Ampery i Volty
REKLAMA
REKLAMA
Dziś już wiadomo, że Ampera będzie tak zwanym samochodem elektrycznym o przedłużonym zasięgu, czyli do dystansu 60 kilometrów będzie zasilana z akumulatorów litowo-jonowych, ładowanych z domowego gniazdka 230V, a przy dłuższej podróży jej silnik elektryczny będzie otrzymywał energię z pokładowego generatora połączonego z niewielkim silnikiem spalinowym. Jak wykazały badania, około 80 procent niemieckich kierowców przejeżdza dziennie nie więcej jak 50 kilometrów, więc nocne ładowanie w garażu będzie dla nich wystarczające.
REKLAMA
Zobacz też: Fiat Strada debiutuje w polskich salonach
Rozwiązanie, w którym elektryczny silnik napędowy zasilany jest z generatora połączonego z motorem spalinowym nie jest nowe. Stosuje się je w wielkich maszynach roboczych, statkach, a także w dieslowskich lokomotywach spalinowych. Znajduje zastosowanie wszędzie tam, gdzie wymagana jest duża moc dozowana w sposób płynny i ciągły. Teraz po raz pierwszy pojawi się w cywilnym samochodzie produkowanym seryjnie.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.