Wymiana śrub w kołach. Poradnik eksperta
REKLAMA
REKLAMA
Śruby koła są elementami bezpieczeństwa, a jeśli ich jakość jest niska, dochodzi do korozji i tworzenia się odkształceń na powierzchni styku.
REKLAMA
Najlepsze śruby charakteryzują się prawidłowymi wymiarami, dobrymi właściwościami montażu oraz zgodnością momentu obrotowego. Należy pamiętać, że powinny one być zawsze dokręcane za pomocą klucza dynamometrycznego z przewidzianym dla nich momentem obrotowym.
Zobacz również: Czy naprawić koło po wjechaniu w dziurę?
Jak często je wymieniać?
Dobre śruby posłużą nam kilka lat, jednak nawet te najlepsze nie uchronią się przed rdzą lub brudem, dlatego przed odkręceniem ich i ponownym dokręceniem należy je starannie oczyścić szczotką drucianą lub szczotką o twardym włosiu. Następnie warto pokryć je cienką warstwą smaru stałego lub płynnego pilnując, aby jego nadmiar nie pobrudził felgi, gdyż niemal natychmiast zamieni się on w brzydką, czarną plamę.
Zobacz również: Jakie opony kupić, nowe czy używane?
Jak dokręcać śruby?
Śruby i nakrętki kół należy dokręcać początkowo lekko i ostrożnie, aby zajęły dokładnie przeznaczone dla nich miejsca w feldze. Następnie, jeszcze przed opuszczeniem samochodu z podnośnika, dokręcić je mocniej. Pamiętać o dokręcaniu śrub i nakrętek przeciwległych. W żadnym wypadku nie wolno dla ostatecznego dokręcenia stawać na kluczu, albo przedłużać jego dźwignię innymi przedmiotami, np. rurką.
REKLAMA
REKLAMA