Sytuacja ma miejsce chociażby wtedy, gdy kupujemy olej do nowo zakupionego pojazdu. Wiemy, że np. jest nam potrzebny olej, 10W40, ale nie zawsze zdajemy sobie sprawę, co to naprawdę oznacza. A ukrytych informacji na jego opakowaniu jest znacznie więcej.
Zobacz również: Jak dobrać olej do auta i jak często trzeba go wymieniać?
10W40 – w ten sposób producenci określają klasę lepkości. Opisuje ona płynność oleju w zależności od pory roku (zima - W, od 0-20; lato od 20-60).
ACEA A3-B4 – z tego kodu dowiemy się, którą klasę jakości posiada olej wg. klasyfikacji ACEA. Technologiczne zaawansowanie oleju dla silników benzynowych mieści się ramach A1-A5, dla diesli od B1 do B5.
API SL/CF – liczby mówią nam dokładnie to samo, co w przypadku wcześniejszego kodu, z tym, że twórcą klasyfikacji są Amerykanie.
Zobacz również: Jak zlikwidować przeciekanie zaworu igłowego w gaźniku?
3979DEO1 28.08.09 – to jedna z najistotniejszych informacji dla klienta – data produkcji. Pamiętajmy, że olej wyprodukowany więcej niż 12 miesięcy temu nie jest pełnowartościowym produktem.
Kody, dopuszczenia czy aprobaty mogą różnić się w zależności od producenta oleju.