REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kontrola stanu technicznego autobusu

Subskrybuj nas na Youtube
Kontrola stanu technicznego autobusu. Fot. Fotolia
Kontrola stanu technicznego autobusu. Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Nie tylko kierowcy, ale także pasażerowie mogą ocenić wstępnie kondycję autobusu zanim wyruszą nim w podróż.

Transport pasażerski wiąże się z wyjątkową odpowiedzialnością. Autokar jest najczęstszym wyborem w przypadku, gdy rodzice decydują się wyprawić dzieci na ferie. Stan techniczny pojazdu ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa młodych pasażerów, dlatego obowiązkiem każdego przewoźnika jest dołożyć wszelkich starań, aby ten stan był bez zarzutu.

REKLAMA

Przy dużej masie własnej i dużych gabarytach, autokar musi zachować pełną stabilność i trakcję niezależnie od zimowych warunków na zewnątrz. Warto przypomnieć, że na wniosek pasażerów policja może skontrolować stan techniczny autobusu przed wyjazdem w trasę.

Zobacz też: Kurorty narciarskie w Polsce: Województwa zapraszają na stoki

Pasażerowie, bądź rodzice młodych pasażerów autobusu powinni być wyczuleni na sygnały, które mogą świadczyć o złym stanie pojazdu. Jednym z newralgicznych punktów są opony. Ogumienie jest drogie, a zużywa się stosunkowo szybko,dlatego niektórzy właściciele pojazdów starają się zaoszczędzić nie dbając o formę opon. 

Kluczową sprawą dla bezpieczeństwa ruchu drogowego w zimie - na przykład podczas wypraw na ferie zimowe jest dobra kondycja zimowych opon autobusu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

„ Takie ogumienie powinno być specjalnie oznaczone, aby przewoźnik jednoznacznie wiedział, że ma do czynienia z oponami przystosowanymi do jazdy po śniegu. Dlatego Bridgestone oznacza swoje produkty (np. R-Drive 001, M788) oficjalnym symbolem M+S (Mud&Snow), ponieważ świetnie radzą sobie na mokrym śniegu. W przypadku cięższych warunków atmosferycznych  dla wybranych  bieżników stosuje się także oficjalne oznaczenie ikoną trzech szczytów góry. Wtedy mamy pewność, że korzystamy z opon typowo zimowych” – mówi Patryk Jasik, Kierownik Działu Technicznego Bridgestone Sales Polska.

Zobacz też: Obowiązkowe wyposażenie samochodów za granicą, a mandat

W przypadku autokarów na jego wagę składa się nie tylko waga własna pojazdu, ale także paliwa, bagażu i pasażerów – łącznie nawet kilkanaście ton. Warto zdać sobie sprawę z tego, że jedynym elementem łączącym taki pojazd z nawierzchnią są właśnie opony. Dlatego aby utrzymać jego ciężar i pełną stabilność nawet na oblodzonej nawierzchni, muszą spełniać najwyższe standardy jakości, które są surowo przestrzegane przy produkcji każdej z opon Bridgestone. Zatem prosząc policję o sprawdzenie stanu pojazdu, pamiętajmy, by szczególną uwagę poświęcić oponom.

Źródło: Materiały prasowe Bridgestone

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA