Jak usprawnić zarządzanie realizacją zleceń w firmie spedycyjnej

ControlTransport
Mobilny ControlTransport to przykład uzyskania pełnej kontroli nad każdą transportowaną przesyłką spedycyjną oraz obrotem europalet.

Rynek usług polegający na transporcie przesyłek spedycyjnych jest rynkiem usług masowych.Koordynowanie tysiącami zleceń, docierającymi często poza granice kraju, wymaga stałego kontrolowania wszystkich procesów oraz bieżącego dostępu do informacji o każdej transportowanej przesyłce.Ewentualny błąd lub opóźnienie związane z terminem dostarczenia towaru, często kończy się karą nałożoną na przewoźnika, dlatego firma spedycyjna musi skutecznie zabezpieczać się przed ewentualnymi stratami.

Dużym wyzwaniem dla firm logistycznych jest także konieczność codziennej rejestracji niezwykle wysokiej liczby zdarzeń, które następnie są odpowiednio raportowane i przetwarzane w zbiory danych, niezbędnych do podejmowania bieżących decyzji.Ponadto zarządzanie rozbudowaną infrastrukturą złożoną z czterech głównych terminali przeładunkowych, sześciu platform oraz licznej floty wymaga wprowadzania praktyk optymalizujących koszty funkcjonowania firmy.

Wszystkie działania skupione na redukcji wydatków, przekładają się również na obniżkę cen dla klientów, co pozwala firmie świadczyć usługi nie tylko o najwyższym standardzie, ale i o konkurencyjnych cenach. Nieocenioną rolę w automatyzowaniu tego rodzaju procesów odgrywają system oraz aplikacje IT.

Strategiczne znaczenie informacji a potrzeby rynku
Informacja stanowi nieodłączny element każdej usługi logistycznej, przez co jest także filarem, na którym opiera się funkcjonowanie firm. Aby zapewnić dostęp do aktualnych danych możliwiających stałe śledzenie przesyłki można wdrożyć nowe rozwiązania IT.

Polega to m.in. na wykorzystywaniu przenośnych urządzeń, które udostępniają pracownikowi zdalne wykonywanie szeregu czynności – przyjmowania i wydawania towaru, przesyłania protokołu uszkodzenia przesyłki, rejestracje zdjęć szkodowych wraz z opisem jak również rejestrację opakowań zwrotnych (np. wymiany palet).

Umożliwia to kontrolę przesyłki z punktu A do punktu B, transportowaną przez terminale przeładunkowe C, D, E itd. Kontrola odbywa się poprzez śledzenie danej przesyłki (zlecenia) zarówno na poziomie wybranego nośnika, jak i całej przesyłki, co bardzo ułatwia pracę spedytorom. Dzięki temu wszystkie aspekty zarządzania transportem — od przetwarzania zamówień, przez kontrolę nad flotą pojazdów, rejestrację obrotu paletowego, aż po uproszczenie księgowości i fakturowania są w pełni zautomatyzowane i rejestrowane on-line w bazie danych.

Kolejny obszar, w którym ControlTransport spełnia potrzeby firmy spedycyjnej to optymalizacja kosztów.

W dużo prostszy sposób można teraz obniżyć koszty zużycia paliwa lub skrócić trasę przejazdu, kiedy spedytor dysponuje przejrzystym systemem wskazującym aktualny stan floty oraz położenie geograficzne każdej przesyłki. Zyskuje również klient, ponieważ nie tylko płaci mniej, ale także otrzymuje gwarancję bezpieczeństwa powierzonego towaru.

Mobilność przynosi korzyści

Wdrażane ww. rozwiązanie wprowadza funkcjonowanie firmy spedycyjnej na wyższy poziom mobilności. Przyczynił się do tego przede wszystkim system GPS odpowiedzialny za kontrolowanie i nadzorowanie floty oraz przesyłek (ang. Track & Trace), który umożliwia śledzenie drogi towaru i natychmiastowe uzyskanie informacji o jego statusie.

Obecność systemu GPS pozwala zarówno dyspozytorowi, pracownikowi magazynu, jak i samemu klientowi, na całodobowy dostęp do aktualnych informacji o godzinie, dacie, prędkości przejazdu oraz położeniu geograficznym wybranego pojazdu.

Integracja ControlTransport z pozostałymi systemami informatycznymi firmy przyniosła znaczne korzyści zwłaszcza w przypadku usług świadczonych dla masowych odbiorców.
Coraz więcej portali internetowych czy serwisów specjalistycznych oferuje użytkownikom dostęp do swoich zasobów poprzez aplikacje mobilne, np. po zalogowaniu się na wybrany portal klient może:
• złożyć zlecenie do realizacji
• dokładnie śledzić transport przesyłki poprzez otrzymanie szczegółowych informacji o statusie np. Przesyłka w drodze od Terminalu Skierniewice do finalnego odbiorcy
• skontaktować się z kierowcą
• uzyskać informacje o ewentualnym problemie związanym z transportowaną przesyłką
• przyglądać dokumentację zamówienia
• tworzyć raporty o dostawach i stopniu ich realizacji

Szybki i sprawny przepływ danych przekłada się na większą oszczędność czasu. Jest ona rezultatem odciążenia pracowników firmy spedycyjnej od wykonywania czynności, którymi obecnie zajmuje się system.

Zadowoleni są także klienci, którzy otrzymują odpowiedź na zapytanie w czasie rzeczywistym, bez konieczności czekania na nią kilkunastu minut lub nawet godzin.

ControlTransport odpowiada także za wsparcie unikalnej w skali rynku usługi „Stuprocentowy zwrot palet” . Przeciętnie klient traci około 15- 20 proc. przekazanych operatorowi europalet.

Stosując mobilne narzędzia w zarządzaniu gospodarką paletową, można świadczyć serwis obejmujący ewidencję, odbiór palet przy dostawie, selekcję palet będących w obrocie, a następnie 100 proc. zwrot palet nadanych przez klienta.

Dzięki wprowadzeniu tej usługi firma zwalnia swoich zleceniodawców z konieczności uwzględniania w kosztach utraconych dóbr i przenosi na siebie odpowiedzialność za bieżącą kontrolę sald palet z odbiorcami.

Usprawnienia w centrach dystrybucji

Ze względu na wysoką intensywność pracy, możliwość pomyłek czy chociażby wysokość kar nakładanych na firmy spedycyjne, można zapewnić swoim pracownikom zestaw narzędzi, które eliminują większość kryzysogennych sytuacji.

Po implementacji platformy mobilnej ControlTransport, wszelkie nieprawidłowości mające związek z transportowaną przesyłką są komunikowane spedytorom poprzez system alertów.Dzięki stałemu śledzeniu przesyłek operatorzy mogą błyskawicznie zareagować i odpowiednio koordynować pracą personelu znajdującego się najbliżej źródła awarii.

Zalety bezprzewodowego obiegu informacji są w szczególności doceniane w trakcie realizacji dostaw produktów farmaceutycznych lub towarów kierowanych do fabryk pracujących w systemie „Just-in-time”, gdzie każda zwłoka przekłada się na straty finansowe, zarówno finalnego odbiorcy, jak i firmy odpowiedzialnej za logistykę.

Ponadto istnieje szereg istotnych usprawnień w procesie weryfikowania towaru i tworzenia dokumentacji. Poprzez skanowanie kodu kreskowego dane o zleceniu wprowadzane są do systemu, który następnie generuje odpowiednią dokumentację: potwierdzenia przyjęcia lub odbioru przesyłki, protokoły uszkodzeń, itp.

Minimalizuje to ryzyko pomyłek w dostarczaniu towaru oraz wprowadza nowe możliwości, niedostępne przy tradycyjnych metodach. Pomocne jest także wprowadzenie raportów mobilnych, pozwalających na szybki spływ informacji o wynikach pracowników terenowych.

źródło: Consafe Logistics

Moto
112 km/h na "30". Kierowca stracił prawo jazdy i samochód
05 maja 2024

Na autostradzie A13 w austriackim Tyrolu kierowca z Polski jechał 112 km/h w strefie ograniczenia prędkości do 30 km/h - podała w niedzielę austriacka agencja APA, powołując się na miejscową policję.

Niebezpieczna wiosna na polskich drogach. Liczba wypadków z udziałem motocyklistów wzrosła o 80 proc.
02 maja 2024

W pierwszych czterech miesiącach 2024 roku na drogach w Polsce miało miejsce 5,7 tys. wypadków. Jak informuje "Rzeczpospolita", liczba wypadków z udziałem motocyklistów wzrosła o 80 proc.

W 2024 r. 30 000 zł dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego. Jak zezłomujesz swój samochód trochę więcej
30 kwi 2024

W 2024 r. 30 000 zł dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego.

Przewoźnik nie zmieni tachografu do końca 2024 r. Kara to 10 tys. zł
30 kwi 2024

W Polsce ponad 300 tys. aut będzie musiało otrzymać nowy tachograf. Kiedy jest on konieczny i ile kosztuje jego montaż? To kluczowe pytania. Zwłaszcza że kara za nieprzystosowanie pojazdu do nowych wymogów to nawet 10 tys. zł.

Kolizja z dzikiem. Czy kierowca dostanie odszkodowanie? Jedyną nadzieją AC
30 kwi 2024

Kolizja ze zwierzęciem wcale nie jest rzadkim scenariuszem na polskich drogach. Jak się zachować w takim przypadku i czy kierowca może liczyć na odszkodowanie na naprawę auta? Sprawdźcie.

Sprzedaż auta bez aktualnego przeglądu. Możliwa czy nie?
29 kwi 2024

Brak ważnego przeglądu oznacza brak dopuszczenie do ruchu. Tylko czy to jest jednoznaczne z brakiem możliwości sprzedaży takiego auta? Przepisy nie mówią "nie", ale nie do końca mówią też "tak". Taka sytuacja oznacza kilka wyzwań.

Samochód z zagranicy w polskiej strefie czystego transportu. Jak kierowca ma zdobyć zieloną naklejkę na szybę?
29 kwi 2024

Zielona naklejka w SCT w Polsce zniknęła? Nie do końca. Obowiązek jej stosowania nadal będą mieli kierujący autami zarejestrowanymi za granicą. Jak zatem ją zdobyć? I co jeszcze warto wiedzieć na jej temat?

Konfiskata samochodów nietrzeźwym: w majówkę 2024 auta straci dwa tysiące kierowców, jak uniknąć kary
27 kwi 2024

Choć zapowiadane jest cofnięcie drastycznych przepisów, nadal obowiązuje nowe prawo według którego nietrzeźwemu kierowcy konfiskuje się auto. Gdyby obowiązywał już w ubiegłoroczną majówkę, samochody straciłoby prawie2 tys. kierowców. Jednak jeśli nawet przepisy zostaną złagodzone, to kary dla nietrzeźwych kierowców pozostaną nadal surowe.

Nowe kary dla kierowców przyjęte. Masowo polecą prawa jazdy
26 kwi 2024

Kierowców czeka rewolucja w karaniu za wykroczenia. Przepisy przyjęte przez Parament Europejski niosą poważne zmiany. Reforma ma przyczynić się do zmniejszenia liczby zabitych na europejskich drogach. Oto szczegóły…

Majówka może przynieść spadek cen paliw. Za benzynę Pb 95 możemy zapłacić od 6,61 do 6,72 zł za litr, a za Pb98 od 7,28 do 7,39 zł
26 kwi 2024

W nadchodzący majowy weekend, kierowcy mogą spodziewać się korzystniejszych cen paliw. Eksperci portalu e-petrol.pl prognozują spadek kosztów tankowania, a to z powodu promocji oferowanych przez stacje benzynowe.

pokaż więcej
Proszę czekać...