REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Modernizacja linii kolejowej Poznań - Wrocław

Subskrybuj nas na Youtube
Modernizacja linii kolejowej Poznań - Wrocław.
Modernizacja linii kolejowej Poznań - Wrocław.
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Po modernizacji linii kolejowej E59 łączącej Poznań z Wrocławiem pociągi będą mogły się po niej poruszać z prędkością 160 km/h. O ile skróci się czas przejazdu między miastami i kiedy zakończy się inwestycja?

Jak powiedział PAP rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec, ponieważ po modernizacji pociągi na tej linii będą jeździły z prędkością do 160 km na godzinę, konieczne było wprowadzenie wyższego poziomu zabezpieczeń. „Troska o ochronę przyrody przy tej inwestycji nie wiąże się tylko z budowaniem przejść czy przepustów. W trakcie prac w dolinie Widawy wykonawcy kilkakrotnie w okresie lęgowym schodzili z placu budowy. Powiększało to koszty, ale trzeba było zapewnić gatunkom chronionym odpowiednie warunki” - powiedział Siemieniec.

REKLAMA

Zobacz też: Zasady używania świateł przeciwmgłowych

Modernizacja, a ukłon w stronę ekologii

REKLAMA

Jak dodał, w ramach inwestycji powstały m.in. udogodnienia, które ułatwią dużym zwierzętom swobodne przechodzenie przez tory. „Ekodukt w lesie nad torami za stacją Pęgów ma 25 metrów szerokości i, łącznie z dojściami do obiektu, ponad 80 metrów długości. Z obu stron zamontowane są wygrodzenia maskujące widok na tory. Naturalny charakter nadadzą mu posadzone specjalnie krzewy” - powiedział rzecznik. Natomiast przed stacją Oborniki Śląskie zaplanowano pod torami dziesięciometrowy wiadukt kolejowy z naturalną gruntową nawierzchnią.

Z myślą o swobodnym przechodzeniu pod torami małych ssaków i płazów 16 przepustów wyposażono w specjalne półki tzw. żabie ścieżki. „Dzięki zbudowanym przejściom tory magistrali kolejowej z Wrocławia do Poznania, nawet przy dużym ruchu, nie będą barierą dla dużych i małych zwierząt” - podkreślił Siemieniec.

Dla ochrony przed hałasem z torowiska staną ekrany akustyczne. Ich lokalizacja została ustalona na podstawie badań i zaakceptowana przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska. Mniejszy hałas zapewnią też maty antywibracyjne montowane na przebudowywanych mostach i wiaduktach oraz bezstykowe szyny w nowych torach, natomiast dla ochrony czystości środowiska woda z torowiska będzie przechodzić przez 46 specjalnych separatorów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Mandat za opony?

Modernizacja linii kolejowej Wrocław-Poznań - krótszy czas przejazdu

Modernizacja linii kolejowej E 59 Wrocław-Poznań ma się zakończyć we wrześniu 2015 r., dolnośląski etap tej inwestycji obejmuje 58-kilometrowy odcinek od Wrocławia do granicy województwa dolnośląskiego.

Całkowity koszt inwestycji to ponad 1,3 mld zł. Jest ona współfinansowana przez Unię Europejską z funduszu spójności w ramach programu operacyjnego infrastruktura i środowisko. Po zakończeniu remontu pociągi na trasie Wrocław-Poznań pojadą z prędkością do 160 km na godzinę, a czas podróży skróci się o 20 minut. (PAP)

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

REKLAMA

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

REKLAMA