Opel Vectra A: wymiana rozrusznika
REKLAMA
REKLAMA
W celu odpalenia uruchomienia silnika potrzebny jest rozrusznik. Jest to mały silnik elektryczny, który musi nadać naszemu silnikowi pewną prędkość obrotową w celu rozruchu. Zazwyczaj jest to minimum 300 obr/min. W celu zapewnienia poprawnej pracy rozrusznika, akumulator musi być w dobrym stanie.
REKLAMA
Zobacz też: Opel Vectra A: wymiana łożyska koła tylnego
REKLAMA
W przypadku wymiany mamy trzy wyjścia. Oddajemy nasz stary do regeneracji, kupujemy nowy lub decydujemy się na używany. Kilka słów rozwinięcia o poszczególnych opcjach. Decydując się na regenerację warto wybrać sprawdzony zakład, który oferuję minimum roczną gwarancję. Zazwyczaj rozruszniki po takim zabiegu sprawują się bez zarzutów. W przypadku nowego wygląda to bardzo różnie. Często zdarza się, że te nowe oryginalne rozruszniki są tanimi zamiennikami o wątpliwej jakości. Za nowy oryginalny rozrusznik trzeba zapłacić konkretną cenę.
W przypadku używanych bywa różnie. Jeżeli mamy dostęp do pewnych, sprawdzonych części to można dokonać takiego zakupu. Zaletą tego rozwiązania jest zachowanie oryginalnej jakości produktu. Montujemy identyczny rozrusznik jak mieliśmy.
Zobacz też: Opel Vectra A: wymiana termostatu
Jeżeli mamy już nowy (regenerowany, używany) rozrusznik to przystępujemy do wymiany. Znajduje się on z tyłu przy kadłubie silnika. Demontaż można prowadzić również od dołu samochodu. Teraz odłączamy przewód masowy od akumulatora. Jest to warunek konieczny w przeciwnym razie może dojść do zwarcia. Następnie odłączamy od wyłącznika elektromagnetycznego czarny przewód – zacisk 30 i przewód czarno – czerwony – zacisk 50.
Kolejny krok to uniesienie samochodu. W tym przypadku polecamy skorzystać z platformy warsztatowej lub kanału. Praca z wykorzystaniem „kobyłek” jest zbyt ryzykowna. Odkręcamy śrubę górnego mocowania od strony skrzyni biegów, oraz śrubę dolnego mocowania od strony silnika. Pozostaje nam wykręcić śrubę wspornika rozrusznika i wyjąć sam rozrusznik.
Zobacz też: Opel Vectra A: wymiana przednich tarcz i klocków hamulcowych
Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Wkładamy rozrusznik na swoje miejsce i przykręcamy śruby mocujące. Podłączamy do wyłącznika elektromagnetycznego czarny przewód a następnie czarno-czerwony. Teraz opuszczamy samochód na koła i podłączamy masowy przewód do akumulatora. Na końcu pozostaje nam uruchomienie silnika i sprawdzenie czy rozrusznik prawidłowo reaguje.
REKLAMA
REKLAMA