REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy crossover - Audi Q2

Audi Q2 2016
Audi Q2 2016
Audi

REKLAMA

REKLAMA

Audi sukcesywnie rozszerza gamę modelowa swoich aut. Model Q2 to nowy crossover, który na tle starszych braci wyróżnia się awangardową stylizacją.

Surowy wygląd

REKLAMA

REKLAMA

Wynikiem takiej stylistycznej idei jest mocny SUV o wyraźnych krawędziach i zarysowanych załamaniach. Z przodu, wrażenie siły potęguje wysoko umieszczona, pojedynczo obramowana, ośmiokątna osłona chłodnicy Singleframe oraz duże wloty powietrza. W oczy rzuca się również płasko opadający dach przechodzący w słupki C przy pomocy tzw. „blades” – powierzchni odróżniających się od pozostałych elementów kolorem. Kontrast ten podkreśla sportowy charakter nowego Audi Q2. Długi spoiler na tylnym brzegu dachu oraz dyfuzor wyglądający jakby był częścią zabezpieczenia podwozia samochodu terenowego, dynamicznie wykańczają tył pojazdu. Patrząc z boku, uwagę przykuwa wysoko poprowadzona linia boczna oraz wklęsłe powierzchnie na drzwiach. Akcentują one stylistykę nadkoli oraz fakt, że jest to SUV z napędem quattro. Samochód ma 1,51 m wysokości i 1,79 m szerokości. Długość to 4,19 m, rozstaw osi 2,60 m, zwisy zatem są krótkie.

Rozwiązania techniczne przeniesione z klasy luksusowych limuzyn

Oprócz opcjonalnego Audi virtual cockpit i wyświetlacza danych na szybie, z klasy luksusowych limuzyn pochodzą także systemy wsparcia kierowcy, w tym standardowy system ochrony bezpieczeństwa pasażerów siedzących z przodu Audi pre sense front. System ten rozpoznaje sytuacje krytyczne, w których uczestniczą inne pojazdy oraz przechodnie przekraczający jezdnię przed naszym pojazdem, i w razie potrzeby inicjuje pełne hamowanie – przy niskich prędkościach aż do zatrzymania. Ponadto w portfolio takich systemów znaleźć można: tempomat z automatyczną regulacją odległości między poruszającymi się pojazdami adaptive cruise control z funkcją Stop & Go, asystenta jazdy w korkach, asystenta zmiany pasa ruchu Audi side assist, asystenta utrzymania toru jazdy Audi lane assist, rozpoznawanie znaków drogowych, asystenta parkowania i asystenta ruchu poprzecznego.

REKLAMA

Dobrze skomunikowany

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Audi Q2 standardowo wyposażono w monitor MMI, umieszczony wysoko na tablicy rozdzielczej. Systemem infotainment można sterować przy pomocy regulatora obrotowego reagującego równocześnie na nacisk oraz przy pomocy dwóch przycisków na tunelu środkowym. Kupujący, zamawiający nawigację MMI Navigation plus z polem dotykowym MMI touch, otrzyma jej wersję z polem dotykowym na centralnym elemencie obsługi. Systemem można także komfortowo sterować za pomocą naturalnego głosu i zintegrowanej funkcji MMI search. Punkt dostępu hotspot (WLAN) umożliwia surfowanie po internecie i streaming mediów na urządzeniach mobilnych. Za pomocą pola dotykowego MMI touch można również wywołać usługi online z pakietu Audi connect. Sprzężenie telefonów komórkowych z systemami operacyjnymi iOS lub Android odbywa się za pomocą interfejsu Audi smartphone interface. Darmowa aplikacja Audi MMI connect pozwala na korzystanie z Online Media Streaming i na przeniesienie kalendarza ze smartfona do systemu MMI. Ponadto aplikacja dla systemu operacyjnego iOS umożliwia korzystanie z funkcji „myAudi Ziele” (odnajdowanie celu podróży). Dzięki niej, dane o wybranym celu podróży można przesłać z dowolnej aplikacji do nawigacji MMI Navigation plus.

Po prostu funkcjonalne

Dzięki wysokiemu punktowi wsiadania, dobrej widoczności i dużemu bagażnikowi (od 405 do 1050 l pojemności), Audi Q2 spełnia podstawowe wymagania stawiane przed pojazdem typu SUV. Mimo to, zaskoczeniem dla niektórych może być fakt, że w stosunku do kierownicy kierowca siedzi głęboko, w sposób sportowy, jakby siedział w limuzynie. Na życzenie dostępne są praktyczne rozwiązania, takie jak elektrycznie zamykana i otwierana pokrywa bagażnika czy dzielona na trzy części tylna kanapa z tunelem do przewożenia nart.

Indywidualne wyposażenie

Audi Q2 ma tak indywidualny charakter jak jego kierowcy – dotyczy to zarówno jego wyglądu zewnętrznego, jak i wnętrza. Liczne pakiety wyposażeniowe i lakiery, pełne ekspresji kolory dekoracyjnych listew oraz obicia foteli, dają wiele swobody w nadawaniu pojazdowi indywidualnego charakteru. Na życzenie, nabywając pakiet „diodowe oświetlenie wnętrza” z podświetlanymi elementami dekoracyjnymi, można to wnętrze jeszcze bardziej uatrakcyjnić.

Napęd i podwozie

Na początek, Audi Q2 wyposażane będzie w jeden z sześciu silników. Obok trzycylindrowego silnika TFSI o pojemności jednego litra, dostępne będą dwie czterocylindrowe jednostki benzynowe o pojemności skokowej 1,4 i 2,0 l. W ofercie są też trzy czterocylindrowe silniki wysokoprężne o pojemności 1,6 i 2,0 l. Zakres ich mocy sięga od 85 kW (116 KM) do 140 kW (190 KM). Alternatywnie do sześciobiegowej przekładni manualnej, Audi dla wszystkich silników oferuje siedmiobiegową, dwusprzęgłową, automatyczną skrzynię biegów S tronic. W przypadku najmocniejszej jednostki TDI oraz silnika 2.0 TFSI, montowany jest nowoskonstruowany, dwusprzęgłowy automat z nowatorskim układem zaopatrywania w olej i o zmniejszonym współczynniku tarcia. Oba te silniki są standardowo dostępne w kombinacji ze stałym napędem na cztery koła quattro. W wersjach z napędem na oś przednią, w tyle pojazdu zastosowano zawieszenie zespolone, a w modelach z napędem quattro – konstrukcję czterowahaczową. Elementem wyposażenia seryjnego wszystkich wersji jest progresywny układ kierowniczy. Jego przełożenie zmienia się zależnie od stopnia skrętu kierownicy i przy dużym jej wychyleniu staje się bardziej bezpośrednie. Adaptacyjne amortyzatory są dostępne opcjonalnie, podobnie jak system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, za pomocą którego kierowca może określić indywidualną charakterystykę pracy swojego Audi Q2.

Wprowadzenie na rynek

Na rynku europejskim Audi Q2 pojawi się jesienią 2016 r.

Audi Q2 2016
Audi
Audi Q2 2016
Audi
Audi Q2 2016
Audi
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Jedziesz na letnich oponach w warunkach zimowych? Ryzykujesz mandat do 3000 zł za jazdę i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. Decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Nie warto jednak czekać, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

REKLAMA

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

Tankujesz na zapas? Przekroczenie tego limitu to proszenie się o 2000 zł mandatu

Okresowe prognozy o wzrostach cen paliw dyktowane sytuacją na rynkach paliwowych lub kuszące promocje na stacjach skłaniają kierowców do robienia zapasów. Napełnianie kanistrów i przewożenie ich w bagażniku to powszechna praktyka, jednak wielu z nas zapomina, że benzyna i olej napędowy to towary niebezpieczne. Ich transport regulują surowe przepisy, a niewiedza w tym zakresie nie zwalnia z odpowiedzialności. Przekroczenie dozwolonych limitów lub użycie niewłaściwych pojemników może skończyć się karą finansową, która wielokrotnie przewyższy oszczędności wynikające z taniego tankowania.

Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

REKLAMA

Ta inicjatywa UE otwiera drogę lekkim autom miejskim w cenie do 15-20 tys. Euro. Zmiany w kategorii L6e i zasada 3E

Jesień 2025 roku zapisze się w historii europejskiej motoryzacji jako moment zwrotny. Przez lata nasze miasta stawały się coraz bardziej zatłoczone, a samochody, którymi się po nich poruszamy – coraz większe, cięższe i droższe. Dziś jednak, patrząc na ostatnie sygnały płynące z Brukseli, w tym nową inicjatywę „Small Affordable Cars” ogłoszoną przez przewodniczącą Ursulę von der Leyen oraz trwające prace w Komisji Petycji PE, możemy powiedzieć głośno: idzie nowe. Europa wreszcie dostrzegła potencjał, o którym w Electroride mówimy od dawna. Nadchodzi czas lekkich pojazdów elektrycznych.

KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA