REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Inteligentna fabryka i nowatorskie technologie Audi

Audi inteligentna fabryka i tunel aerodynamiczny
Audi inteligentna fabryka i tunel aerodynamiczny
Audi

REKLAMA

REKLAMA

Koncern Audi aby doskonalić technologie z zakresu bezpieczeństwa czy wydajnych układów napędowych chce stworzyć inteligentną fabrykę. Inteligentne maszyny mają pracować ramię w ramię z człowiekiem, przyspieszając projektowanie i wdrażanie nowoczesnych urządzeń przeznaczonych do aut osobowych Audi.

Audi chce stworzyć inteligentną fabrykę

Pionierskie rozwiązania techniczne i produkcyjne pokazano podczas Forum Innowacji w Ingolstadt. Ponad trzystu dziennikarzy z wielu krajów gościło w Biurze Rozwoju Technicznego i w halach produkcyjnych. Zwiedzili nowe Oświetleniowe Centrum Kompetencyjne Audi, tunel aerodynamiczny oraz wiele innych miejsc - kamieni milowych na drodze ku inteligentnie skomunikowanej fabryce.

REKLAMA

„Nasze hasło ‚przewaga dzięki technice’ wpływa na pracę wszystkich działów przedsiębiorstwa“ – mówi Rupert Stadler, prezes zarządu Audi AG. „Pracownicy Audi emanują pomysłami i energią. Wspólnie kształtujemy klasę premium jutra, tworząc innowacyjne, wydajne i pełne emocji pojazdy, produkowane w inteligentnie skomunikowanej fabryce.“

Zobacz też: Ekologiczne auto, ekologiczna fabryka - rusza produkcja BMW i3

Opracowywanie nowoczesnych reflektorów laserowych Audi

REKLAMA

W nowym Oświetleniowym Centrum Kompetencyjnym, specjalnym pomieszczeniu o długości 120 metrów, eksperci Audi zademonstrowali innowacyjne rozwiązania świetlne, takie jak reflektory laserowe Matrix i światła drogowe z wiązką laserową. W kanale aerodynamicznym, w centrum zainteresowania było nowe Audi R8 LMS. Dzięki wielu testom w pomieszczeniach kanału i dzięki intensywnej pracy inżynierów i konstruktorów, ten wyścigowy samochód ma bardzo aerodynamiczną sylwetkę.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

„W Biurze Rozwoju Technicznego już dziś powstają techniki jutra“ – mówi prof. dr Ulrich Hackenberg, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego. „Tutaj wykuwamy zasadnicze wartości ‘przewagi dzięki technice’. Tutaj rozwijamy takie dziedziny innowacji jak oświetlenie, komunikacja, autonomiczna jazda, silniki, wydajność i równowaga środowiskowa.“

REKLAMA

Wszystkie innowacyjne rozwiązania techniczne, Audi montuje w swoich pojazdach w coraz bardziej inteligentnym procesie produkcji: „Nasz cel to ‚smart factory‘ – inteligentna fabryka, w której procesy produkcyjne przebiegają w sposób po części  zautomatyzowany, a maszyny produkcyjne są inteligentne. Człowiek i maszyna zbliżą się wtedy do siebie, podobnie jak już się dzieje ze światem cyfrowym i rzeczywistym“ – zauważa prof. dr Hubert Waltl, członek zarządu Audi AG ds. produkcji.

Forum Innowacji dało przedstawicielom mediów możliwość wszechstronnego wglądu w ważne procesy zachodzące w „smart factory“. Dla przykładu: na taśmie montażowej zainteresowali się robotem, który pracuje ramię w ramię z człowiekiem, bez barier i zawsze zgodnie z jego tempem pracy. Ponadto można było zobaczyć, jak eksperci wirtualnie planują nową fabrykę Audi w Meksyku oraz „przeanalizować” Audi RS Q3 za pomocą systemu rzeczywistości rozszerzonej. W narzędziowni pokazano inteligentne narzędzia, które same kontrolują własną pracę. W ten sposób przy produkcji elementów nadwozia zachować można precyzję setnych części milimetra. Dodatkowo ekspert wyjaśnił tu, jak drukarka 3D wytwarza złożone geometrycznie metalowe elementy.

Źródło: materiały prasowe Audi

Audi inteligentna fabryka
Audi
Audi inteligentna fabryka
Audi
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA