Wszyscy profesjonalni zawodnicy driftingowych zmagań wiedzą, że nie wystarczy zaciągnąć hamulec ręczny i cieszyć się efektem. Na torze trzeba pokazać prawdziwe umiejętności oraz techniki pozwalające na jak najbardziej efektowny i długi kontrolowany poślizg.
1. Braking Drift (Linking) - poprzez krótkie, energiczne wciśnięcie pedału hamulca, przenosimy masę pojazdu na przednią oś w momencie rozpoczynania się zakrętu. Powoduje to utratę przyczepności tylnej osi oraz rozpoczęcie poślizgu. Trzeba pamiętać, że im bardziej nasze auto ulega nadsterowności, tym delikatniej powinniśmy operować hamulcem.
2. Clutch Kick - popularny "strzał ze sprzęgła". Technika ta polega na wciśnięciu pedału sprzęgła , często (nie zawsze) na zredukowaniu biegu i energicznym odpuszczeniu go w momencie przejazdu przez zakręt. Powoduje to tzw. strzał, prowadzący do utraty przyczepności, a co za tym idzie do poślizgu.
Zobacz również: Wyścigi na jedną czwartą mili: jak zacząć?
3. Dirt Drop Drift - technika polegająca na wyjechaniu tylną osią poza tor lub na nawierzchnię o mniejszej przyczepności co zapoczątkuje poślizg. Opanowanie tej techniki jest przydatne w przypadku aut o mniejszej mocy.
4. E-Brake Drift (Emergency Brake Drift, Side Brake Drift) - podstawowa technika polegająca na wciśnięciu sprzęgła i równoczesnym zaciągnięciu i odpuszczeniu hamulca ręcznego. Inicjuje to poślizg poprzez chwilowe zblokowanie tylnej osi. Często łączy się tą technikę z innymi, korygując nią błędy czy ratując się z opresji.
Zobacz również: Co to jest drifting?
5. Feint Drift - zwany również "rybką", zabieg polegający na gwałtownym skręceniu kierownicy przed zakrętem w przeciwnym do niego kierunku. Następnie należy odbić czyli skręcić kierownicą w stronę zakrętu. Dynamiczne wykonanie manewru, powoduje wprowadzenie auta w poślizg.