REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wyjazd na wakacje samochodem służbowym

Podróż samochodem służbowym wiąże się z określonymi wymogami.  Fot. Fotolia
Podróż samochodem służbowym wiąże się z określonymi wymogami. Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Czy warto zabierać na wakacje samochód służbowy? Czy jest to w ogóle możliwe oraz z jakimi konsekwencjami trzeba się liczyć?

Wakacyjna podróż służbowym samochodem

Coraz częściej samochód służbowy nie jest dla pracownika wyłącznie narzędziem pracy, ale wykorzystywany jest także do celów prywatnych. O czym należy pamiętać korzystając z auta firmowego podczas zagranicznego urlopu?

REKLAMA

W większości przedsiębiorstw zakres korzystania z samochodu służbowego uregulowany jest w polityce flotowej firmy, czyli wewnętrznym dokumencie, który zawiera zbiór zasad określających sposób nabywania, użytkowania i wymiany pojazdów. Obecnie można się spotkać z dwojakim podejściem. Jedno z nich zakłada, że pojazdy wchodzące w skład floty firmowej należy traktować wyłącznie jako narzędzie pracy. Wówczas mogą być wykorzystywane przez pracowników jedynie do celów służbowych. Coraz częściej jednak auto służbowe jest traktowane jako forma dodatkowej gratyfikacji dla pracownika za wykonywaną przez niego pracę.

Zobacz też: Ograniczenia karty EKUZ - nie zawsze pomoże w podróży

Jeśli zatem polityka flotowa firmy pozwala na wyjechanie samochodem służbowym na wakacje, należy pamiętać nie tylko o kosztach związanych z bieżącą eksploatacją, ale przede wszystkim o dopełnieniu niezbędnych formalności.

Pozwolenie na wyjazd za granicę

REKLAMA

Po pierwsze, na wyjazd służbowym samochodem za granicę w celach prywatnych należy uzyskać zgodę właściciela pojazdu. W przypadku floty własnej musi być ona wydana przez upoważnioną do tego osobę w firmie. Jeśli natomiast samochody firmowe są leasingowane lub wynajmowane, to takie upoważnienie powinno pochodzić od leasingodawcy bądź firmy wynajmującej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W przypadku Carefleet wystarczy, że użytkownik pojazdu skontaktuje się telefonicznie z Centrum Obsługi Kierowców, uzyska zgodę flotowca danej firmy i poprosi o uzyskanie pozwolenia na wyjazd za granicę – mówi Klaudia Kowalczyk, Marketing Manager Carefleet S.A. Niektóre kraje, np. Ukraina lub Białoruś, wymagają upoważnienia potwierdzonego notarialnie oraz poświadczonego przez tłumacza przysięgłego. Ponieważ w krajach europejskich nie ma jednolitych przepisów zalecamy więc, aby przed wyjazdem zasięgnąć informacji w ambasadzie danego kraju – dodaje.

Ważność ubezpieczenia a kraj

Osoby planujące wyjazd za granicę często zastanawiają się, czy posiadane przez nich ubezpieczenie będzie uznawane w innych krajach. Polisa AC ważna jest w Europie z wykluczeniem Rosji, Białorusi, Ukrainy i Mołdawii. W celu wyjazdu do krajów nieobjętych polisą należy dodatkowo ubezpieczyć pojazd. Warto sprawdzić również, czy posiadany pakiet Assistance obowiązujący poza granicami Polski.

Ponadto, kierowca powinien upewnić się, czy w przypadku nieprzewidzianego zdarzenia na drodze na przykład kolizji lub awarii auta, otrzyma odpowiednie wsparcie w postaci usług serwisowych, samochodu zastępczego, czy zapewnienia powrotu do kraju. Wspólnym interesem firmy wynajmującej, jak i klienta, jest wybór takich usług, które maksymalnie zabezpieczą firmową flotę – wyjaśnia Klaudia Kowalczyk, Marketing Manager Carefleet S.A.

Zielona Karta – gdzie jest wymagana?

REKLAMA

Przed wyjazdem poza granicę RP należy dowiedzieć się, czy konieczne będzie wykupienie Zielonej Karty, czyli ubezpieczenia z tytułu odpowiedzialności cywilnej w ruchu zagranicznym. Jej głównym celem jest zapewnienie, aby poszkodowani w wypadkach komunikacyjnych mogli otrzymać należne im odszkodowanie z tytułu szkód spowodowanych przez kierowcę pojazdu zarejestrowanego za granicą oraz aby zmotoryzowani nie byli zmuszeni do nabywania ubezpieczenia OC komunikacyjnego na granicy każdego z odwiedzanych przez nich krajów.

Zielona Karta nie jest wymagana w krajach Unii Europejskiej, jak również w Norwegii, Lichtensteinie, Islandii, Szwajcarii. Powinno jednak się nią legitymować w takich krajach jak: Albania, Białoruś, Bośnia i Hercegowina, Iran, Izrael, Macedonia, Maroko, Mołdawia, Rosja, Serbia, Czarnogóra, Tunezja, Turcja i Ukraina – mówi Klaudia Kowalczyk, Marketing Manager Carefleet S.A.

Źródło: materiały prasowe Carefleet S.A.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polacy już wnioskują o dopłaty do aut elektrycznych. Ile można dostać?

Nowy program dopłat do zakupu lub leasingu samochodów elektrycznych ruszył 3 lutego. Na ten moment złożono blisko 400 wniosków. O jakie kwoty można się ubiegać?

Rejestracja samochodu w Polsce przez obcokrajowca

Obcokrajowcy planujący pobyt w Polsce dłuższy niż 6 miesięcy muszą zarejestrować swój pojazd, niezależnie od tego, czy przyjechali z własnym, czy planują kupić nowy. Rejestracja jest konieczna do legalnego poruszania się po drogach oraz świadczenia usług transportowych. Formalności można załatwić w urzędzie zgodnym z miejscem zameldowania, ale co w przypadku braku meldunku? Gdzie szukać pomocy?

System "RedLight": Czy naprawdę poprawia bezpieczeństwo?

System "RedLight", czyli kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle, budzi wiele kontrowersji wśród kierowców. Czy słusznie? Czy kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle rzeczywiście zmniejszają liczbę wypadków i poprawiają bezpieczeństwo, czy może są jedynie kolejnym narzędziem do generowania przychodów dla budżetu? Przyjrzyjmy się faktom.

KGP: 96 923 interwencji, 247 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 96 923 interwencji. Byli wzywani do 247 wypadków drogowych.

REKLAMA

NaszEauto nie dla wszystkich. Kto nie skorzysta z programu?

Dlaczego program NaszEauto (dawniej „Mój Elektryk 2.0”) mający wspierać elektromobilność w Polsce budzi kontrowersje? Kto, po wprowadzonych w drugiej edycji zmianach, nie ma możliwości skorzystać z dofinasowania?

Jazda pod prąd na S7. 66-latka nie wiedziała, w którym miejscu popełniła błąd

Nietypowe zgłoszenie odebrali policjanci na skrzynkę "Stop agresji drogowej". Na nagraniu, które podesłał kierowca, widać auto jadące drogą ekspresową pod prąd. 66-latka nie zdawała sobie sprawy z tego, że jechała niezgodnie z przepisami.

Odcinkowy pomiar prędkości, system RedLight i fotoradar [Nowe lokalizacje]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego odcinkowego pomiaru prędkości, systemu RedLight w nowej lokalizacji oraz fotoradaru. Gdzie kierowcy nieprzestrzegający przepisów ruchu drogowego mogą liczyć się z mandatami i punktami karnymi?

Branża TSL w 2025 r. - najważniejsze trendy. Transformacja cyfrowa, regionalizacja łańcuchów dostaw, restrukturyzacja

W 2025 r. spodziewane jest ożywienie polskiej gospodarki. Według prognoz PKB wzrośnie do 3,7 proc. wobec 3,1 proc. w 2024 roku. – Aby wykorzystać prognozowane przyspieszenie firmy muszą wziąć pod uwagę trendy, które będą kształtować sektor transportu, spedycji i logistyki w 2025 roku, jednocześnie zmieniając oblicze całej branży – mówi Joanna Porath, właścicielka agencji celnej AC Porath.

REKLAMA

Szajka złodziei samochodów rozbita. Łącznie odzyskano 19 pojazdów

Policjanci z Małopolski zatrzymali dwie osoby, które zajmowały się kradzieżą samochodów w województwach małopolskim, podkarpackim i śląskim. W wyniku ich działań odzyskano 19 pojazdów warte około 2 milionów złotych, a także skradzione części samochodowe.

Paraliż na ulicach miast? Samorządowe pułapki planistyczne

Korki w polskich miastach: infrastruktura niedostosowana do potrzeb, uleganie aktywistom miejskim, likwidacja miejsc parkingowych i zwężanie ulic. Czy buspasy są dobrym rozwiązaniem? Samorządowe pułapki planistyczne.

REKLAMA