Audi A3 8L: naprawa popielniczki
REKLAMA
REKLAMA
Oczywiście z uszkodzoną popielniczką można jeździć. Nie wpływa to na nasze bezpieczeństwo na drodze. Jednak, warto mieć wszystko sprawne w samochodzie. Cała naprawa jest bardzo łatwa i nie potrzebujemy wyszukanych umiejętności bądź narzędzi.
REKLAMA
Co będzie nam potrzebne?
• Drut miedziany ok. 1.5m
• Śrubokręt
• Mocny klej
• Pęseta
Chcąc uniknąć ponownej naprawy, musimy użyć bardzo mocnego kleju. Może to być np. Kropelka. Na rynku jest duży wybór tego typu klejów, dlatego nie narzucamy konkretnego.
Przystępujemy do naprawy. Pierwszy krok, to odkręcenie śrubki trzymającej popielniczki. Nie powinniśmy mieć żadnego problemu. Następnie odpinamy wszystkie przewody i wyjmujemy popielniczkę.
Zobacz również: Audi A3 8P: wymiana ramki 1DIN na 2DIN
REKLAMA
Kiedy mamy popielniczkę w ręku obracamy ją o 180 stopni i kleimy plastik mechanizmu odpowiedzialnego, za zamykanie popielniczki. Oczywiście zwracamy uwagę, żeby przykleić równo ten element. Kiedy to zrobimy, odwracamy popielniczkę tyłem i sprawdzamy stan plastiku odpowiedzialnego za trzymanie sprężynki. Zazwyczaj jest on złamany. Może być tak, że będzie sprawny. Wówczas nic z nim nie robimy. Jednak, jeśli okaże się, że jest złamany, wtedy wyrywamy go do końca.
Teraz wkładamy miedziany drut od dołu w otwór. Zobaczymy, że drut blokuje sprężynę przed wypadnięciem. Możemy wnioskować, że kawałek plastiku, który przed chwilą wyłamaliśmy jest praktycznie w tym wypadku niepotrzebny. Przechodzimy do ustawienia wysokości drutu, tak żeby łapała do zapadka. Musimy przeprowadzić kilka prób, tak, żeby wszystko dobrze dopasować.
Kiedy mamy pewność, co do ułożenia, przeprowadzamy próbę, jak działa nasza popielniczka. Jeżeli jesteśmy zadowoleni z efektów naszej pracy, musimy zamocować wszystko na stałe. Sklejamy wszystko mocnym klejem.
Zobacz również: Audi A3 8L: montaż klimatyzowanego schowka
Musi być na tyle mocny, żebyśmy nie musieli naprawiać popielniczki za kilka dni. Czekamy, aż klej dobrze wyschnie i ponownie sprawdzamy działanie popielniczki. Jeżeli nic się nie rozkleiło, idziemy do samochodu i montujemy popielniczkę.
Oczywiście, montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Dla naszego spokoju, ponownie sprawdzamy działanie popielniczki. Taka naprawa powinna przetrwać dosyć długo, nie powinniśmy mieć żadnych problemów z funkcjonowaniem mechanizmu popielniczki.
REKLAMA
REKLAMA