Coraz częściej właściciele flot pojazdów traktują opony nie tylko jako produkt, lecz także element mający realny wpływ na ich wynik finansowy. Największe wydatki, jakie ponoszą firmy flotowe, to te związane z kosztami paliwa. Szacuje się, że stanowią one nawet 30% wszystkich kosztów związanych z obsługą flot. Na efektywność paliwową pojazdu wpływa wiele czynników. Najważniejsze z nich stanowią siły oporu, a na te bezpośredni wpływ mają opony. Według ekspertów firmy Bridgestone w zależności od sytuacji i warunków eksploatacji około 20–50% zużywanego paliwa zależy od oporu toczenia, czyli od siły wymaganej do obrotu opony. Stojąc wobec takich wydatków, operatorzy flotowi odczuwają presję obniżania kosztów operacyjnych w przeliczeniu na kilometr, poprawy wyników, wydajności i czasu sprawności maszyn.
W odpowiedzi na potrzeby świadomych oszczędności menadżerów flot ciężarowych, powstał program Total Tyre Care. Obejmuje on pakiet kompleksowych działań gospodarowania oponami, pozwalających na wydłużenie cyklu eksploatacji ogumienia. W celu zwiększenia wydajności programu, w tym roku powiększył się także asortyment paliwooszczędnych opon Bridgestone Ecopia H-Steer 001 oraz H-Drive 001, przeznaczonych do transportu autostradowego. W nowej linii produktów według producenta udało się znacznie obniżyć opór, jaki stawia opona podczas obrotu. Zmiana ta widoczna jest w 5-cio procentowej redukcji spalania paliwa w stosunku do poprzednich modeli tej serii. Większy wybór wysokowydajnych opon przeznaczonych na oś prowadzącą, napędową i naczepową, pozwoli na większą adaptację paliwooszczędnych rozwiązań wśród firm flotowych.
Transport regionalny stanowi około 42% całego rynku opon. Swoim zakresem obejmuje zarówno transport autostradowy, jak i lekki transport drogowy i terenowy. Te z kolei poszerzają zakres warunków, w jakich użytkowane są opony – począwszy od standardowych samochodów ciężarowych i dostawczych, na specjalistycznych pojazdach kończąc. Wyraźnie wskazuje to na dynamiczny wzrost popytu na rynku transportu regionalnego. Aby sprostać tym wyzwaniom, Bridgestone kieruje do operatorów flot ciężarowych powiększoną gamę modeli R-Steer 001 oraz R-Drive 001. Nowe opony regionalne Bridgestone przeznaczone są do jazdy na dystansach 50-1000 km, nawet do 5% w trybie eksploatacji drogowo-terenowej. Mając na względzie okres jesienno-zimowy, wszystkie opony dedykowane na oś napędową zostały oznaczone symbolem M+S (Mud&Snow). Rozmiary 295/80R22.5 i 315/70R22.5 zostały natomiast oznakowane ikoną - wizerunkiem góry, zyskując miano opon śniegowych, w myśl rozporządzenia UE R117.02.
Zgodnie z tą strategią nowe nazwy wskazują na dwa najważniejsze aspekty poprawnego zastosowania produktu: na rodzaj nawierzchni (R od ang. „regional” dla opon regionalnych i H od ang. „highway” dla opon autostradowych) oraz na oś (Steer – prowadząca, Drive – napędowa oraz Trailer – naczepowa).
Źródło: Materiały prasowe Bridgestone