REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Projekt "Szczyty kosztują"

Subskrybuj nas na Youtube
Inicjatywa
Inicjatywa "Szczyty kosztują" jest Think tankiem, którego celem jest promowanie wypracowanie zasad postępowania, które ograniczą zjawisko szczytów przewozowych w transporcie drogowym. Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Inicjatywa "Szczyty kosztują" jest Think tankiem, którego celem jest promowanie wypracowanie zasad postępowania, które ograniczą zjawisko szczytów przewozowych w transporcie drogowym.

Co to są szczyty przewozowe?

Wraz z rozwojem gospodarki i wzrostem ilości transportowanych towarów, z roku na rok narasta zjawisko szczytów przewozowych w krajowym transporcie drogowym. W ostatnie dni miesiąca na drogi wyjeżdża więcej samochodów, a liczba zleceń transportowych rośnie nawet kilkukrotnie. Są to zwykle sztucznie generowane szczyty, które nie są konsekwencją rzeczywistego popytu konsumenckiego.
W efekcie negatywne zjawiska szczytów dotykają każdego z nas. Producenci i sieci handlowe ponoszą wyższe koszty logistyczne i administracyjne, operatorzy zmagają się z obniżeniem jakości usług i wzrostem kosztów utrzymywania systemów transportowych, przewoźnicy odczuwają niestabilność zatrudnienia i pracują w warunkach stresu, a przysłowiowy Kowalski zmaga się z punktowym natężeniem ruchu na drogach i związanymi z tym zatorami, wypadkami, większym hałasem i wzrostem emisji spalin do środowiska.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Jednolity standard wpłat należności celnych

Projekt "Szczyty kosztują"

Celem projektu „Szczyty kosztują” jest wypracowanie i promowanie praktycznych metod ograniczania szczytów przewozowych, a tym samym niwelowania związanych z nimi negatywnych skutków ekonomicznych, społecznych i środowiskowych. Think tank „Szczyty kosztują” z założenia ma charakter otwarty i zachęca każdego, kto czuje się stroną, do aktywnego włączenia się i podzielenia własnymi spostrzeżeniami czy pomysłami. Projekt dąży do zaangażowania wszystkich uczestników łańcuchów dostaw.

W ramach projektu zaplanowano: szereg aktywności analizujących negatywne skutki zjawiska, badania wśród firm produkcyjnych generujących wysokie wolumeny przewożonych towarów, praktyczne warsztaty skupiające reprezentantów branży TSL oraz producentów i sieci handlowe, a także różnorodne akcje przy współpracy z organizacjami branżowymi, np. porównanie sytuacji szczytów przewozowych w Polsce i w innych krajach europejskich.
Rolę koordynatora projektu przyjął na siebie operator logistyczny ROHLIG SUUS Logistics, ekspertem branżowym jest Graphene Partners, natomiast partnerami akcji są tak instytucje branżowe: Polskie Stowarzyszenie Managerów Logistyki, Polska Izba Spedycji i Logistyki, ECR Polska, Instytut Logistyki i Magazynowania, jak i ogólnopolskie media branżowe: Eurologistics, Log24.pl, Polska Truck&Business, Logistyka Produkcji, Top Logistyk, Logistyczny.com, czasopismo Logistyka, Spedycje.pl, Polska Gazeta Transportowa, TSL Biznes, Log4.pl, miesięcznik EMIL.

REKLAMA

- Naszym celem nie jest utopijna wizja eliminacji szczytów przewozowych, a zmniejszenie skali problemu, wywołanie dyskusji i zainspirowanie producentów, by wraz z operatorami zidentyfikowali słabe punkty oraz zastanowili się, jak można je poprawić. Warto zrozumieć i rozmawiać o zjawisku szczytów przewozowych, gdyż pośrednio bądź bezpośrednio wpływa ono na całe społeczeństwo – informują organizatorzy akcji „Szczyty kosztują”.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Jakie są wymagania odnośnie ochrony środowiska dla firm transportowych

Wraz ze startem projektu uruchomiona została strona www.szczytykosztuja.pl, która z jednej strony zrzesza firmy zainteresowane inicjatywą, z drugiej – stanowi skarbnicę wiedzy i źródło dobrych praktyk. - Sztuczne szczyty przewozowe to problem znany w gronie członków ECR Polska od dawna. Niestety, nie dotyczy on tylko logistyków, a ograniczenie jego uciążliwości wymaga fundamentalnej zmiany działania współczesnego biznesu. Nie jest to zadanie łatwe – stąd każda inicjatywa w tym obszarze jest cenna. Dlatego też uważamy, że warto o problemie zacząć dyskutować głośno i otwarcie, a także szukać rozwiązań problemu, zaczynając od małych, łatwo osiągalnych kroków – mówi Mateusz Boruta, Dyrektor Zarządzający ECR Polska, organizacji wspierającej projekt.

Źródło: Materiały prasowe ROHLIG SUUS Logistics

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

REKLAMA

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA