Wózki dyszlowe Jungheinrich z dodatkowym podnoszeniem ramion wsporczych

Fot. Jungheinrich / Media
Mianem nowej generacji określono w Jungheinrich wózki akumulatorowe prowadzone dyszlem typ EJC 212z/214z/216z. Wyróżnikiem tych wózków jest możliwość dodatkowego podniesienia ramion podporowych.

Dzięki niej uzyskuje się większy prześwit pod wózkiem, co jest niezwykle istotne podczas pokonywania typowych przeszkód magazynowych jak rampy, mostki załadowcze, blachy przejazdowe a także zwykłe nierówności podłogi w magazynie.

Podczas prac konstrukcyjnych nad tym pojazdem opracowano i wdrożono całkiem nową koncepcję udźwigów. W odróżnieniu od wersji poprzedniej, która transportowała towary o wadze do 1.400 (EJC 214z) wzgl. 1600 (EJC 216z) kg, nowa seria została rozszerzona o dodatkowy pojazd EJC 212z o udźwigu 1.200 kg. "Taki zabieg miał na celu zwiększenie zakresu zastosowania nowej generacji" - wyjaśnia Stefan Hirt, manager produktu Jungheinrich.

Oszczędne i wydajne

Za- i rozładunek towarów można w zupełności powierzyć wózkom EJC obsługiwanym przez operatora kroczącego. Przyjazna dla środowiska i bezobsługowa technologia prądu zmiennego stoi na straży oszczędnej pracy, zapewniając jednocześnie bardzo dobre osiągi. "Wysokość podnoszenia ponad 5 m, dobre nośności na wysokościach, szybkie przyspieszenie jak również ponadprzeciętny czas pracy gwarantują ogromną wydajność przeładunkową" - chwali Stefan Hirt. Nie bez znaczenia jest również fakt, że dzięki funkcji dodatkowego podnoszenia wózek może transportować równocześnie dwie palety, co praktycznie podwaja jego zdolność przeładunkową!

Ponadto nowy wózek jest bardzo prosty w obsłudze. To zasługa regulowanego elektronicznie silnika podnoszenia. Ładunek można płynnie opuścić wzgl. podnieść przez naciśnięcie odpowiedniego przycisku. Jest to bardzo przydatne w przypadku składowania delikatnych ładunków (np. szkła) oraz precyzyjnego podjeżdżania do wybranego miejsca przy regale.

Elektryczne wspomaganie dyszla (opcja) znacznie odciąża operatora podczas pracy. Wózkiem można precyzyjnie manewrować w samochodach ciężarowych z dyszlem w pozycji pionowej lub przy użyciu funkcji jazdy pełzającej.

Moto
112 km/h na "30". Kierowca stracił prawo jazdy i samochód
05 maja 2024

Na autostradzie A13 w austriackim Tyrolu kierowca z Polski jechał 112 km/h w strefie ograniczenia prędkości do 30 km/h - podała w niedzielę austriacka agencja APA, powołując się na miejscową policję.

Niebezpieczna wiosna na polskich drogach. Liczba wypadków z udziałem motocyklistów wzrosła o 80 proc.
02 maja 2024

W pierwszych czterech miesiącach 2024 roku na drogach w Polsce miało miejsce 5,7 tys. wypadków. Jak informuje "Rzeczpospolita", liczba wypadków z udziałem motocyklistów wzrosła o 80 proc.

W 2024 r. 30 000 zł dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego. Jak zezłomujesz swój samochód trochę więcej
30 kwi 2024

W 2024 r. 30 000 zł dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego.

Przewoźnik nie zmieni tachografu do końca 2024 r. Kara to 10 tys. zł
30 kwi 2024

W Polsce ponad 300 tys. aut będzie musiało otrzymać nowy tachograf. Kiedy jest on konieczny i ile kosztuje jego montaż? To kluczowe pytania. Zwłaszcza że kara za nieprzystosowanie pojazdu do nowych wymogów to nawet 10 tys. zł.

Kolizja z dzikiem. Czy kierowca dostanie odszkodowanie? Jedyną nadzieją AC
30 kwi 2024

Kolizja ze zwierzęciem wcale nie jest rzadkim scenariuszem na polskich drogach. Jak się zachować w takim przypadku i czy kierowca może liczyć na odszkodowanie na naprawę auta? Sprawdźcie.

Sprzedaż auta bez aktualnego przeglądu. Możliwa czy nie?
29 kwi 2024

Brak ważnego przeglądu oznacza brak dopuszczenie do ruchu. Tylko czy to jest jednoznaczne z brakiem możliwości sprzedaży takiego auta? Przepisy nie mówią "nie", ale nie do końca mówią też "tak". Taka sytuacja oznacza kilka wyzwań.

Samochód z zagranicy w polskiej strefie czystego transportu. Jak kierowca ma zdobyć zieloną naklejkę na szybę?
29 kwi 2024

Zielona naklejka w SCT w Polsce zniknęła? Nie do końca. Obowiązek jej stosowania nadal będą mieli kierujący autami zarejestrowanymi za granicą. Jak zatem ją zdobyć? I co jeszcze warto wiedzieć na jej temat?

Konfiskata samochodów nietrzeźwym: w majówkę 2024 auta straci dwa tysiące kierowców, jak uniknąć kary
27 kwi 2024

Choć zapowiadane jest cofnięcie drastycznych przepisów, nadal obowiązuje nowe prawo według którego nietrzeźwemu kierowcy konfiskuje się auto. Gdyby obowiązywał już w ubiegłoroczną majówkę, samochody straciłoby prawie2 tys. kierowców. Jednak jeśli nawet przepisy zostaną złagodzone, to kary dla nietrzeźwych kierowców pozostaną nadal surowe.

Nowe kary dla kierowców przyjęte. Masowo polecą prawa jazdy
26 kwi 2024

Kierowców czeka rewolucja w karaniu za wykroczenia. Przepisy przyjęte przez Parament Europejski niosą poważne zmiany. Reforma ma przyczynić się do zmniejszenia liczby zabitych na europejskich drogach. Oto szczegóły…

Majówka może przynieść spadek cen paliw. Za benzynę Pb 95 możemy zapłacić od 6,61 do 6,72 zł za litr, a za Pb98 od 7,28 do 7,39 zł
26 kwi 2024

W nadchodzący majowy weekend, kierowcy mogą spodziewać się korzystniejszych cen paliw. Eksperci portalu e-petrol.pl prognozują spadek kosztów tankowania, a to z powodu promocji oferowanych przez stacje benzynowe.

pokaż więcej
Proszę czekać...