Skoda Fabia 2: montaż dolnego spojlera
REKLAMA
REKLAMA
Porównując dokładnie obie wersję spojlerów, standardowy i w wersji greenline, stwierdzimy, że druga wersja spojlera jest niższa o 35mm. Co więcej, wygląda znacznie lepiej dzięki wycięciu na wysokości atrapy. Okazuje się, że właśnie dzięki temu wycięciu, wielu użytkowników Fabii decyduje się na wymianę spojlera dolnego.
REKLAMA
Co będzie nam potrzebne?
• Torx T25
• Wilgotna szmatka
• Spojler numer 5J0 807 061 B 9B9
Zobacz również: Jak naprawić przeponową pompę paliwa?
REKLAMA
Dolny spojler zamocowany jest do zderzaka za pomocą dwóch śrub T25. Znajdują się ona na końcach dolnego spojlera. Nie jest to jedyne zamocowanie. Poza wykręceniem śrub, mamy do wypięcia 16 zatrzasków. Nie należy ciągnąć go na siłę. Zaczynamy od końca spojlera np. od prawej strony. Ciągniemy spojler lekko na zewnątrz do momentu aż wypniemy go z pierwszego zatrzasku. Niestety, z pozostałymi zatrzaskami może być problem.
Najlepiej jest je podważyć. Jednak musimy to robić na tyle miękkim narzędziem, żeby nie uszkodzić lakierowanej powierzchni zderzaka. Najlepiej, żeby był to element z tworzywa sztucznego o odpowiedniej grubości. Możliwości wyboru elementu jest wiele, dlatego nie narzucamy tutaj konkretnego elementu. Jedno jest pewne, że do tej operacji, nie możemy używać żadnych metalowych narzędzi, typu śrubokręt. Zniszczymy sobie zderzak i będziemy musieli go ponownie malować
Jeżeli mamy taki element, wciskamy go pomiędzy zderzak i spojler w miejscu, gdzie znajduje się zatrzask. Popychamy go ku górze. Efektem jest odgięcie się zatrzasku na spojlerze. Wysuwamy go i przechodzimy do kolejnego zatrzasku. Jeśli mamy problem z lokalizacją, możemy się wzorować, na naszym nowym spojlerze. Rozmieszczenie zatrzasków jest identyczne. Należy przecierać z piasku nasze narzędzie do podważania.
Zobacz również: Odpalanie samochodu przy „pożyczeniu” prądu z drugiego auta
Po wypięciu ośmiu zatrzasków, przechodzimy do drugiej strony. Wszystko powtarzamy w takiej samej kolejności. Za pomocą mokrej szmatki, czyścimy miejsce montażu pod nowy spojler. Montaż zaczynamy od dowolnej strony. Na początku przykręcamy śrubę, potem wpinamy każdy zatrzask, do momentu, kiedy usłyszymy charakterystyczne kliknięcie. Tak samo postępujemy z drugą stroną spojlera. Na koniec sprawdzamy poprawność montażu. Na pierwszy rzut oka da się zauważyć, że nasz samochód nabrał zupełnie nowego wyglądu.
REKLAMA
REKLAMA