Co to są opony Air Free?
Opony Air Free mają we wnętrzu specjalną strukturę szprych, które przenoszą ciężar pojazdu. Dzięki temu nie trzeba ich okresowo dopompowywać, a to oznacza że problem związany z przebiciem ogumienia został wyeliminowany. Ponadto, szprychy zostały wykonane z wytrzymałej żywicy termoplastycznej, która wraz z gumą bieżnika, może być poddana recyklingowi, co z kolei przyczynia się do bardziej wydajnego wykorzystania zasobów. Według producenta Air Free - firmy Bridgestone, ogumienie charakteryzuje się wyjątkowo niskimi oporami toczenia.
Zobacz też: RFT, czyli Run Flat Tyre, jak to działa?
Druga generacja Air Free - zwiększona nośność i lepsza trakcja
Bridgestone pracuje nad strukturą szprych, wykorzystując podczas projektowania wysoce wytrzymałą i elastyczną żywicę, a także symulację metodą elementów skończonych (Finite Element Method, FEM). Druga generacja opon koncepcyjnych „Air Free” zapewnia, dzięki zwiększonej nośności i lepszej trakcji, większą wszechstronność, w porównaniu do opon pierwszej generacji. Możliwe stało się także podróżowanie z większą prędkością (maksymalnie 60 km/h) w pojazdach ultralekkich.
Około 90% energii traconej w wyniku oporu toczenia pochodzi z powtarzających się zmian kształtu opony podczas jazdy. W oponach „Air Free” II. generacji, producentowi udało się znacząco obniżyć utratę energii poprzez zastosowanie unowocześnionych technologii materiałowych i uproszczenia samej budowy opon. W rezultacie, opony koncepcyjne „Air Free” osiągnęły ten sam niski poziom oporu toczenia, jak pneumatyczne, paliwooszczędne opony Bridgestone.
Zobacz też: Co to są zamienniki opon, jak je wybrać?
Źródło: Materiały prasowe Bridgestone