Opel Astra G: wymiana tylnych klocków
REKLAMA
REKLAMA
Pierwszy krok, to zakup odpowiednich klocków hamulcowych. Oczywiście najlepiej zdecydować się na produkt lepszej firmy. Jeśli byliśmy zadowoleni z naszych starych klocków, warto zakupić ten sam model. Zaczynamy od uniesienia samochodu i zdjęcia koła. Oczywiście należy pamiętać o podłożeniu klinów pod pozostałe koła.
REKLAMA
Zobacz również: Jak dbać o hamulce w przyczepie?
Teraz musimy odkręcić dwie śruby trzymające zacisk. W tym celu musimy zajrzeć od strony sprężyny zawieszenia. Tam znajdują się wspomniane śruby. Zdejmujemy zacisk i odciągamy go na bok.
Najlepiej podwiesić zacisk za pomocą zwykłego druta. Nie można dopuścić do tego, żeby wisiał na przewodach hamulcowych.
Wyjmujemy stare klocki i przygotowujemy miejsce pod nowe. Zaczynamy od wkręcenia tłoczka. Najpierw aplikujemy WD40 pod gumę tłoczka. Wszystko po to, żeby guma mogła swobodnie ślizgać się po tłoczku. Robimy to, obracając nim w prawo specjalnym kluczem. Jednak można go z powodzeniem zastąpić zwyczajną żabką.
Jeżeli zdecydujesz się na żabkę, uważaj żeby nie uszkodzić gumowej osłony tłoczka.
Zobacz również: Jak wymienić cylinderki hamulcowe?
Czyścimy miejsce montażu klocków i zakładamy nowe. Przykręcamy zacisk i montujemy koło. Przed rozpoczęciem jazdy naciskamy kilkakrotnie pedał hamulca.
REKLAMA
REKLAMA