nawet przepisy zostaną złagodzone, to kary dla nietrzeźwych kierowców pozostaną nadal surowe.

Nowe kary dla kierowców przyjęte. Masowo polecą prawa jazdy
26 kwi 2024

Kierowców czeka rewolucja w karaniu za wykroczenia. Przepisy przyjęte przez Parament Europejski niosą poważne zmiany. Reforma ma przyczynić się do zmniejszenia liczby zabitych na europejskich drogach. Oto szczegóły…

Majówka może przynieść spadek cen paliw. Za benzynę Pb 95 możemy zapłacić od 6,61 do 6,72 zł za litr, a za Pb98 od 7,28 do 7,39 zł
26 kwi 2024

W nadchodzący majowy weekend, kierowcy mogą spodziewać się korzystniejszych cen paliw. Eksperci portalu e-petrol.pl prognozują spadek kosztów tankowania, a to z powodu promocji oferowanych przez stacje benzynowe.

Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana
26 kwi 2024

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

Pożar samochodu elektrycznego. Co zrobić? Jak się zachować?
26 kwi 2024

Pożar Luciad Air w Warszawie sprawił, że na tapet powrócił temat pożarów samochodów elektrycznych. Jak w razie pojawienia się ognia powinien zachować się kierujący pojazdem i inni użytkownicy drogi? Jak gasić ogniwa zawarte w baterii?

Jazda na rolkach i wrotkach a przepisy drogowe. Rolkarz to pieszy czy kierujący? Jakie ma obowiązki?
26 kwi 2024

Sezon na rolki i wrotki startuje wraz z pierwszymi objawami wiosny. A to oznacza, że warto przypomnieć zasady poruszania się tymi "środkami transportu". Bo ich również dotyczą przepisy drogowe. Na jakie konkretnie zasady wskazują?

To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin
25 kwi 2024

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?
25 kwi 2024

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie
25 kwi 2024

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?
25 kwi 2024

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

pokaż więcej
Proszę czekać...