KIA w Genewie
REKLAMA
REKLAMA
Na stoisku KIA (w Hali 5) wystawionych zostanie łącznie 18 pojazdów, w tym trzy pokazywane po raz pierwszy w Szwajcarii – miejski crossover KIA Soul, kompaktowy SUV KIA Sportage oraz restylizowany sedan KIA Magentis MY 2009.
REKLAMA
Zobacz też: Skoda znów sprzedała najwięcej aut
Samochód koncepcyjny KIA No 3
Pomysłowy i nowatorski KIA No 3 Concept Car to wybiegająca w przyszłość nowa definicja małogabarytowego MPV w atrakcyjnej skórze pojazdu zwiastującego mnóstwo frajdy z użytkowania. Przy długości 4045 mm uwagę zwraca olbrzymia szyba czołowa przechodząca bardzo płynnie w panoramiczny, szklany dach, na którym rzuca się w oczy charakterystyczny, skośny pałąk kapotażowy. Patrząc na auto od przodu uwagę przykuwa ‘nowe oblicze KIA’ w postaci modernistycznego zestawu kraty chłodnicy, reflektorów oraz markowego logo. Eksponowany pojazd w kolorze Titanium Grey urozmaicony jest dodatkowo kontrastującymi w białym kolorze akcentami.
Zobacz też: Innowacje, które zmieniały oblicze motoryzacji przez ostatnie 100 lat
KIA cee’d ISG
Nowe modele KIA cee’d ISG (Idle Stop & Go), charakteryzujące się zmniejszonym nawet o 15% zużyciem paliwa w cyklu jazdy miejskiej weszły już do sprzedaży w wielu krajach Europy. Innowacyjny system ISG proponowany przez KIA powoduje automatyczne wyłączenie silnika po zatrzymaniu samochodu w warunkach intensywnego ruchu miejskiego oraz szybki start jednostki napędowej wtedy, gdy już można kontynuować jazdę. Samochody KIA cee’d ISG dostępne są z silnikami benzynowymi o pojemności 1,4 oraz 1,6 litra w całej obecnej gamie nadwoziowej – pięciodrzwiowy hatchback, pięciodrzwiowy Sporty Wagon oraz trzydrzwiowy pro_ceed. Wartość emisji dwutlenku węgla dla modelu 1,4 prezentowanego w Genewie wynosi 137 CO2 g/km.
Zobacz też: Nowości w salonach na 2012 rok
KIA cee’d Hybrid
W ramach własnej inicjatywy marketingowej KIA Motors Corporation wyprodukowała pewną ilość prototypowych samochodów KIA cee’d Hybrid pod kątem testów flotowych w Europie. Pojazdy te napędzane są silnikiem KIA Gamma o pojemności 1,6 litra, współpracującym z synchronicznym silnikiem elektrycznym o mocy 15 kW i momencie obrotowym 105 Nm, przekładnią bezstopniową CVT oraz systemem ISG (Idle Stop & Go). Według danych KIA – cee’d Hybrid osiąga prędkość maksymalną 185 km/h i przyspieszenie 0 do 100 km/h w czasie 11,8 sekundy przy średnim zużyciu paliwa 4,81 l/100 km i emisji CO2 na poziomie 109 g/km, tj. o 25% mniej niż samochód KIA cee’d napędzany standardowym silnikiem o pojemności 1,6 litra.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.