REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Komputerowa mapa ruchu dla Warszawy

Komputerowa mapa ruchu dla Warszawy. Fot. Fotolia
Komputerowa mapa ruchu dla Warszawy. Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Do połowy 2016 r. powstanie komputerowa mapa ruchu dla aglomeracji warszawskiego. Symulator przyczyni się do lepszego planowania inwestycji drogowych i rozwoju komunikacji miejskiej.

Do połowy 2016 roku powstanie komputerowa mapa ruchu w stolicy i jej aglomeracji. Jak zapewnia wiceprezydent Jacek Wojciechowicz symulator ma przyczynić się m.in. do rozwoju połączeń komunikacji miejskiej czy lepszego planowania inwestycji drogowych.

REKLAMA

Wojciechowicz na czwartkowej konferencji prasowej w siedzibie Zarządu Dróg Miejskich poinformował, że w przyszłym tygodniu rozpoczną się badania ankietowe, pomiary ruchu pojazdów i liczby pasażerów komunikacji miejskiej w stolicy.

"Ostatnie kompleksowe badanie ruchu zostało przeprowadzone 10 lat temu. W tym czasie nastąpiły bardzo duże zmiany systemie komunikacyjnym stolicy, było wiele inwestycji drogowych, otwarto centralny odcinek II nitki metra. To powoduje, że model z 2005 r. staje się coraz bardziej nieaktualny i istnieje konieczność wykonania go ponownie" - powiedział.

Zobacz też: Podatki, a samochód firmowy po 1 stycznia 2015 r

Warszawskie Badanie Ruchu

Warszawskie Badanie Ruchu rozpocznie się 8 kwietnia, a zakończy pod koniec czerwca br. Wiceprezydent wyjaśnił, że w tym czasie zebrane zostaną informacje o sposobach podróżowania warszawiaków po mieście np., o której wychodzą z domu do pracy, ile razy dziennie i z jakich środków komunikacji korzystają, czy jaki jest cel ich podróży. Sprawdzana ma być też liczba pasażerów komunikacji miejskiej, czy liczba samochodów na stołecznych ulicach. Sprawdzane będą także dane o ruchu pojazdów takich jak rowery, motocykle, samochody osobowe, dostawcze, ciężarowe czy autobusy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wojciechowicz dodał, że oprócz samego miasta badanie dotyczyć też będzie stołecznych gmin ościennych.

REKLAMA

Na konferencji poinformowano, że najistotniejszą częścią projektu będzie badanie ankietowe 17 tys. osób mieszkających w Warszawie i jej okolicach. Jak zapewniają przedstawiciele firmy PBS, która przeprowadzać będzie ankietę, badanie nie będzie długie, ponieważ potrwa 10 minut.

Wiceprezydent ocenił, że dzięki projektowi stołeczne władze będą miały dokładne informacje jak rozkłada się ruch w mieście. "Jednocześnie uzyskamy materiał, który będzie pomocny i konieczny do tego by prognozować rozwój połączeń komunikacyjnych, inwestycji, czy w sytuacjach alarmowych kiedy trzeba wyznaczać objazdy" - zaznaczył.

Zobacz też: Bezpośrednia likwidacja szkód w transporcie samochodowym - zmiany w OC

Komputerowy model ruchu w Warszawie

W ramach warszawskiego badania powstanie też komputerowy model ruchu w mieście. Jak wyjaśnił Andrzej Szarata z Politechniki Krakowskiej będzie to rodzaj symulatora. "Bedzie to matematyczny zapis podróży, relacji transportowych Warszawy i jej otoczenia. Pokaże jak warszawiacy podróżują i jak mogą podróżować" - powiedział.

REKLAMA

Szarata dodał, że dzięki symulatorowi jego użytkownicy będą w stanie przewidzieć różne scenariusze rozwoju sytemu transportowego miasta. Na przykład co się stanie jeśli zostanie zamknięty most, fragment ulicy, powstanie nowa linia tramwajowa. Dzięki temu urządzeniu będzie można także wiedzieć ilu nowych pasażerów może skorzystać z nowych środków komunikacji miejskiej, czy ile osób przesiądzie się z samochodów do autobusów czy do metra.

Przedstawiciel Politechniki Krakowskiej dodał, że stworzenie takiego symulatora jest niezbędne do tego, by stolica mogła korzystać ze środków unijnych np. na rozwój komunikacji miejskiej.

Warszawskie Badanie Ruchu wykona konsorcjum PBS, Politechniki Warszawskiej i Politechniki Krakowskiej. Koszt projektu to ponad 1,8 mln zł. (PAP)

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

REKLAMA

Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

REKLAMA

Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

REKLAMA