System transportu kontenerowego w JSW
REKLAMA
REKLAMA
Wozy kontenerowe wykonane w należących do JSW Jastrzębskich Zakładach Remontowych (JZR) Trafią do kopalń do końca marca 2012 roku.
REKLAMA
W JZR, we współpracy z kopalniami JSW, opracowano dwa rodzaje wozów kontenerowych, na które jest największe zapotrzebowanie. Różnią się one przeznaczeniem.
Pierwszy, kontenerowo-materiałowy, umożliwia załadunek materiałów w tzw. europaletach, drugi, kontenerowo-urobkowy służy do transportu materiałów luźnych i urobku kopalnianego.
REKLAMA
Jak wyjaśnił główny inżynier w Zespole Górniczym JSW Michał Kapała, dzięki transportowi za pomocą wozów kontenerowych materiały załadowane na powierzchni, np. stal, drewno, narzędzia, trafiają bezpośrednio do stanowisk pracy pod ziemią.
"Co ważne, odbywa się to bez przeładunku i jest bezpośrednio powiązane z wprowadzaniem do kopalń systemu transportu dołowego opartego na kolejkach podwieszonych z napędem własnym, który ma za zadanie zastąpić przestarzały i mniej bezpieczny system kolejek podwieszonych z napędem linowym" - powiedział Kapała.
W najbliższych latach JSW wprowadzi zunifikowany system transportu kontenerowego we wszystkich zakładach spółki.
Opracowany, na podstawie uwag i opinii przedstawicieli kopalń, przez konstruktorów JZR, wóz kontenerowy uzyskał pozytywną opinię jednostki atestacyjnej oraz dopuszczenie Wyższego Urzędu Górniczego.
Z ponad 700 zamówionych wozów pierwsza partia - około 170 sztuk - jest już użytkowana w kopalniach JSW. Do końca tego roku ma ich być dostarczonych 580, a reszta - do końca marca przyszłego roku. JSW to największy w Europie producent węgla koksowego.
(PAP)
REKLAMA
REKLAMA