Silnik 1.5 dCi 110 KM w Renault Captur
REKLAMA
REKLAMA
Renault Captur 1.5 dCi 110 KM: nowy silnik
Pod maską najnowszego Renault Captura znalazła się wysokoprężna jednostka napędowa 1.5 dCi 110 KM z serii K9K oznaczona dodatkowo symbolem 646. W dotychczasowej gamie Captura występował silnik 1.5 dCi o mocy 90 KM. Nowa jednostka jest mocniejsza o 20 KM, a przy tym generuje o 40 Nm większy moment obrotowy (260 Nm), dzięki czemu czas przyspieszenia Captura od 0 do 100 km/h skrócił się o 2 sekundy.
REKLAMA
REKLAMA
Silnik 1.5 dCi 110 KM posiada bezpośredni wtrysk paliwa Common Rail oraz turbosprężarkę ze zmienną geometrią łopatek tzw. VNT. Dzięki niej silnik ma chętniej reagować na gaz nawet przy małej prędkości obrotowej. Potwierdzeniem tego może być fakt, że maksymalny moment obrotowy dostępny jest już od 1750 obr./min. W standardzie silnik wyposażono w filtr cząstek stałych.
Francuski koncern chwali się wysoką ekonomicznością tej wersji Captura. W mieście średnie zużycie paliwa ma sięgnąć 4,0 litrów na 100 km, a poza nim zaledwie 3,6 l na 100 km. W rezultacie mimo tylko 45-litrowego baku, teoretyczny zasięg Captura może sięgnąć nawet
Podwozie Reanult Captura to nieskomplikowany układ, oparty z przodu na kolumnach MacPhersona a z tyłu na belce skrętnej. Układ kierowniczy wyposażony jest w elektryczne wspomaganie, a skrajne punkty położenia kierownicy dzieli 2,6 obrotu. Średnica zawracania pomiędzy krawężnikami jest równa 10,42 m.
Renault Captur 1.5 dCi 110 KM: hamulce
Układ hamulcowy oparty jest z przodu na 280-milimetrowych tarczach hamulcowych, a z tyłu na bębnach o średnicy 9-cali. Zastosowanie bębnów w wydaje się być rozwiązaniem archaicznym, ale w tej klasie pojazdów ich skuteczność działania jest bardzo zbliżona do układu opartego na tarczach, a korzyści wynikające z tańszej eksploatacji nie porównywalnie wyższe.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.