REKLAMA

Kategorie

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy crossover - Audi Q2

Audi Q2 2016
Audi Q2 2016
Audi

REKLAMA

REKLAMA

Audi sukcesywnie rozszerza gamę modelowa swoich aut. Model Q2 to nowy crossover, który na tle starszych braci wyróżnia się awangardową stylizacją.

Surowy wygląd

REKLAMA

Wynikiem takiej stylistycznej idei jest mocny SUV o wyraźnych krawędziach i zarysowanych załamaniach. Z przodu, wrażenie siły potęguje wysoko umieszczona, pojedynczo obramowana, ośmiokątna osłona chłodnicy Singleframe oraz duże wloty powietrza. W oczy rzuca się również płasko opadający dach przechodzący w słupki C przy pomocy tzw. „blades” – powierzchni odróżniających się od pozostałych elementów kolorem. Kontrast ten podkreśla sportowy charakter nowego Audi Q2. Długi spoiler na tylnym brzegu dachu oraz dyfuzor wyglądający jakby był częścią zabezpieczenia podwozia samochodu terenowego, dynamicznie wykańczają tył pojazdu. Patrząc z boku, uwagę przykuwa wysoko poprowadzona linia boczna oraz wklęsłe powierzchnie na drzwiach. Akcentują one stylistykę nadkoli oraz fakt, że jest to SUV z napędem quattro. Samochód ma 1,51 m wysokości i 1,79 m szerokości. Długość to 4,19 m, rozstaw osi 2,60 m, zwisy zatem są krótkie.

Rozwiązania techniczne przeniesione z klasy luksusowych limuzyn

Oprócz opcjonalnego Audi virtual cockpit i wyświetlacza danych na szybie, z klasy luksusowych limuzyn pochodzą także systemy wsparcia kierowcy, w tym standardowy system ochrony bezpieczeństwa pasażerów siedzących z przodu Audi pre sense front. System ten rozpoznaje sytuacje krytyczne, w których uczestniczą inne pojazdy oraz przechodnie przekraczający jezdnię przed naszym pojazdem, i w razie potrzeby inicjuje pełne hamowanie – przy niskich prędkościach aż do zatrzymania. Ponadto w portfolio takich systemów znaleźć można: tempomat z automatyczną regulacją odległości między poruszającymi się pojazdami adaptive cruise control z funkcją Stop & Go, asystenta jazdy w korkach, asystenta zmiany pasa ruchu Audi side assist, asystenta utrzymania toru jazdy Audi lane assist, rozpoznawanie znaków drogowych, asystenta parkowania i asystenta ruchu poprzecznego.

Dobrze skomunikowany

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Audi Q2 standardowo wyposażono w monitor MMI, umieszczony wysoko na tablicy rozdzielczej. Systemem infotainment można sterować przy pomocy regulatora obrotowego reagującego równocześnie na nacisk oraz przy pomocy dwóch przycisków na tunelu środkowym. Kupujący, zamawiający nawigację MMI Navigation plus z polem dotykowym MMI touch, otrzyma jej wersję z polem dotykowym na centralnym elemencie obsługi. Systemem można także komfortowo sterować za pomocą naturalnego głosu i zintegrowanej funkcji MMI search. Punkt dostępu hotspot (WLAN) umożliwia surfowanie po internecie i streaming mediów na urządzeniach mobilnych. Za pomocą pola dotykowego MMI touch można również wywołać usługi online z pakietu Audi connect. Sprzężenie telefonów komórkowych z systemami operacyjnymi iOS lub Android odbywa się za pomocą interfejsu Audi smartphone interface. Darmowa aplikacja Audi MMI connect pozwala na korzystanie z Online Media Streaming i na przeniesienie kalendarza ze smartfona do systemu MMI. Ponadto aplikacja dla systemu operacyjnego iOS umożliwia korzystanie z funkcji „myAudi Ziele” (odnajdowanie celu podróży). Dzięki niej, dane o wybranym celu podróży można przesłać z dowolnej aplikacji do nawigacji MMI Navigation plus.

Po prostu funkcjonalne

Dzięki wysokiemu punktowi wsiadania, dobrej widoczności i dużemu bagażnikowi (od 405 do 1050 l pojemności), Audi Q2 spełnia podstawowe wymagania stawiane przed pojazdem typu SUV. Mimo to, zaskoczeniem dla niektórych może być fakt, że w stosunku do kierownicy kierowca siedzi głęboko, w sposób sportowy, jakby siedział w limuzynie. Na życzenie dostępne są praktyczne rozwiązania, takie jak elektrycznie zamykana i otwierana pokrywa bagażnika czy dzielona na trzy części tylna kanapa z tunelem do przewożenia nart.

Indywidualne wyposażenie

Audi Q2 ma tak indywidualny charakter jak jego kierowcy – dotyczy to zarówno jego wyglądu zewnętrznego, jak i wnętrza. Liczne pakiety wyposażeniowe i lakiery, pełne ekspresji kolory dekoracyjnych listew oraz obicia foteli, dają wiele swobody w nadawaniu pojazdowi indywidualnego charakteru. Na życzenie, nabywając pakiet „diodowe oświetlenie wnętrza” z podświetlanymi elementami dekoracyjnymi, można to wnętrze jeszcze bardziej uatrakcyjnić.

Napęd i podwozie

Na początek, Audi Q2 wyposażane będzie w jeden z sześciu silników. Obok trzycylindrowego silnika TFSI o pojemności jednego litra, dostępne będą dwie czterocylindrowe jednostki benzynowe o pojemności skokowej 1,4 i 2,0 l. W ofercie są też trzy czterocylindrowe silniki wysokoprężne o pojemności 1,6 i 2,0 l. Zakres ich mocy sięga od 85 kW (116 KM) do 140 kW (190 KM). Alternatywnie do sześciobiegowej przekładni manualnej, Audi dla wszystkich silników oferuje siedmiobiegową, dwusprzęgłową, automatyczną skrzynię biegów S tronic. W przypadku najmocniejszej jednostki TDI oraz silnika 2.0 TFSI, montowany jest nowoskonstruowany, dwusprzęgłowy automat z nowatorskim układem zaopatrywania w olej i o zmniejszonym współczynniku tarcia. Oba te silniki są standardowo dostępne w kombinacji ze stałym napędem na cztery koła quattro. W wersjach z napędem na oś przednią, w tyle pojazdu zastosowano zawieszenie zespolone, a w modelach z napędem quattro – konstrukcję czterowahaczową. Elementem wyposażenia seryjnego wszystkich wersji jest progresywny układ kierowniczy. Jego przełożenie zmienia się zależnie od stopnia skrętu kierownicy i przy dużym jej wychyleniu staje się bardziej bezpośrednie. Adaptacyjne amortyzatory są dostępne opcjonalnie, podobnie jak system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, za pomocą którego kierowca może określić indywidualną charakterystykę pracy swojego Audi Q2.

Wprowadzenie na rynek

Na rynku europejskim Audi Q2 pojawi się jesienią 2016 r.

Audi Q2 2016
Audi
Audi Q2 2016
Audi
Audi Q2 2016
Audi
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA