Jak wyczyścić zawór EGR?
REKLAMA
REKLAMA
Czyszczenie zaworu EGR
W każdym aucie zawór jest umiejscowiony gdzie indziej. Proces czyszczenia zaworu EGR przedstawimy na przykładzie Alfy Romeo i Lancii. W przypadku samochodów innych marek, metoda postępowania jest podobna.
REKLAMA
Zobacz galerię: Muscle Cary wczoraj i dziś
Demontaż zaworu EGR
Na początek odkręcamy pokrywę silnika. W niektórych modelach, żeby ją wyjąć należy odkręcić korek wlewu oleju. Odkładamy pokrywę na bok i zakręcamy korek wlewu oleju, zawór EGR znajduje się nad nim. Odpinamy kostkę z kablami idącą do elektromagnesu. Kolejnym krokiem jest odkręcenie dolnego dolotu, przymocowanego za pomocą trzech śrub.
Zobacz również: Jak odsiarczyć akumulator?
Podczas wyjmowania śrub trzeba zwrócić szczególną uwagę na podkładkę metalową. Nie można dopuścić do tego, by wpadła do komory silnika. Możemy mieć problemy z jej wyjęciem i w najgorszym wypadku, może się skończyć remontem silnika.
30 pomysłów na zarabianie w domu (książka)
Następnie wykręcamy pozostałe śruby, co skutkuje poluzowaniem zaworu EGR. Odkręcamy całkowicie śruby i demontujemy zawór EGR.
Śruby odkręcamy bardzo ostrożnie, aby nie wpadły nam do komory silnika.
W miejscu, gdzie był przykręcony EGR widzimy kanały. Najczęściej są one bardzo mocno zabrudzone. Zbierający się nagar najczęściej zmniejsza średnicę wlotu. Za pomocą śrubokrętu zeskrobujemy nagar i wybieramy go z kanału. Najwygodniej będzie posłużyć się odkurzaczem, dzięki temu mamy pewność, że nic nie wleci do komory silnika.
Polecamy: Samochód w firmie - zmiany od 1 kwietnia 2014
Zobacz również: Kiedy wymieniać świece?
Teraz możemy przejść do właściwego czyszczenia zaworu EGR. Odkręcamy elektromagnes, jest on przykręcony za pomocą czterech śrub torx. Przygotowujemy sobie pojemnik, do którego nalewamy benzynę ekstrakcyjną i wkładamy do niego zawór EGR. Czyścimy dokładnie zawór za pomocą szmatki i pędzelka.
Każda powierzchnia musi być idealnie czysta.
Polecamy: Nowe umowy zlecenia i inne umowy cywilnoprawne - PDF
Wylewamy brudną benzynę ekstrakcyjną i napełniamy pojemnik czystą. Ponownie wkładamy zawór i czyścimy go dokładnie. Czynność najlepiej powtórzyć 2-3 razy. Przy okazji warto przeczyścić przepustnicę. Opis postępowania znajduje się w oddzielnym poradniku. Skręcamy wszystko w odwrotnej kolejności. Wykonujemy jazdę próbną, najlepiej dłuższą, niż 10 minut i bez zbędnych przyspieszeń.
Należy pamiętać o odpięciu akumulatora na kilka minut, spowoduje to przystosowanie sterownika do nowych warunków pracy.
REKLAMA
REKLAMA