REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Komputerowa mapa ruchu dla Warszawy

Komputerowa mapa ruchu dla Warszawy. Fot. Fotolia
Komputerowa mapa ruchu dla Warszawy. Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Do połowy 2016 r. powstanie komputerowa mapa ruchu dla aglomeracji warszawskiego. Symulator przyczyni się do lepszego planowania inwestycji drogowych i rozwoju komunikacji miejskiej.

Do połowy 2016 roku powstanie komputerowa mapa ruchu w stolicy i jej aglomeracji. Jak zapewnia wiceprezydent Jacek Wojciechowicz symulator ma przyczynić się m.in. do rozwoju połączeń komunikacji miejskiej czy lepszego planowania inwestycji drogowych.

REKLAMA

Wojciechowicz na czwartkowej konferencji prasowej w siedzibie Zarządu Dróg Miejskich poinformował, że w przyszłym tygodniu rozpoczną się badania ankietowe, pomiary ruchu pojazdów i liczby pasażerów komunikacji miejskiej w stolicy.

"Ostatnie kompleksowe badanie ruchu zostało przeprowadzone 10 lat temu. W tym czasie nastąpiły bardzo duże zmiany systemie komunikacyjnym stolicy, było wiele inwestycji drogowych, otwarto centralny odcinek II nitki metra. To powoduje, że model z 2005 r. staje się coraz bardziej nieaktualny i istnieje konieczność wykonania go ponownie" - powiedział.

Zobacz też: Podatki, a samochód firmowy po 1 stycznia 2015 r

Warszawskie Badanie Ruchu

Warszawskie Badanie Ruchu rozpocznie się 8 kwietnia, a zakończy pod koniec czerwca br. Wiceprezydent wyjaśnił, że w tym czasie zebrane zostaną informacje o sposobach podróżowania warszawiaków po mieście np., o której wychodzą z domu do pracy, ile razy dziennie i z jakich środków komunikacji korzystają, czy jaki jest cel ich podróży. Sprawdzana ma być też liczba pasażerów komunikacji miejskiej, czy liczba samochodów na stołecznych ulicach. Sprawdzane będą także dane o ruchu pojazdów takich jak rowery, motocykle, samochody osobowe, dostawcze, ciężarowe czy autobusy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wojciechowicz dodał, że oprócz samego miasta badanie dotyczyć też będzie stołecznych gmin ościennych.

REKLAMA

Na konferencji poinformowano, że najistotniejszą częścią projektu będzie badanie ankietowe 17 tys. osób mieszkających w Warszawie i jej okolicach. Jak zapewniają przedstawiciele firmy PBS, która przeprowadzać będzie ankietę, badanie nie będzie długie, ponieważ potrwa 10 minut.

Wiceprezydent ocenił, że dzięki projektowi stołeczne władze będą miały dokładne informacje jak rozkłada się ruch w mieście. "Jednocześnie uzyskamy materiał, który będzie pomocny i konieczny do tego by prognozować rozwój połączeń komunikacyjnych, inwestycji, czy w sytuacjach alarmowych kiedy trzeba wyznaczać objazdy" - zaznaczył.

Zobacz też: Bezpośrednia likwidacja szkód w transporcie samochodowym - zmiany w OC

Komputerowy model ruchu w Warszawie

W ramach warszawskiego badania powstanie też komputerowy model ruchu w mieście. Jak wyjaśnił Andrzej Szarata z Politechniki Krakowskiej będzie to rodzaj symulatora. "Bedzie to matematyczny zapis podróży, relacji transportowych Warszawy i jej otoczenia. Pokaże jak warszawiacy podróżują i jak mogą podróżować" - powiedział.

REKLAMA

Szarata dodał, że dzięki symulatorowi jego użytkownicy będą w stanie przewidzieć różne scenariusze rozwoju sytemu transportowego miasta. Na przykład co się stanie jeśli zostanie zamknięty most, fragment ulicy, powstanie nowa linia tramwajowa. Dzięki temu urządzeniu będzie można także wiedzieć ilu nowych pasażerów może skorzystać z nowych środków komunikacji miejskiej, czy ile osób przesiądzie się z samochodów do autobusów czy do metra.

Przedstawiciel Politechniki Krakowskiej dodał, że stworzenie takiego symulatora jest niezbędne do tego, by stolica mogła korzystać ze środków unijnych np. na rozwój komunikacji miejskiej.

Warszawskie Badanie Ruchu wykona konsorcjum PBS, Politechniki Warszawskiej i Politechniki Krakowskiej. Koszt projektu to ponad 1,8 mln zł. (PAP)

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zaniedbana zieleń - milionowe straty i zagrożenie dla życia. Czy samorządy obudzą się na czas

Regularne kontrole stanu drzewostanu, inwestycje w pielęgnację zieleni oraz zastępowanie starych, spróchniałych drzew nowymi nasadzeniami to minimum, które możemy i musimy zrobić. To nie wydatek – to inwestycja w przyszłość.

Nowy program dopłat do samochodów elektrycznych. Kiedy start? Kto może otrzymać dopłatę?

Wiceminister klimatu Krzysztof Bolesta poinformował, że Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uruchamia nowy program dopłat do zakupu i leasingu samochodów elektrycznych. Budżet to 1,6 mld zł, a otrzymać będzie można 40 tys. zł. Kto będzie mógł się ubiegać?

KGP: 99 551 interwencji, 306 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 551 interwencji. Byli wzywani do 306 wypadków drogowych.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej 2025 - do kiedy?

Do kiedy przewidywane są kontrole na granicy polsko-niemieckiej w 2025 roku? Okazuje się, że dłużej niż się spodziewano. Branża transportowa traci czas i pieniądze. Największe zatory są w lubuskim, ale zachodniopomorskie już obawia się poważnych utrudnień.

REKLAMA

Kto musi wymienić prawo jazdy w 2025 r.? Co z bezterminowymi prawami jazdy?

Część kierowców w 2025 r. będzie musiała wymienić prawa jazdy na nowe. Kto musi je wymienić jeszcze w tym roku? W jakich sytuacjach należy wymienić prawo jazdy? Co z bezterminowymi prawami jazdy, czy trzeba je wymieniać?

W pyle drogowym w centrum Warszawy wysokie stężenie rakotwórczych substancji. Nowatorskie badania PAN

Im większe natężenie ruchu, szczególnie w centrum miasta, tym wyższe stężenia wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (WWA), które są substancjami rakotwórczymi – wynika z przeprowadzonych w Warszawie badań dr Sylwii Dytłow z Instytutu Geofizyki (IGF) Polskiej Akademii Nauk.

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości. Co jeszcze zawierają założenia projektu nowelizacji mające na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu? Marką, ceną, rocznikiem, przebiegiem? Na co zwracamy uwagę w pierwszej kolejności? Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Cichy-Zasada.

REKLAMA

Strefy Czystego Transportu obowiązkowe. Przed jakimi wyzwaniami stoją polskie miasta?

Jeden z kluczowych zapisów nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, podpisanej w grudniu przez Prezydenta RP mówi o tym, że samochody spalinowe będą mogły poruszać się po centrach miast tylko wtedy, gdy spełnią określone normy emisji spalin. To wymaga stworzenia Stref Czystego Transportu. Jakie wyzwania czekają polskie miasta?

Bezpieczeństwo na polskich drogach: Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Wciąż jest wiele do zrobienia. Kluczowe rekomendacje

Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Znacząca poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach – ale wciąż jest wiele do zrobienia. Rekomendacje ukierunkowane na realną poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach.

REKLAMA