Zgubienie listu przewozowego odbierane jest przez klientów jednoznacznie negatywnie.
List CMR dotyczy wyłącznie przewozów międzynarodowych. Dla przewoźnika zagubienie CMR najczęściej kończy się brakiem płatności, a w najlepszym przypadku dużym opóźnieniem w jej realizacji, gdyż większość klientów wymaga listu CMR jako dowodu dostawy.
W przypadku zagubienia listu ważne jest kiedy miało to miejsce. Jeżeli zagubienie nastąpiło po dostawie i CMR jest tzw. „czysty”, czyli nie zawiera zapisów o niezgodności, to jedynymi konsekwencjami mogą być problemy z płatnością.
Znacznie gorsza jest sytuacja, w której list CMR znika po załadunku, ale przed dostawą.
Wtedy kierowcę mogą spotkać problemy w czasie transportu, np. podczas kontroli drogowej. List przewozowy jest dokumentem obowiązkowym, świadczy o legalności przewożonego towaru.
Także zagubienie listu CMR wraz z notatką o niezgodności (np. brak lub zniszczenie części towaru) nie zwalnia przewoźnika z odpowiedzialności. Taka adnotacja znajduje się zawsze na dwóch kopiach listu przewozowego. Jedna zostaje u załadowcy, a druga u rozładowcy. Wpis o niezgodności zawierają obie kopie dokumentu.