Nowe rozwiązanie upraszcza przepływ dokumentów zwrotnych klientów, które stanowią dowód dostarczenia towaru do odbiorcy. Klienci DB Schenker nie muszą już czekać, aż dotrą one do nich tradycyjną pocztą. Dzięki e-Zwrotce mają oni dostęp do zeskanowanych dokumentów w systemie operatora do komunikacji on-line z klientami. Dokumenty są widoczne już następnego dnia po dostarczeniu towaru i pisemnym potwierdzeniu przez odbiorcę, że przyjął towar.
Oprócz sprawnej informacji o dostawie ważna jest również możliwość bieżącego dostępu do dokumentów, które klienci mogą w łatwy sposób wyszukać w archiwum elektronicznym. Dostęp do dokumentów on-line pozwala na redukowanie kosztów archiwizacji oryginałów dokumentów. Korzystanie z e-Zwrotki odbywa się z zastosowaniem najwyższych standardów bezpieczeństwa informacji.
DB Schenker: Mechanizm e-Zwrotki
Po pisemnym potwierdzeniu przez odbiorcę dostawy towaru dokument zwrotny wraca do DB Schenker, gdzie jest skanowany i archiwizowany lub odesłany do klienta listem poleconym . W ten sposób klienci już na drugi dzień po dostawie towaru mają podgląd do skanów podpisanych dokumentów i mogą szybko wystawić fakturę swoim odbiorcom.
Następnie skany trafiają do elektronicznego archiwum, do którego klient ma dostęp 24 godziny na dobę przez 5 lat. Klient może sam zdecydować, czy chce żeby oryginały dokumentów wróciły do niego, czy zostały zarchiwizowane u operatora
źródło: DB Schenker