Opancerzona limuzyna: Audi A8 L Security 2015
REKLAMA
REKLAMA
Jak wytrzymałe jest Audi A8 L Security?
Wytrzymałość opancerzonej limuzyny Audi po raz kolejny została podniesiona. Dla przykładu: klatkę bezpieczeństwa nowego Audi A8 L Security wykonano z bardzo odpornych materiałów – włókien aramidowych, specjalnego stopu aluminium i z pancernej stali formowanej na gorąco, która mimo że jest cieńsza, daje lepszą ochronę. Inżynierowie Audi udoskonalili również szyby. Między innymi dzięki tym ulepszeniom, cały samochód został certyfikowany zgodnie z wymogami klasy VR 9. Jego odporność na wybuchy przetestowano zgodnie z dyrektywą ERV 2010 (Explosion Resistant Vehicles). Poprzednia wersja Audi A8 L Security spełniała wymogi klasy VR 7.
Producent realizuje każde zlecenie na taki samochód pod specjalnym nadzorem. Fabryka w Neckarsulm współpracuje przy takim projekcie ze ściśle tajnym, chronionym zakładem, gdzie niemal wszystkie prace wykonywane są ręcznie. Do standardowych środków bezpieczeństwa w tej luksusowej limuzynie należy opancerzona skrzynia komunikacyjna w bagażniku, interkom umożliwiający porozumiewanie się ze światem zewnętrznym oraz selektywne odblokowywanie drzwi. Na życzenie, Audi dostarcza też m.in. opatentowany przez inżynierów koncernu system wysiadania awaryjnego w sytuacji zagrożenia, system gaszenia ognia oraz system awaryjnej wentylacji. Audi oferuje w tym modelu nie tylko standardowe rozwiązania podnoszące komfort, jak na przykład tylne fotele z wysuwanym podnóżkiem, ale spełnia również indywidualne życzenia klientów.
REKLAMA
Zobacz też: Jeszcze mocniejsze Audi S8 plus
Audi A8 L Security zajmuje w swoim segmencie wyjątkowe miejsce. Dzięki napędowi quattro, to jedyna luksusowa limuzyna ze stałym napędem na cztery koła, oferowana jako pojazd opancerzony bezpośrednio przez producenta. Jej ciężar, z uwagi na duży udział aluminium w karoserii, jest stosunkowo niewielki. Mimo to, co jest wyjątkiem wśród konkurencji, ładowność tego wyjątkowego pojazdu to nawet 600 kg.
Opancerzona limuzyna może być wyposażona w jeden z dwóch silników: 4.0 TFSI – jednostkę V8 biturbo generującą moc 320 kW (435 KM) i moment obrotowy 600 Nm lub silnik wolnossący W 12 FSI o mocy 368 kW (500 KM) i momencie obrotowym 625 Nm. Wydajność momentu obrotowego jest olbrzymia, a prędkość maksymalną ograniczono do 210 km/h ze względu na właściwości opon, dających możliwość dalszej jazdy nawet pomimo ich przebicia (tzw. flat running). Całe podwozie oraz stały napęd na cztery koła quattro dostosowano specjalnie do surowych wymogów bezpieczeństwa
Źródło: materiały prasowe Audi
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.