REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rekordowy rok Solarisa - ogromne przychody!

Solaris Urbino 12 electric
Solaris Urbino 12 electric
Solaris

REKLAMA

REKLAMA

Polski producent autobusów i tramwajów - Solaris - osiągnął bardzo wysokie przechody w 2015 roku. Jakie działania firmy przyczyniły się do tego?

Rok 2015 był rekordowy dla Solarisa pod względem wysokości osiągniętych przychodów. Wyniosły one aż 1,7 mld złotych. Spółka trzynasty rok z rzędu została liderem polskiego rynku niskopodłogowych autobusów miejskich. Producent potwierdził także swoją pozycję jednego z europejskich liderów w zakresie projektowania i produkcji autobusów elektrycznych.

REKLAMA

Sprzedaż
W Polsce w minionym roku Solaris już trzynasty rok z rzędu zajął pierwsze miejsce na rynku niskopodłogowych autobusów miejskich. Z łącznej liczby 701 pojazdów kupionych przez krajowych przewoźników w tym segmencie 333 były marki Solaris. Oznacza to, że udziały rynkowe firmy wyniosły aż 47,5%. Jest to wynik lepszy od tego, który osiągnął najbliższy konkurent o 30 punktów procentowych.

Wykres: Sprzedaż niskopodłogowych autobusów w Polsce w roku 2015, dane w sztukach

Solaris sprzedaż 2015

Solaris sprzedaż 2015

Solaris

Solaris

źródło: Solaris Bus & Coach S.A.

Do zagranicznych odbiorców trafiło z kolei łącznie 946 Solarisów, co daje 74% udziału eksportu w ogólnej strukturze sprzedaży. W 2015 roku największym poza Polską rynkiem Solarisa były Czechy, gdzie pojechało aż 158 autobusów i trolejbusów. Jest to sprzedażowy rekord czeskiej spółki córki. Tradycyjnie już wysokie miejsca w rankingu zagranicznych klientów Solarisa zajęli przewoźnicy z Niemiec, ale także z Włoch, Łotwy i Rumunii.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Solaris wyróżniony w Hiszpanii!

Wykres: Sprzedaż pojazdów marki Solaris w roku 2015 w podziale na kraje, dane w sztukach

Solaris sprzedaż 2015

Solaris sprzedaż 2015

Solaris

Solaris

źródło: Solaris Bus & Coach S.A.

Całkowita sprzedaż Solarisa w roku 2015 wyniosła 1279 sztuk autobusów i trolejbusów oraz 17 tramwajów. Jest to trzeci najlepszy wynik sprzedażowy w dwudziestoletniej historii polskiego producenta. W tym czasie z podpoznańskiej fabryki wyjechało do klientów w 30 państwach łącznie ponad 14 000 pojazdów.

Nowości produktowe

Największym osiągnięciem w obszarze produktów w 2015 roku było niewątpliwie uruchomianie seryjnej produkcji nowej generacji autobusów miejskich Urbino. Pierwsze egzemplarze najnowszego modelu autobusu miejskiego marki Solaris trafiły do nabywcy z Niemiec w czerwcu minionego roku. Do dzisiaj zrealizowano dostawy obejmujące ponad 300 sztuk nowego Solarisa Urbino w wersjach 12- i 18-metrowej, które pojechały do klientów z 9 europejskich państw: Austrii, Finlandii, Francji, Hiszpanii, Niemiec, Norwegii, Polski, Szwajcarii i Włoch. Oprócz wspomnianych modeli z silnikiem Diesla, jesienią 2015 roku w ofercie pojawiła się także nowa generacja Urbino w wersji niskowejściowej i z napędem elektrycznym. 

Autobusy elektryczne Solarisa 

Skoro mowa o autobusach z napędem bateryjnym, polski producent w ubiegłym roku po raz kolejny potwierdził swoje wysokie kompetencje w tym obszarze oraz pozycję europejskiego lidera w zakresie rozwoju i popularyzacji tej coraz częściej wybieranej technologii. Tylko w ubiegłym roku Solaris dostarczył do klientów z Hiszpanii, Niemiec i Polski aż 25 sztuk autobusów napędzanych energią elektryczną. Co ciekawe, były to pojazdy posiadające różnego rodzaju baterie i wykorzystujące kilka metod ich ładowania, począwszy od najbardziej popularnej metody plug-in, poprzez ładowanie pantografowe i indukcyjne, aż po rozwiązanie z wodorowym ogniwem paliwowym zwiększającym zasięg. Do grona miast, gdzie można pokonywać miejskie trasy elektrycznym Solarisem w ubiegłym roku dołączyły takie metropolie, jak: Barcelona, Berlin i Warszawa. W Polsce były to także Jaworzno, Ostrołęka, Inowrocław oraz Kraków. W tym roku będą realizowane kontrakty na dostawy nowych Solarisów w wersji elektrycznej między innymi dla: Hanoweru, Hamburga i Tampere. Z kolei Paryż zdecydował się na długoterminowe testy m.in. elektrycznego Solarisa. Już w 2016 roku na ich podstawie przewoźnik ze stolicy Francji dokona strategicznych decyzji zakupowych. Innowacyjność Biura Badań i Rozwoju firmy Solaris znalazła swoje potwierdzenie także w nagrodach, jakie zebrał w Europie autobus elektryczny tej marki. Między innymi w Hiszpanii nowy Solaris Urbino 12 electric został wybrany autobusem roku przez branżowy magazyn „Viajeros”. 

Zobacz też: Solaris wygrał przetarg na dostawę aż 300 autobusów do Włoch!

Światowi eksperci nagradzali także design produktów polskiego producenta. Nowy Solaris został laureatem prestiżowego, międzynarodowego konkursu iF DESIGN AWARD 2015. O wyłonieniu zwycięzców zdecydowali jurorzy z ponad 20 krajów. Również nagroda przyznawana podczas targów UITP 2015 przez Międzynarodową Unię Transportu Publicznego w kategorii design przypadła nowemu Urbino. Podobnie jak nagroda TOP Design w ramach konkurs zorganizowano podczas „arena DESIGN” w Poznaniu. Z kolei Solaris Tramino Braunschweig otrzymał nagrodę w, zaliczanym do najbardziej opiniotwórczych na świecie, międzynarodowym konkursie Red Dot Award 2015. Jest to swoisty znak jakości w zakresie designu. 

Tramwaje 

REKLAMA

W 2015 roku firma Solaris zakończyła dostawy w ramach dwóch istotnych kontraktów tramwajowych. Pierwszy z nich dotyczył 18 tramwajów dla Brunszwiku. Z kolei drugi projekt realizowany był w Polsce, w Olsztynie, gdzie po 55 latach przywrócono szynowy transport miejski. Od grudnia 2015 mieszkańcy stolicy Warmii mogą korzystać z floty 15 Solarisów Tramino.

Pod koniec minionego roku firma zaczęła realizację kolejnych dwóch zleceń w obszarze pojazdów szynowych. Pierwsze to realizacja zamówienia Solarisa na dostawę łącznie 41 (przy wykorzystaniu opcji) tramwajów do Lipska. Przekazanie pierwszych sztuk jest zaplanowane na czwarty kwartał roku 2016. Drugi kontrakt dotyczy budowy, jako podwykonawca, 110 pudeł tramwajowych dla pojazdów szynowych TW3000, które trafią do Hanoweru. 

Podsumowanie 2015 i plany na rok 2016 

REKLAMA

„To był bardzo dobry rok dla naszej firmy, która odnotowała rekord w zakresie wysokości przychodów i trzeci w historii wynik pod względem liczby sprzedanych pojazdów. Te rezultaty cieszą tym bardziej, że w 2015 roku przeprowadziliśmy realizację kilku niezwykle ambitnych i kluczowych projektów dla dalszego rozwoju naszej spółki. Przede wszystkim była to rozbudowa fabryki oraz przeorganizowanie systemu produkcji, zmiany przeprowadzono także w obrębie magazynowania oraz funkcjonowania przestrzeni biurowych. Skupiliśmy się także na reorganizacji pracy niektórych działów, w szczególności związanych z obsługą posprzedażową klienta. Wreszcie wdrożyliśmy do seryjnej produkcji zupełnie nową generację autobusów miejskich. Już dzisiaj widzimy tego pozytywne efekty, a najlepszym dowodem na to jest portfolio naszych zamówień na rok 2016, które jest lepsze od ubiegłorocznego, o tej samej porze aż o 150 sztuk” – mówi dr Andreas Strecker, Prezes Zarządu firmy Solaris. 

„W roku 2016 planujemy zaprezentować kolejne nowości produktowe. Między innymi będzie to premiera nowej generacji trolejbusów Trollino oraz autobusów z napędem CNG. Ponadto chcemy zaoferować naszym klientom nowe rozwiązania w zakresie autobusów hybrydowych. Na pewno ten rok będzie okresem dynamicznego wzrostu sprzedaży autobusów elektrycznych w Europie. Dołożymy wszelkich starań, aby odegrać kluczową rolę w tym segmencie. Pracujemy także nad intensyfikacją naszych działań sprzedażowych poza naszym kontynentem. Myślę, że już w najbliższych miesiącach będę mógł przedstawić więcej szczegółów na temat naszej zagranicznej ekspansji” – zapowiada dr Andreas Strecker.

Źródło: materiały prasowe Solaris

Solaris sprzedaż 2015
Solaris
Solaris sprzedaż 2015
Solaris
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA