REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rozliczenie opłat e-TOLL? Możliwe w... aplikacji!

Rozliczenie opłat e-TOLL? Możliwe w... aplikacji!
Rozliczenie opłat e-TOLL? Możliwe w... aplikacji!
Skoda

REKLAMA

REKLAMA

Rozliczenie opłat e-TOLL? Dla przedsiębiorcy bilet autostradowy to nadal koszt. Jak go rozliczyć? Z pomocą przychodzi aplikacja Spark.

Za autostradę trzeba płacić przez... e-TOLL!

Z dniem 1 grudnia 2021 r. z państwowych, płatnych odcinków autostrad A2 i A4 zniknęły bramki, a każdy kierowca samochodu (o dopuszczalnej masie całkowitej poniżej 3,5t) lub motocykla zobowiązany jest posiadać ważny bilet autostradowy - w przeciwnym razie grozi mu mandat w wysokości 500 zł. Bilet można kupić w formie drukowanej, np. na stacji paliw, bądź online i w aplikacjach mobilnych, m.in. w aplikacji Spark.

REKLAMA

Jak rozliczyć opłaty e-TOLL w firmie?

System stał się problematyczny dla podróżujących służbowo lub posiadających floty osobowe nie tylko z powodu większej czasochłonności obsługi bieżącej, ale również ze względów finansowych. Dostępne na rynku udogodnienia dla firm oraz flot są w większości płatne abonamentowo oraz wymagają zawarcia stosownej umowy. Wyjątkiem jest aplikacja Spark - pozwala na zakup biletu autostradowego, a później łatwe rozliczenie go w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.

Spark przygotowuje zestawienie opłat e-TOLL

Co wyróżnia rozliczenie opłat e-TOLL ze Spark? Mniejsze podmioty mogą skorzystać z jedynej na rynku w pełni bezpłatnej funkcji miesięcznego raportowania. Wystarczy opłacać bilety e-TOLL w aplikacji Spark oraz włączyć usługę wysyłania automatycznych zestawień, aby po zakończeniu każdego miesiąca otrzymywać mailowo zbiorczy raport zakupionych e-biletów. Usługa jest dostępna bezpośrednio w aplikacji i nie wymaga żadnych formalności, czy zasilania konta depozytem.

Większa firma? Spark przygotuje zestawienie i zapłacisz zbiorczo

REKLAMA

Większe floty pojazdów lekkich mają możliwość nawiązania współpracy w zakresie wdrożenia odroczonych płatności okresowych - wówczas, podczas kupowania biletów, zamiast przeprowadzać pojedyncze płatności firma może opłacać je zbiorczo po zakończeniu uzgodnionego okresu.

Po rozmowach z przedsiębiorcami na temat niedociągnięć systemu e-TOLL kierunek dalszego rozwoju usługi e-biletów w Sparku stał się dla nas oczywisty. Jako jedyni na rynku oferujemy w pełni bezpłatne rozwiązanie dla właścicieli małych flot, czyli funkcję miesięcznego raportowania, za które otrzymaliśmy już wiele pozytywnych opinii. Płatności okresowe za bilety dla większych flot bez dodatkowych kosztów to również nowość, której do tej pory żaden inny podmiot nie wprowadził do swojej oferty. - komentuje Cezary Pierzan, współtwórca aplikacji Spark.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Źródło: Materiały prasowe Spark

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(1)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
  • Staryviatolloviec
    2022-02-05 10:28:15
    Stary viatoll piszczał za każdym razem kiedy użytkownik mijał bramownicę. Zapiszczał dwa razy trzeba było doładować konto, trzy razy konto puste trzeba zjechać. Nie zapiszczał zepsuty - trzeba zjechać. UŻYTKOWNIK NA BIEŻĄCO BYŁ INFORMOWANY "CO SIĘ DZIEJE" - mógł reagować. Jest cała masa pojazdów, które urządzenia ZSL do eTolla mają np. pod maską na akumulatorze. To jest tylko urządzenie które może się w każdej chwili zepsuć i nie nadawać sygnału. Skąd kierowca ma wiedzieć, że urządzenie straciło sygnał lub np. go nie nadaje ? Pobieranie opłat jest z opóźnieniem ( a też wybaczcie żeby kierowca siedział z laptopem w jednej ręce i telefonem w drugiej cały czas monitorując czy urządzenie działa) Nawet jeżeli się zorientujemy że urządzenie jest niesprawne już dawno jest po ptokach. Zasada płatności 3 dni wstecz nie dotoczy samochodów ciężarowych. A jeżeli jeździmy tak np. dwa tygodnie? Jest jeszcze drugi bardzo duży problem, który trzeba będzie na pewno rozwiązać. Urządzenie ZSL jest w pojeździe i błyska na zielono, czyli działa jest sygnał i zapisuje trasę. Jednak z jakiś względów jest źle skonfigurowane z system etoll i nie pobiera opłaty. Kierowca musi być o tym fakcie poinformowany przy pierwszej kontroli ITD która np. wykaże że urządzenie jest włączone i nadaje sygnał, ale nie pobiera opłat poprzez błąd w konfiguracji na koncie eToll. No nie może być tak, że kierowca patrzy z szerokim uśmiechem na zielono błyskające do niego urządzenie które oznajmia że działa prawidłowo. A Inspekcja mu trzaska zdjęcia przez kilka dni nie informując, że " Panie Pan masz włączone urządzenie Nam pokazuje, ale opłata nie jest pobierana " . I nawet niech będzie wina kierowcy, że coś źle ustawił i zapłaci te 1500zł - trudno jego błąd trzeba ponieść konsekwencje. A nie że on nie dostanie takiej informacji przy pierwszym wykazaniu przez ITD ,że coś jest nie tak z jego urządzeniem. I będzie sobie jeździł nieświadomy przez miesiąc czasu, potem dostając rachunek na 20 tys. zł . Bo mu ITD kilkanaście razy robiło zdjęcia i nie poinformowało nawet raz o tym fakcie na bieżąco. W starym systemie viatoll było to nie do pomyślenia. Głupie piknięcie załatwiało wszystkie problemy. Kierowca na bieżąco wiedział co się dzieje. Nowy eToll nie dorasta w tej kwestii do pięt staremu viatollovi. KTO DOSTAŁ MANDAT NA STARYM SYSTEMIE? KTO?
    0
QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Po jakim czasie kasują się punkty karne w 2024 r.?

Punkty karne stanowią skuteczny straszak na kierowców. Choć z czasem się przedawniają. Czy jednak wszyscy wiedzą po jakim czasie? W 2024 r. obowiązują na szczęście jednolite zasady kasowania punktów karnych.

Renault 5 powraca. Teraz jako elektryk z serii E-Tech

Po 28 latach Renault 5 powraca na rynek. Teraz jako elektryczny hatchback. Nowy model E-Tech będzie miał nawet 150 koni, pokona nawet 400 km na ładowaniu, a do tego sam może się stać zasobnikiem energii. Można zasilać z niego np. urządzenia w domu.

Ile kosztuje najtańszy nowy samochód w Polsce w 2024 r.?

Dziś zajmiemy się najtańszym, fabrycznie nowym samochodem oferowanym w Polsce w 2024 r. Ile kosztuje taki pojazd? I czy kierowcy uda się zamknąć w kwocie niższej, niż 60 tys. zł? Oto przegląd rynku i 5. budżetowych propozycji.

Debiut MG3 Hybrid+. Czyżby pojawił się tani pogromca hybrydowego Yarisa i Clio?

MG3 Hybrid+ ma brytyjskie logo i chińską duszę. Duszę wojownika! Hybrydowa wersja hatchbacka niedługo ruszy na podbój Europy. I ma naprawdę dużo asów w rękawie. Na tyle dużo, że Yaris i Clio powinni się bać? Bez wątpienia tak.

REKLAMA

Badania techniczne także poza stacjami kontroli pojazdów. Przepisy wykonawcze są w drodze

Dziś właściciel traktora musi jechać na przegląd do okręgowej stacji. To oznacza wydatek na paliwo i torowanie dróg. To może się jednak zmienić już 1 czerwca 2024 r. W drodze jest akt wykonawczy do przepisów, które pozwolą na wykonanie przeglądu poza SKP.

Czy numer VIN pojazdu oznacza dane osobowe? Pytanie absurdalne. Odpowiedź jeszcze bardziej!

Pojęcie danych osobowych stanowi gorący kartofel prawny. Bo jest mało precyzyjne i wymaga interpretacji. Czy numer VIN pojazdu oznacza dane osobowe? Na ten temat wypowiedziało się TSUE. Część rynku motoryzacyjnego nie będzie zadowolona z odpowiedzi.

Karta parkingowa niepełnosprawnego straciła ważność. Ile kierowca dostanie mandatu za parkowanie na niebieskiej kopercie?

Karty parkingowe osób niepełnosprawnych wkrótce tracą ważność. To wynik działania przepisów i sytuacja, która oznacza poważny problem. Ile wynosi mandat za parkowanie na niebieskiej kopercie bez ważnej karty? To jedna z wyższych kar w taryfikatorze.

Samochód w firmie 2024. Które branże i profesje kupują najwięcej nowych aut? Jakie modele są najpopularniejsze? Jakie odliczenia podatkowe od samochodów?

Najwięcej nowych samochodów zamawiają przedsiębiorcy, którzy trudnią się programowaniem, doradztwem lub prowadzą działalność związaną z transportem – wynika z danych Carsmile. Jakie jeszcze profesje stoją na ożywionym popytem na nowe samochody? Jakie auta są najpopularniejsze? Ile kosztuje leasing i wynajem dłpugoterminowy?

REKLAMA

Zasada ograniczonego zaufania. Drogowy obowiązek czy raczej możliwość?

Mądrzejszy powinien ustąpić... Tak w języku osiedlowym można byłoby wytłumaczyć istotę zasady ograniczonego zaufania. Uzupełnia ona reguły drogowe. Ale uzupełnia jako dodatkowy obowiązek kierowców czy raczej możliwość i ostrzeżenie? Rozstrzygnijmy tę kwestię.

Jazda na rowerze po alkoholu w 2024 r. Czy rowerzysta straci prawo jazdy?

Rower i alkohol to złe połączenie. Odradzamy je i to stanowczo. Jaka jednak kara grozi za prowadzenie roweru po alkoholu w 2024 r.? I czy rowerzysta straci np. prawo jazdy? Odpowiedzmy na te pytania.

REKLAMA