Czy warto tankować wysokooktanowe paliwo?

REKLAMA
REKLAMA
Zdecydowana większość stacji benzynowych, oferuje kilka rodzajów paliw. Różnią się one na ogół ceną, poza standardową benzyną bezołowiową 95 i 98 oktanową mamy do wyboru paliwa tak zwanego lepszego gatunku. Na naszym rynku najbardziej rozpoznawane paliwa uszlachetnione to: Orlen Verva, Shell V-Power, Statoil Suprema oraz BP Ultimate.
REKLAMA
Droższe paliwa, o większej liczbie oktanowej zawierają mniej siarki oraz zawierają w sobie dodatkowe chemikalia smarne, dzięki czemu nasz silnik nieco wolniej się zużywa.
Zobacz również: Jak umyć silnik?
A co z lepszymi osiągami? Właściwie są nieodczuwalne, jednak wszystko zależy od posiadanego przez nas auta. Starsze modele, mogą reagować odmiennie na ulepszone paliwo. Pozbawione są czujnika spalania stukowego, przez co nie mogą regulować wyprzedzenia zapłonu paliwa. Efekt tego będzie taki, że nie przybędzie nam mocy, lecz wręcz ubędzie.
Uszlachetnione paliwa „wypłukują” zanieczyszczenia z silnika.
Należy o tym pamiętać tankując takie paliwa. Jeśli nasze auto jest stare, wówczas wszelkie zanieczyszczenia w silniku pełnią rolę uszczelniacza silnika. Wypłukanie tego osadu, może wygenerować nam spore koszty, kończące się np. remontem silnika.
Zobacz również: Dlaczego moje auto nie chce odpalić?
REKLAMA
REKLAMA