REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Skoda Fabia 2: montaż dolnego spojlera

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Fot. Skoda
Fot. Skoda

REKLAMA

REKLAMA


Skoda nie zastosowała jednakowych spojlerów w Fabii drugiej generacji. W wersji greenline, został zastosowany całkiem inny spojler. Jest on znacznie lepiej zaprojektowany od standardowego i stanowczo zmienia wygląd naszego auta.

Porównując dokładnie obie wersję spojlerów, standardowy i w wersji greenline, stwierdzimy, że druga wersja spojlera jest niższa o 35mm. Co więcej, wygląda znacznie lepiej dzięki wycięciu na wysokości atrapy. Okazuje się, że właśnie dzięki temu wycięciu, wielu użytkowników Fabii decyduje się na wymianę spojlera dolnego.

REKLAMA

REKLAMA

Co będzie nam potrzebne?
• Torx T25
• Wilgotna szmatka
• Spojler numer 5J0 807 061 B 9B9

Zobacz również: Jak naprawić przeponową pompę paliwa?

Dolny spojler zamocowany jest do zderzaka za pomocą dwóch śrub T25. Znajdują się ona na końcach dolnego spojlera. Nie jest to jedyne zamocowanie. Poza wykręceniem śrub, mamy do wypięcia 16 zatrzasków. Nie należy ciągnąć go na siłę. Zaczynamy od końca spojlera np. od prawej strony. Ciągniemy spojler lekko na zewnątrz do momentu aż wypniemy go z pierwszego zatrzasku. Niestety, z pozostałymi zatrzaskami może być problem.

REKLAMA

Najlepiej jest je podważyć. Jednak musimy to robić na tyle miękkim narzędziem, żeby nie uszkodzić lakierowanej powierzchni zderzaka. Najlepiej, żeby był to element z tworzywa sztucznego o odpowiedniej grubości. Możliwości wyboru elementu jest wiele, dlatego nie narzucamy tutaj konkretnego elementu. Jedno jest pewne, że do tej operacji, nie możemy używać żadnych metalowych narzędzi, typu śrubokręt. Zniszczymy sobie zderzak i będziemy musieli go ponownie malować

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jeżeli mamy taki element, wciskamy go pomiędzy zderzak i spojler w miejscu, gdzie znajduje się zatrzask. Popychamy go ku górze. Efektem jest odgięcie się zatrzasku na spojlerze. Wysuwamy go i przechodzimy do kolejnego zatrzasku. Jeśli mamy problem z lokalizacją, możemy się wzorować, na naszym nowym spojlerze. Rozmieszczenie zatrzasków jest identyczne. Należy przecierać z piasku nasze narzędzie do podważania.

Zobacz również: Odpalanie samochodu przy „pożyczeniu” prądu z drugiego auta

Po wypięciu ośmiu zatrzasków, przechodzimy do drugiej strony. Wszystko powtarzamy w takiej samej kolejności. Za pomocą mokrej szmatki, czyścimy miejsce montażu pod nowy spojler. Montaż zaczynamy od dowolnej strony. Na początku przykręcamy śrubę, potem wpinamy każdy zatrzask, do momentu, kiedy usłyszymy charakterystyczne kliknięcie. Tak samo postępujemy z drugą stroną spojlera. Na koniec sprawdzamy poprawność montażu. Na pierwszy rzut oka da się zauważyć, że nasz samochód nabrał zupełnie nowego wyglądu.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja - czy jednak nie będzie to przysłowiowy gwóźdź do trumny dla tych dopłat?

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

REKLAMA

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

KGP: 103 919 interwencji, 364 wypadki drogowe, 16 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 103 919 interwencji. Byli wzywani do 364 wypadków drogowych.

To oni są najniebezpieczniejsi na drogach. Polacy nie mają wątpliwości

Młodzi kierowcy, rowerzyści, a może właściciele konkretnych marek aut? Najnowsze badanie pokazuje, kogo Polacy wskazują jako największe zagrożenie na drogach. Wyniki nie pozostawiają złudzeń i mogą być zaskoczeniem dla wielu uczestników ruchu. Na cenzurowanym znaleźli się nie tylko ci, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę za kółkiem. Zaskakuje też miejsce jednej z najpopularniejszych marek samochodów w Polsce.

Akcja "Trzeźwy Poranek". Stołeczni policjanci zatrzymali ponad 40 nietrzeźwych kierowców

Policjanci z garnizonu stołecznego przeprowadzili dziś akcję "Trzeźwy Poranek". Do godziny 10:00 skontrolowali blisko 18 tysięcy kierowców. Wyniki są alarmujące – 41 osób prowadziło pojazd po alkoholu, w tym zawodowi kierowcy oraz recydywista z dożywotnim zakazem prowadzenia.

REKLAMA

Jakie samochody wybierają przedsiębiorcy?

Jakie auta najczęściej wybierają polscy przedsiębiorcy? Według raportu EFL to biznesmeni napędzają polską motoryzację, wymieniając flotę co kilka lat. Najczęściej korzystają z leasingu.

Kiedy seniorzy stracą prawo jazdy? Aktualne zasady na październik 2025 – sprawdź, czy dotyczy to Ciebie

Czy seniorzy tracą prawo jazdy z powodu wieku? A może wystarczy choroba? A co z punktami karnymi? W praktycznym poradniku wyjaśniamy, co naprawdę decyduje o utracie uprawnień i jakie przepisy obowiązują kierowców w starszym wieku. Sprawdzamy też, kiedy decyzję podejmuje lekarz, a kiedy starosta lub sąd. Dzięki temu dowiesz się, jak uniknąć problemów i zachować prawo jazdy na dłużej.

REKLAMA