Toyota Verso-S coraz bliżej
REKLAMA
REKLAMA
Na tegorocznym salonie samochodowym w Paryżu Toyota zaprezentowała model o nazwie Verso-S. Jest to niewielki funkcjonalny samochód rodzinny. Bezpośrednimi konkurentami nowej Toyoty będą auta takie jak Opel Meriva oraz Kia Venga.
REKLAMA
Na rynku niemieckim auto pojawi się w marcu przyszłego roku. Klienci będą mogli wybierać z czterech dostępnych poziomów wyposażenia. Już w wersji podstawowej samochód oferuje m.in. ESP oraz siedem poduszek powietrznych (w tym poduszka chroniąca kolana kierowcy).
Zobacz również: Czy kobiety jeżdżą gorzej?
Toyota Verso-S ma być najkrótszym pojazdem w omawianym segmencie. Poniżej wymiary zewnętrze tego auta:
- długość: 3990 mm
- szerokość: 1695 mm
- wysokość: 1595 mm
- rozstaw osi: 2550 mm
W ofercie jednostek napędowych pojawią się następujące silniki:
- benzynowy o pojemności 1,3 litra Dual VVT-i o mocy 99 KM,
- diesel o pojemności 1,4 litra generujący moc 90 KM.
Oba silniki spełniają normę emisji spalin Euro 5.
Zobacz również: Nowy Focus od 16 tysięcy funtów
REKLAMA
W przypadku wersji z silnikiem benzynowym kierowca może wybrać 6-biegową przekładnię manualną lub bezstopniową skrzynię Multidrive-S, która ma siedem przełożeń. Diesel może natomiast współpracować z 6-biegową skrzynią manualną lub ewentualnie ze skrzynią zautomatyzowaną MMT.
Toyota próbowała już swoich sił w tym segmencie. Podobne założenia spełniał model, który został wprowadzony do sprzedaży kilka lat temu. Chodzi o Yarisa w odmianie Verso. Został on zaprezentowany podczas międzynarodowej wystawy branżowej we Frankfurcie w 1999 roku. Toyota wprowadziła do sprzedaży w Europie wersję Verso, po sukcesie tradycyjnej wersji nadwoziowej Yarisa. Zdobył on prestiżową nagrodę Car of the Year w 2000 roku.
Yaris Verso przez kontrowersyjną sylwetkę nadwozia nie stał się hitem sprzedaży. Fakt, że wszystkie minivany na bazie Yarisa zostały wyprodukowane w Japonii pozytywnie wpłynął na ich bezawaryjność i wysoką jakość wykonania. W 2003 roku Yaris Verso został wycofany ze sprzedaży w Polsce.
REKLAMA
REKLAMA