Mazda3 dla oszczędnych
REKLAMA
REKLAMA
Jedną z paryskich premier Mazdy jest nowa wersja silnika wysokoprężnego Mazdy3 o pojemności 1,6 litra. Silnik łączy się z sześciobiegową skrzynią manualną i według producenta zużywa 4,4 litra oleju napędowego na 100 kilometrów. Mazda3 dostępna jest w dwóch wersjach nadwoziowych: hatchback i sedan. O różnorodności modeli decyduje pięć silników i trzy skrzynie biegów.
REKLAMA
Mazda wzbogaca ofertę drugiej generacji kompaktowej Mazdy3, prezentując silnik wysokoprężny, który spełnia normę Euro 5. Motor o pojemności 1,6 litra ma bezpośredni wtrysk paliwa w technologii Common-Rail. Silnik rozwija moc 115 KM i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym o wartości 270 Nm, między 1750 a 2700 obrotów na minutę. To przyrost o 12,5% wobec poprzedniej wersji.
Zobacz również: Ranking niezawodności kompaktów
Poza nową wersją silnika wysokoprężnego o oznaczeniu MZ-CD 1.6 Mazda3 dostępna jest z dwoma silnikami benzynowymi o pojemności 2 litry (z systemem i-stop) oraz 1,6 litra, które połączone są z pięcio- i sześciobiegowymi ręcznymi skrzyniami biegów, a w przypadku silnika o pojemności 2 litry jest możliwość zamontowania automatycznej skrzyni o czterech przełożeniach.
Zobacz również: Volkswagen Eos z nową twarzą
W ofercie producenta znajdują się także dwie wersje turbodiesla o pojemności 2,2 litra, połączonego z sześciobiegową skrzynią ręczną. Najmocniejsza wersja Mazdy3 jest wyposażona w turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 2,3 litra generujący moc 260 KM. Wszystkie silniki w ofercie są zgodne z limitem emisji spalin Euro 5.
REKLAMA
REKLAMA