REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak wyczyścić zawór EGR?

Robert Kuśpiel
Fot. newspress
Fot. newspress

REKLAMA

REKLAMA

Zawór EGR wymaga czyszczenia kiedy auto zużywa więcej paliwa, gaśnie silnik przy wciskaniu sprzęgła lub dojeżdżaniu do świateł. Problem ten jest często spotykany, niezależnie od marki.

Czyszczenie zaworu EGR

W każdym aucie zawór jest umiejscowiony gdzie indziej. Proces czyszczenia zaworu EGR przedstawimy na przykładzie Alfy Romeo i Lancii. W przypadku samochodów innych marek, metoda postępowania jest podobna.

REKLAMA

Zobacz galerię: Muscle Cary wczoraj i dziś

Demontaż zaworu EGR

Na początek odkręcamy pokrywę silnika. W niektórych modelach, żeby ją wyjąć należy odkręcić korek wlewu oleju. Odkładamy pokrywę na bok i zakręcamy korek wlewu oleju, zawór EGR znajduje się nad nim. Odpinamy kostkę z kablami idącą do elektromagnesu. Kolejnym krokiem jest odkręcenie dolnego dolotu, przymocowanego za pomocą trzech śrub.

Zobacz również: Jak odsiarczyć akumulator?

Podczas wyjmowania śrub trzeba zwrócić szczególną uwagę na podkładkę metalową. Nie można dopuścić do tego, by wpadła do komory silnika. Możemy mieć problemy z jej wyjęciem i w najgorszym wypadku, może się skończyć remontem silnika.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

30 pomysłów na zarabianie w domu (książka)

Następnie wykręcamy pozostałe śruby, co skutkuje poluzowaniem zaworu EGR. Odkręcamy całkowicie śruby i demontujemy zawór EGR.

Śruby odkręcamy bardzo ostrożnie, aby nie wpadły nam do komory silnika.

W miejscu, gdzie był przykręcony EGR widzimy kanały. Najczęściej są one bardzo mocno zabrudzone. Zbierający się nagar najczęściej zmniejsza średnicę wlotu. Za pomocą śrubokrętu zeskrobujemy nagar i wybieramy go z kanału. Najwygodniej będzie posłużyć się odkurzaczem, dzięki temu mamy pewność, że nic nie wleci do komory silnika.

Polecamy: Samochód w firmie - zmiany od 1 kwietnia 2014

Zobacz również: Kiedy wymieniać świece?

Teraz możemy przejść do właściwego czyszczenia zaworu EGR. Odkręcamy elektromagnes, jest on przykręcony za pomocą czterech śrub torx. Przygotowujemy sobie pojemnik, do którego nalewamy benzynę ekstrakcyjną i wkładamy do niego zawór EGR. Czyścimy dokładnie zawór za pomocą szmatki i pędzelka.

Każda powierzchnia musi być idealnie czysta.

Polecamy: Nowe umowy zlecenia i inne umowy cywilnoprawne - PDF

Wylewamy brudną benzynę ekstrakcyjną i napełniamy pojemnik czystą. Ponownie wkładamy zawór i czyścimy go dokładnie. Czynność najlepiej powtórzyć 2-3 razy. Przy okazji warto przeczyścić przepustnicę. Opis postępowania znajduje się w oddzielnym poradniku. Skręcamy wszystko w odwrotnej kolejności. Wykonujemy jazdę próbną, najlepiej dłuższą, niż 10 minut i bez zbędnych przyspieszeń.

Należy pamiętać o odpięciu akumulatora na kilka minut, spowoduje to przystosowanie sterownika do nowych warunków pracy.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Senne koszmary polskich kierowców: kradzież samochodu lub awaria auta w drodze. A jaka jest rzeczywistość

Awaria na drodze i związane z nią holowanie, kradzież samochodu oraz zderzenie ze zwierzyną  – to największe obawy polskich kierowców. Są na tyle silne, że wielu zamieniają się w koszmary senne. Na szczęście na co dzień przykre zdarzenia związane z autem są zgoła inne.

Branża transportowa ma się coraz gorzej. Co może pomóc?

Kryzys gospodarczy staje się coraz bardziej widoczny. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku liczba ogłoszonych upadłości wzrosła o 14% w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym, podczas gdy liczba rozpoczętych postępowań restrukturyzacyjnych spadła o 6,9%. Jedna z branż, która ma najtrudniej to branża transportowa.

Czego najbardziej obawiają się kierowcy, a co rzeczywiście im się przytrafia?

Jakie są największe obawy Polaków w związku z samochodem? A co przytrafia się kierowcom najczęściej? Co dziesiąty kierowca nie boi się o swój samochód. Co piątego nic złego na drodze nie spotkało. 

W Warszawie możesz natknąć się na przewoźników bez prawa jazdy

"Przewozy 2024" to akcja policji i funkcjonariuszy Straży Granicznej. Mundurowi skontrolowali kierowców świadczących przewozy na aplikację. 

REKLAMA

Jechał ponad 180 km/h, bo odreagowywał stres, dostał słony mandat

25-latek jechał ponad 180 km/h bo odreagowywał stres. Stracił prawo jazdy, otrzymał mandat w wysokości 5 tys. zł oraz 15 punktów karnych.

89 stacji ładowania pojazdów elektrycznych już jest, w planach 60 nowych. Gdzie?

Kierowcy z Łodzi mają już 89 punktów, w których mogą naładować samochody elektryczne. Łódzki magistrat poinformował, że kolejnych 60 stacji jest w planach. 

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni. Widać to zwłaszcza w zatłoczonych miastach. Z badań wynika także, że kobiety bardziej skupiają się na kwestiach ekologicznych. 

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii, 0,2 promile w Polsce. Jazda pod wpływem powodem 6500 zgonów w UE

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii i Malcie, 0,2 promile w Polsce. Okazuje się, że jazda pod wpływem jest powodem 6500 zgonów w Unii Europejskiej. Państwa planują jednak obniżanie limitów. Gdzie jest całkowity zakaz prowadzenia pojazdów pod wpływem alkoholu?

REKLAMA

Nowy samochód dla Polaka: nie elektryk i nie auto z tradycyjnym silnikiem – więc co

Najpierw decyzja Unii Europejskiej o rychłym zaprzestaniu rejestracji i produkcji aut z tradycyjnymi silnikami na benzynę i olej napędowy. Teraz wahanie, i nieoficjalne wiadomości, że z tak radykalnym krokiem trzeba zaczekać. Zamieszkanie na rynku motoryzacyjnym trwa i czy wpływa znacząco na decyzje zakupowe?

Stacje ładowania elektryków w Polsce co 3,3 km (średnio). Maksymalnie 76 km. Mapa zagęszczenia. Kierowcy elektryków czy spalinówek – kto ma lepiej?

Tylko 3,3 km dzieli średnio w Polsce najbliżej sąsiadujące ze sobą stacje ładowania aut elektrycznych – wynika z analizy Powerdot Data Center. Pomimo, że odległość ta jest zdumiewająco mała, to na mapie Polski wciąż jest kilka białych plam ze słabo rozwiniętą infrastrukturą. 

REKLAMA