REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Skoda Fabia 2: montaż dolnego spojlera

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Fot. Skoda
Fot. Skoda

REKLAMA

REKLAMA


Skoda nie zastosowała jednakowych spojlerów w Fabii drugiej generacji. W wersji greenline, został zastosowany całkiem inny spojler. Jest on znacznie lepiej zaprojektowany od standardowego i stanowczo zmienia wygląd naszego auta.

Porównując dokładnie obie wersję spojlerów, standardowy i w wersji greenline, stwierdzimy, że druga wersja spojlera jest niższa o 35mm. Co więcej, wygląda znacznie lepiej dzięki wycięciu na wysokości atrapy. Okazuje się, że właśnie dzięki temu wycięciu, wielu użytkowników Fabii decyduje się na wymianę spojlera dolnego.

REKLAMA

Co będzie nam potrzebne?
• Torx T25
• Wilgotna szmatka
• Spojler numer 5J0 807 061 B 9B9

Zobacz również: Jak naprawić przeponową pompę paliwa?

REKLAMA

Dolny spojler zamocowany jest do zderzaka za pomocą dwóch śrub T25. Znajdują się ona na końcach dolnego spojlera. Nie jest to jedyne zamocowanie. Poza wykręceniem śrub, mamy do wypięcia 16 zatrzasków. Nie należy ciągnąć go na siłę. Zaczynamy od końca spojlera np. od prawej strony. Ciągniemy spojler lekko na zewnątrz do momentu aż wypniemy go z pierwszego zatrzasku. Niestety, z pozostałymi zatrzaskami może być problem.

Najlepiej jest je podważyć. Jednak musimy to robić na tyle miękkim narzędziem, żeby nie uszkodzić lakierowanej powierzchni zderzaka. Najlepiej, żeby był to element z tworzywa sztucznego o odpowiedniej grubości. Możliwości wyboru elementu jest wiele, dlatego nie narzucamy tutaj konkretnego elementu. Jedno jest pewne, że do tej operacji, nie możemy używać żadnych metalowych narzędzi, typu śrubokręt. Zniszczymy sobie zderzak i będziemy musieli go ponownie malować

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jeżeli mamy taki element, wciskamy go pomiędzy zderzak i spojler w miejscu, gdzie znajduje się zatrzask. Popychamy go ku górze. Efektem jest odgięcie się zatrzasku na spojlerze. Wysuwamy go i przechodzimy do kolejnego zatrzasku. Jeśli mamy problem z lokalizacją, możemy się wzorować, na naszym nowym spojlerze. Rozmieszczenie zatrzasków jest identyczne. Należy przecierać z piasku nasze narzędzie do podważania.

Zobacz również: Odpalanie samochodu przy „pożyczeniu” prądu z drugiego auta

Po wypięciu ośmiu zatrzasków, przechodzimy do drugiej strony. Wszystko powtarzamy w takiej samej kolejności. Za pomocą mokrej szmatki, czyścimy miejsce montażu pod nowy spojler. Montaż zaczynamy od dowolnej strony. Na początku przykręcamy śrubę, potem wpinamy każdy zatrzask, do momentu, kiedy usłyszymy charakterystyczne kliknięcie. Tak samo postępujemy z drugą stroną spojlera. Na koniec sprawdzamy poprawność montażu. Na pierwszy rzut oka da się zauważyć, że nasz samochód nabrał zupełnie nowego wyglądu.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Grupa Autotorino – włoski lider motoryzacyjny działa w Warszawie

Od kilku miesięcy na polskim rynku motoryzacyjnym działa nowy, silny gracz – Grupa Autotorino. Ten włoski lider rynku motoryzacyjnego przejął zarządzanie największym warszawskim salonem Mercedes-Benz, otwierając nowy rozdział w historii tej prestiżowej marki w stolicy.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

REKLAMA

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

REKLAMA

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA