Łada kończy produkcję modelu 2107
REKLAMA
REKLAMA
Łada 2107 (sprzedawana w Rosji pod nazwą WAZ 2107) pojawiła się na rynku w roku 1982 jako następczyni modelu 2106. Produkowana była w rosyjskiej fabryce w Togliatti, skąd auta trafiały na rynek rodzimy oraz na eksport, w tym także do Polski (do 1995 roku).
REKLAMA
Model 2107 oferowany był w czterech wersjach silnikowych oznaczonych zgodnie z pojemnością skokową: 1300, 1500 i 1600 (wszystkie zasilane gaźnikiem) oraz 1700 wyposażonej we wtrysk paliwa. Największy i zarazem najmocniejszy z dostępnych motorów osiągał 80 KM i pozwalał na przyspieszenie 0-100km/h w 14s oraz rozwinięcie prędkości maksymalnej 157 km/h.
Zobacz też: Nowa Skoda za 28 990 zł!
Pomimo archaicznej konstrukcji i leciwej stylistyki nadwozia Łada 2107 sprzedawała się nadzwyczaj dobrze. W zeszłym roku, co miesiąc znajdowało się średnio 17 000 chętnych na to fabrycznie nowe auto. Swoją popularność zawdzięczało ono przede wszystkim niskiej cenie oraz wsparciu rosyjskiego rządu, który promował zakup nowych samochodów w zamian za zezłomowanie starych. Zależność od rządowej pomocy potwierdzają dane sprzedaży z pierwszego kwartału 2012 roku, kiedy to po zakończeniu programu rządowego z końcem ubiegłego roku, popyt na model 2107 spadł aż o 71 proc. w porównaniu do tego samego okresu w roku 2011. Oprócz spadku zainteresowania, na decyzję spółki AvtoVaz o zaprzestaniu wytwarzania Łady 2107 wpływ miała także konieczność zwiększenia mocy produkcyjnych nowoczesnych modeli marki – Granty, Kaliny oraz Priory.
Zobacz też: Łada Priora mistrzem oszczędności
Dla fanów siermiężnych rosyjskich aut pocieszeniem może być fakt, iż póki co niezagrożona jest produkcja innego klasyka z nad Wołgi – terenowej Nivy.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.