Test Opel Corsa OPC Line: w miejskim kamuflażu

Jakub Tujaka
rozwiń więcej
Opel Corsa OPC Line Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Corsa po faceliftingu, zwłaszcza z pakietem OPC Line, jednoznacznie zrywa z wizerunkiem poprawnego auta dla działkowiczów i przedstawicieli handlowych. Sprawdziliśmy, jak w dobie downsizingu radzi sobie wolnossący benzyniak o mocy 100 KM.

Kilka miesięcy temu przeprowadziliśmy redakcyjny test pięciodrzwiowej Corsy z silnikiem 1,3 CDTi o mocy 75 KM (Test Opel Corsa 1,3 CDTi). Porównaliśmy wtedy miejskiego Opla do Volkswagena Golfa I generacji, który reprezentował segment kompaktów. Okazało się, że przez te 30 lat auta znacznie urosły, podobnie jak oczekiwania klientów w stosunku do przedstawicieli poszczególnych segmentów w motoryzacji.

Nadwozie Opla Corsy

Trzydrzwiowe nadwozia do niedawna były domeną aut sportowych, a dziś prawie wszyscy najwięksi producenci mają w swojej ofercie trzy i pięciodrzwiowe odmiany hatchbacków w autach klasy miejskiej i kompaktowej.

Zobacz też: Opinie kierowców o Opel Corsa

Nadwozie takie ma swoje wady i zalety. Jako zaletę można zaliczyć to, że trzydrzwiówka ładniej wygląda, ponieważ brak tu pary tylnych drzwi, które zwykle zakłócają linię boczną przez inną proporcję szyb bocznych i klamkę. Po drugie oddalamy się od rodzinnego charakteru auta, a zbliżamy do bardziej sportowego wyglądu, co dla grupy młodych i dynamicznych mieszkańców dużych miast (tak producenci określają klientów usportowionych hatchbacków), jest podkreśleniem indywidualnych cech osobowości.

Nadwozie takie ma wg. mnie dwie zasadnicze wady: po pierwsze, dłuższe drzwi utrudniają wsiadanie i wysiadanie z auta w wąskich miejscach parkingowych, a po drugie aby usiąść na tylnej kanapie trzeba się nieco pogimnastykować.

Zobacz też: Test Opel Insignia Sports Tourer: komfortowa jazda za niewielkie pieniądze

O ile pierwsza wada, czyli długie drzwi są do zniesienia w aucie miejskim (gorzej jest w przypadku aut pokroju Mercedesa CL), o tyle w większym Coupe znacznie łatwiej wsiąść do tyłu.
Kolejnymi elementami podkreślającymi młodzieżowy charakter testowanej Corsy są białe pasy naklejone na maskę, dach i klapę bagażnika, polakierowane na biało lusterka oraz siedemnastocalowe felgi aluminowe także w kolorze białym (w cenniku znajdziemy to w pakiecie Linea za 3400 zł). Wszystkie te dodatki kontrastują z wiewiórowatym kolorem nadwozia (metaliczny lakier wymaga dopłaty 1800 zł).

Testowany egzemplarz był także wyposażony w pakiet stylizacyjny OPC 2 za 6500 zł, w skład którego wchodzi pakiet OPC 1 (za 5000 zł), obejmujący spojler nad klapą bagażnika, dokładki zderzaków i progów, a także błyszczącą końcówkę układu wydechowego. Droższy zestaw zawiera dodatki takie jak: skórzana kierownica, skórzaną gałkę drążka zmiany biegów i biały panel na desce rozdzielczej auta.

Zobacz też: Opel Corsa, którego wybrać? Poradnik kupującego

Wnętrze Opla Corsy

Wnętrze Corsy jest zaskakująco przestronne. Przednia część kabiny pasażerskiej jest wyposażona w duże i wygodne fotele. Nie powinno tam zabraknąć miejsca ani na nogi, ani nad głową. Z tyłu bez obaw można zapakować troje dzieci, lub dwoje dorosłych osób i nikt nie powinien narzekać, nawet po kilku godzinach jazdy.

Pozycja kierowcy jest bardzo wygodna. Jest to zasługa dobrze wyprofilowanego i odpowiednio dużego fotela, a także wygodnej kierownicy.

Wyposażenie wnętrza wersji Cosmo obejmuje szereg udogodnień, takich jak regulowana w dwóch płaszczyznach kierownica, fotel kierowcy z regulacją wysokości, multifunkcyjna kierownica, i system multimedialny (radioodtwarzacz z nawigacją) obsługiwany za pomocą dotykowego wyświetlacza. Warto podkreślić, że obsługa tego systemu nie wymaga zapoznania się z instrukcją. Sterowanie wszystkimi opcjami jest intuicyjne.

Zobacz też: Test Opel Meriva: akwarium bez rybek

Kolejnym pakietem dokupionym do naszej Corsy jest pakiet zimowy, czyli podgrzewane fotele przednie i podgrzewane koło kierownicy (1650 zł).
Wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa w wersji Cosmo obejmuje czołowe i boczne poduszki powietrzne, system kontroli stabilności toru jazdy (ESP), kontrolę trakcji (TC) i ABS.
Bagażnik zmniejszono kosztem przestrzeni pasażerskiej i ma on pojemność 285 litrów. Jest to wynik ponadprzeciętny w klasie, ponieważ lider segmentu, czyli Skoda Fabia ma 288 litrów, a Volkswagen Polo 280 l.

Napęd i zawieszenie Opla Corsy

Testowany egzemplarz został wyposażony w wolnossącą, szesznastozaworową jednostkę napędową Twinport z rodziny Ecotec. Silnik ten generuje moc 100 KM przy 6 tysiącach obr./min, a maksymalny moment obrotowy 130 Nm jest osiągany przy 4 tysiącach Obr./min. Moc tego motoru nie pozwoli mu wygrać wielu wyścigów ze świateł, ale do codziennych dojazdów do pracy wystarczy. Do spokojnej jazdy skłania także chęć uniknięcia hałasu, który towarzyszy pracy silnika w wysokim zakresie obrotów.

Zobacz też: Test Opel Astra Tourer: wielkość nie jest najważniejsza

Średnie zużycie paliwa kształtuje się na poziomie 7-8 litrów na 100 kilometrów, co jest wynikiem akceptowalnym. Poruszanie się po zatłoczonym mieście podnosi zużycie paliwa do 9, a nawet 10 litrów.

Zawieszenie pracuje cicho i zapewnia niezły komfort jazdy. Jedynie szerokie koła wykazują dużą wrażliwość na koleiny, ale nie jest to odosobniony przypadek. Za kierownicą Corsy czuje się pełne panowanie nad autem. Mały Opel prowadzi się precyzyjnie, a jedynie niedobór mocy silnika studzi zapędy do szybkiej jazdy.

Zobacz też: Opel Insignia: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Podsumowanie

Opel Corsa wyposażona w wyżej wymienione pakiety stylizacyjne to propozycja dla osób, które chcą wyróżniać się na ulicach, nie tracąc niż z praktyczności auta.

Dość duży apetyt na paliwo może odstraszyć, ale argumentem przemawiającym za zakupem silnika benzynowego jest różnica w cenie. 75-konny diesel jest bardziej oszczędny, ale wymaga dopłaty około 6 tysięcy złotych.

Cena wyróżniania się „na mieście” Oplem Corsą OPC Line z silnikiem 1,4 100 KM to około 71 tysięcy złotych.  

Dane techniczne:

Opel Corsa 1,4 Twinport Ecotec 100 KM Cosmo OPC Line

Typ silnika

benzyna

Pojemność

1 398 cm3

Układ cylindrów/zawory

R4/16

Maksymalna moc

100 KM/6000 obr./min.

Maksymalny moment obrotowy

130 Nm/4000 obr./min.

Napęd

przedni

Skrzynia biegów

man.  5-bieg

Pojemność bagażnika

285 l

Wymiary (dł./szer./wys.)

399,9/171,3/148,8 cm

Rozstaw osi

251,1 cm

V-max

180 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h

11,9 s.

Zużycie paliwa*

5,5 l/100km średnie

Cena

Od  52 200 zł

*miasto/trasa/cykl mieszany

Moto
Konfiskata samochodów nietrzeźwym: w majówkę 2024 auta straci dwa tysiące kierowców, jak uniknąć kary
27 kwi 2024

Choć zapowiadane jest cofnięcie drastycznych przepisów, nadal obowiązuje nowe prawo według którego nietrzeźwemu kierowcy konfiskuje się auto. Gdyby obowiązywał już w ubiegłoroczną majówkę, samochody straciłoby prawie2 tys. kierowców. Jednak jeśli nawet przepisy zostaną złagodzone, to kary dla nietrzeźwych kierowców pozostaną nadal surowe.

Nowe kary dla kierowców przyjęte. Masowo polecą prawa jazdy
26 kwi 2024

Kierowców czeka rewolucja w karaniu za wykroczenia. Przepisy przyjęte przez Parament Europejski niosą poważne zmiany. Reforma ma przyczynić się do zmniejszenia liczby zabitych na europejskich drogach. Oto szczegóły…

Majówka może przynieść spadek cen paliw. Za benzynę Pb 95 możemy zapłacić od 6,61 do 6,72 zł za litr, a za Pb98 od 7,28 do 7,39 zł
26 kwi 2024

W nadchodzący majowy weekend, kierowcy mogą spodziewać się korzystniejszych cen paliw. Eksperci portalu e-petrol.pl prognozują spadek kosztów tankowania, a to z powodu promocji oferowanych przez stacje benzynowe.

Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana
26 kwi 2024

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

Pożar samochodu elektrycznego. Co zrobić? Jak się zachować?
26 kwi 2024

Pożar Luciad Air w Warszawie sprawił, że na tapet powrócił temat pożarów samochodów elektrycznych. Jak w razie pojawienia się ognia powinien zachować się kierujący pojazdem i inni użytkownicy drogi? Jak gasić ogniwa zawarte w baterii?

Jazda na rolkach i wrotkach a przepisy drogowe. Rolkarz to pieszy czy kierujący? Jakie ma obowiązki?
26 kwi 2024

Sezon na rolki i wrotki startuje wraz z pierwszymi objawami wiosny. A to oznacza, że warto przypomnieć zasady poruszania się tymi "środkami transportu". Bo ich również dotyczą przepisy drogowe. Na jakie konkretnie zasady wskazują?

To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin
25 kwi 2024

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?
25 kwi 2024

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie
25 kwi 2024

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?
25 kwi 2024

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

pokaż więcej
Proszę czekać...