Pixel zamiast Nano?
REKLAMA
REKLAMA
Opracowany na bazie modelu Tata Nano samochód jest, w przeciwieństwie do swego pierwowzoru, dwudrzwiowy. Jego długość wynosi zaledwie 3 metry i waży około 750 kilogramów, przeznaczony został jednak dla czterech osób. Futurystyczny wygląd nadaje mu połączony z przednią szybą szklany dach, nietypowe reflektory i otwierane do góry drzwi boczne.
REKLAMA
Zobacz też: Mitsubishi Concept Global Small w Genewie
Samochód napędzany jest wysokoprężnym, trzycylindrowym silnikiem diesla o pojemności skokowej 1,2 litra zaopatrzony w turbodoładowanie i system start/stop. Jeśli wierzyć danym fabrycznym, spala on 3,4 litra paliwa na 100 km i emituje poniżej 100 g CO2/km. Pixel ma również pięciostopniową skrzynię biegów.
Koncern Tata
REKLAMA
Indyjski gigant jest największym wytwórcą samochodów i autobusów na świecie, jednak jego plany dotyczące modelu Nano na rynku indyjskim napotkały ogromne trudności, związane najpierw z budową fabryki, a następnie z zaskakująco niskimi wynikami sprzedaży.
Jak twierdzą właściciele koncernu, było to spowodowane zła strategią marketingową, błąd ten został już jednak wyeliminowany. Najtańszy samochód świata, Tata Nano ma spełnić marzenia Hindusów o własnym samochodzie i zastąpić im motocykle.
Zobacz też: Fiat Freemont zadebiutuje w Genewie
REKLAMA
REKLAMA