Ronda stają się coraz bardziej popularne na polskich drogach. Mimo wszystko praktyka nadal wskazuje, że wielu kierowców nie wie jaki pas zająć podczas jazdy po skrzyżowaniu o ruchu okrężnym. Dziś zajmiemy się właśnie tą kwestią i rozwiejemy wątpliwości prowadzących raz na zawsze.
Lewy pas na rondzie klasycznym:
W przypadku ronda klasycznego lewy pas służy do wykonywania manewrów związanych z jazdą na wprost, skręcaniem w lewo, ewentualnie zawracaniem. I scenariusz ten jest aktualny na każdym typie skrzyżowania - oczywiście pod warunkiem, że na mocy znaków poziomych (tj. strzałek namalowanych na jezdni) nie została wyznaczona inna organizacja ruchu.
Lewy pas na rondzie turbinowym:
Scenariuszem, w którym organizacja ruchu na rondzie nie została pozostawiona standardowym przepisom, jest typ turbinowy. W jego przypadku zarówno przed, jak i na rondzie pojawiają się znaki poziome w postaci strzałek wyznaczających kierunki jazdy. A na tym jeszcze nie koniec, bo występuje też pojęcie pasa sprowadzającego. Oznacza to mniej więcej tyle, że choć na początku kierowca np. zajął lewy pas na rondzie, ostatecznie ten zamieni się w prawy i sprowadzi go ze skrzyżowania.