REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Sebastian Ogier został Rajdowym Mistrzem Świata WRC

Sebastian Ogier
Sebastian Ogier
Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Sebastian Ogier po raz 3 w swej karierze został rajdowym Mistrzem Świata serii WRC. Francuz nie dał szans rywalom w Rajdzie Australii i na 3 rundy przed końcem sezonu zapewnił sobie mistrzowski tytuł.

Ogier Mistrzem Świata

Volkswagen świętuje historyczne zwycięstwo w Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA (WRC). Sebastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F) wygrali Rajd Australii przed kolegami z zespołu Jari-Matti Latvalą/Miikką Anttilą (FIN/FIN), zdobywając po raz trzeci z rzędu tytuł mistrzów świata w klasyfikacji kierowców i pilotów. Andreas Mikkelsen/Ola Floene (N/N) dopełnili sukces zespołu zajmując czwarte miejsce.

REKLAMA

Volkswagen z Polo R WRC po triumfie w Australii ma już teraz (podobnie jak Ogier i Ingrassia) zapewniony tytuł mistrza świata producentów – trzeci rok z rzędu. Do końca sezonu ani Ogiera/Ingrassi, ani Volkswagena nikt już nie będzie w stanie pozbawić czołowych pozycji, dzięki ich przewadze punktowej.

W Australii strzelały korki od szampana – Volkswagen znowu zapisuje się w historii WRC

Wspaniałe zwycięstwo, ogromna feta i wielkie emocje. Po dwóch trzecich sezonu rajdowego duet Volkswagena Ogier/Ingrassia znowu sięgnął po tytuł mistrzów świata, a sam Volkswagen, dzięki zwycięstwom w kategoriach kierowców, pilotów i producentów, przy ogromnym aplauzie australijskiej publiczności, po raz kolejny przeszedł do historii WRC. Żadnemu producentowi nie udało się dotychczas zdobyć wszystkich trzech mistrzowskich tytułów tak wcześnie przed zakończeniem sezonu. Spośród 10 rozegranych dotąd rajdowych rund kierowcy Volkswagena aż 9 rozstrzygnęli na swoją korzyść. W Rajdach Monte Carlo, Szwecji, Meksyku, Portugalii, Włoch, Polski, Finlandii, Niemiec i Australii wygrywali albo Sebastien Ogier, albo Jari-Matti Latvala. To właśnie ci kierowcy wspólnie zdobywają punkty dla Volkswagena w klasyfikacji MŚ producentów. W 10 dotychczasowych rajdach, również dzięki Andreasowi Mikkelsenowi, kierowcy startujący w Polo R WRC aż 19 razy stawali na podium.

Trzy razy trzy – Volkswagen dopisuje kolejne rozdziały do księgi sukcesów

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Volkswagen zapisuje na swoim koncie kolejne zwycięstwa: po raz trzeci z rzędu wszystkie trzy tytuły Rajdowych Mistrzostw Świata FIA (WRC) powędrują do Wolfsburga. Oznacza to, że Polo R WRC jest samochodem niepokonanym. W pierwszym roku startów rajdówek Volkswagena w cyklu WRC od razu udało się zdobyć pierwsze miejsca w klasyfikacji kierowców, pilotów i producentów. W 2014 roku Ogier, Ingrassia i Volkswagen potwierdzili swoją formę skutecznie broniąc tych tytułów. W roku 2015 historię sukcesów kontynuowało Polo R WRC drugiej generacji. Przed Volkswagenem jedynie czterem producentom udało się zdobyć w trzech kolejnych latach ten tytuł: Lancii, Subaru, Peugeotowi i Citroenowi, który także startuje w tym sezonie.

Prawdziwy thriller – finałowa niedziela

Gdy do końca rajdu pozostawało 68,76 km odcinków specjalnych, Sebastien Ogier/Julien Ingrassia wyprzedzali zajmujących do tego czasu drugie miejsce Krisa Meeke/Paula Nagle (GB/IRL, Citroen) jedynie o dwie długości samochodu. Na pięciu oesach ostatniego dnia rajdu powiększyli tę przewagę do 32,6 sekundy. Ich koledzy z zespołu Volkswagena, Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila przystąpili do niedzielnych zmagań ze stratą 2,6 sekundy, a ostatecznie Ogier/Ingrassia pokonali ich o 12,3 sekundy.
Ostra walka załogi Mikkelsen/ Floene niestety nie została nagrodzona. Ostatniego dnia – tak jak ich koledzy Latvala/Anttila – skutecznie walczyli z Krisem Meek i Paulem Nagle, ale ostatecznie musieli zadowolić się czwartą pozycją. Za spóźnienie na jednym z punktów kontroli czasu nałożono na Norwegów 10-sekundową karę. W sumie, by stanąć na podium po raz siódmy w tym sezonie, do zespołu Meeke/Nagle zabrakło im 5,9 sekundy.

Polo R WRC – rajdówka, która odniosła najwięcej sukcesów w historii Rajdowych Mistrzostw Świata

31 zwycięstw w 36 rajdach, czyli 86% skuteczności. Volkswagen, i to z dużą przewagą nad innymi, okazał się najlepszym samochodem w historii RMŚ – przed takimi rajdowymi legendami, jak Lancia (z modelami Stratos i Delta), Audi Quattro, Ford Focus, Peugeot 206 czy Subaru Impreza. Volkswagen i nowe Polo R WRC mają też inne rekordowe dokonania – od stycznia 2013 roku 318-konne Polo R WRC okazało się najszybsze na 467 z łącznie 668 rozegranych odcinków specjalnych. W 2013 i 2014 roku zaliczyło (łącznie w dwóch sezonach) najdłuższą serię zwycięstw w rajdowej historii – było ich 12 z rzędu. Ponadto, w 2014 roku Polo R WRC wygrało 12 rajdów, czyli najwięcej w sezonie – rekordowy wynik, który Volkswagen może jeszcze uzyskać także w tym roku.

Kropka nad i – punkty za Power Stage dla Ogiera, Latvali i Mikkelsena

Za trzy pierwsze miejsca zdobyte na ostatnim odcinku specjalnym, tzw. Power Stage, można zdobyć dodatkowe punkty – w Australii wszystkie zapisali na swoim koncie kierowcy i piloci Volkswagena. Najlepszy czas uzyskali na nim Sebastien Ogier i Julien Ingrassia przed kolegami z zespołu Jari-Matti Latvalą i Miikką Anttilą oraz Andreasem Mikkelsenem i Olą Floene. Po raz 61., 62. i 63. kierowcy Volkswagena zdobyli punkty w rozegranych dotychczas 30. Power Stage.

Wypowiedzi po Rajdzie Australii
Sebastien Ogier, Volkswagen Polo R WRC nr 1

„To wspaniałe uczucie zostać ponownie mistrzem świata! Jestem więcej niż szczęśliwy. Oczywiście, pierwszy mistrzowski tytuł w szczególny sposób zapisuje się w pamięci, ale emocje za każdym razem są ogromne. Tu w Australii stoczyliśmy niesamowicie intensywną walkę o zwycięstwo. Ponieważ przez cały rajdowy weekend moja przewaga nad Krisem i Jari-Matti była mała, nie miałem czasu zastanawiać się, czy zostanę mistrzem czy nie. Także dzisiaj rano miałem tylko jedno w głowie: pełny gaz. Teraz po prostu jestem już tylko szczęśliwy, że Julien i ja po raz trzeci możemy się cieszyć z tytułu. Pewnie trochę potrwa, zanim zrozumiemy, co osiągnęliśmy razem z naszym wspaniałym zespołem w ciągu ostatnich trzech lat. To, że jako Volkswagen zdobyliśmy tytuł także w klasyfikacji producentów, jest oczywiście jak wisienka na torcie”.

Jari-Matti Latvala, Volkswagen Polo R WRC nr 2
„Zdobycie wszystkich trzech tytułów to wielki dzień dla Volkswagena. Jestem szczęśliwy, że mam swój udział w tym niesamowitym sukcesie. Znowu dałem dzisiaj z siebie wszystko, cisnąłem do ostatniego kilometra, w naszym aucie pękła nawet szyba. Niestety, nie udało mi się wygrać i muszę się zadowolić drugim miejscem. Z drugiej strony zwiększyłem przewagę nad trzecim w klasyfikacji generalnej Andreasem. Gratuluję Sebastienowi Ogierowi. Zasłużył na to zwycięstwo i zasłużył na tytuł mistrza świata”.

Andreas Mikkelsen, Volkswagen Polo R WRC nr 9
„Jestem bardzo zadowolony z naszych dokonań, miałem naprawdę dobry rajd. Od samego początku dawaliśmy z siebie wszystko – ale wystarczyło tego „tylko” na czwarte miejsce. W sportowej walce mogło by być nawet trzecie, bo na ostatnich 70 kilometrach z nawiązką odrobiliśmy naszą 8,8-sekundową stratę do Krisa Meeke. Ale ponieważ po południowym serwisie w niedzielę za późno się zarejestrowaliśmy, dostaliśmy 10 sekund kary. Nie dało się jej już odrobić, chociaż próbowaliśmy bardzo mocno. Szkoda, że na koniec dnia zabrakło nam w sumie 5,9 sekundy, by po raz siódmy w tym sezonie stanąć na podium, ale i tak umocniliśmy się na 3. miejscu w klasyfikacji generalnej. Podsumowując, jestem zadowolony z Rajdu Australii i cieszę się na kolejne występy we Francji, Hiszpanii i w Wielkiej Brytanii”.

Jost Capito, dyrektor Volkswagen Motorsport
„Co za świetny rajd! Jaki wspaniały wynik! I wielki sukces, że tak wcześnie przed końcem sezonu zapewniliśmy sobie trzy mistrzowskie tytuły. Dzisiaj zespół Volkswagena po prostu przeszedł sam siebie. Nasi kierowcy i piloci – tu, w Australii - musieli zrobić wszystko, żeby wjechać na podium i nie popełnili przy tym ani jednego błędu, podobnie jak cały zespół. Nie można być bardziej dumnym z całej drużyny, niż ja jestem dzisiaj. Zawsze trudniej bronić tytułu niż zdobyć go po raz pierwszy. A bronić po raz drugi – jest jeszcze większym wyzwaniem. Nasi mechanicy, inżynierowie, kierowcy, piloci, fizjoterapeuci, lekarze, kucharze i organizatorzy znowu pokazali, na co ich stać – to także dzięki nim udało nam się zdobyć trzy tytuły najwcześniej w dotychczasowej historii rajdów. Mamy wspaniały zespół współpracowników, każdy bez wyjątku pracuje na najwyższych obrotach i bynajmniej nie uważa, że zwycięstwo jest czymś oczywistym. Ale jak jest okazja do świętowania, to potrafimy się bawić. I dzisiaj to udowodnimy”.

I wtedy…

… przyjazny, serdeczny, sportowy, a na pewno wspaniały gest. Volkswagen przygotował wielkie bannery dla uczczenia zwycięstwa w klasyfikacji producentów, kierowców i pilotów, ale nie spodziewał się, że zdobędzie wszystkie trzy tytuły naraz. Zabrakło więc miejsca do rozwieszenia wszystkich trzech transparentów. Malcolm Wilson i jego zespół M-Sport Ford chętnie pomogli, udostępniając należący do nich kontener, który stał naprzeciw serwisu Volkswagena. Zamiast kolorami Forda kontener, wielki na 40 stóp, został spowity narodowymi barwami Francji – sławiąc zwycięstwo kierowcy i pilota, czyli Sebastiena Ogiera oraz Juliena Ingrassi. Merci!

A poza tym…

… szybki wyjazd świeżo upieczonych mistrzów świata. Sebastien Ogier, Julien Ingrassia i dyrektor Volkswagen Motorsport Jost Capito, zaraz po zakończeniu konferencji prasowej po Rajdzie Australii wyruszyli w drogę do Frankfurtu nad Menem. Tam, w poniedziałkowy wieczór przed otwarciem Międzynarodowej Wystawy Samochodowej (IAA), odbędzie się uroczysty wieczór organizowany przez koncern Volkswagena. Starzy-nowi mistrzowie świata będą na nim specjalnymi gośćmi, na scenie pojawi się też oczywiście Polo R WRC. Z Coffs Harbour wyruszyli o 18.00 przez Sydney, Dubaj do Frankfurtu, by zjawić się punktualnie na próbę uroczystej gali. Oczywiście nic nie stało na przeszkodzie, by mimo to świętowali zwycięstwo – samoloty na liniach międzykontynentalnych mają własne cocktail-bary…

I na sam koniec…

… z przymrużeniem oka. Członkowie zespołu Volkswagena zwycięstwo w kategorii producentów świętowali na podium ubrani nie tylko w niebieskie koszulki MŚ, ale też z pasującymi do nich białymi kominiarkami na głowach – nawiązali w ten sposób do kolorowych ubrań zespołu Volkswagena przygotowanych przez firmę partnerską Salomon i od początku roku zbierających powszechne pochwały.

Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Australii – wyniki końcowe

1. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen 2h 59m 16.4s
2. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen + 12.3s
3. Kris Meeke/Paul Nagle (GB/IRL), Citroën + 32.6s
4. Andreas Mikkelsen/Ola Fløene (N/N), Volkswagen + 38.5s
5. Hayden Paddon/John Kennard (NZ/NZ), Hyundai + 55.1s
6. Ott Tänak/Raigo Mõlder (EST/EST), Ford + 1m 38.0s
7. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Hyundai + 2m 08.3s
8. Dani Sordo/Marc Martí (E/E), Hyundai + 2m 15.2s
9. Elfyn Evans/Daniel Barritt (GB/GB), Ford + 4m 33.7s
10. Nasser Al-Attiyah/Matthieu Baumel (Q/F), Ford + 11m 46.5s

Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Australii – wyniki Power Stage

1. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen 5m 11.2s
2. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen + 1.1s
3. Andreas Mikkelsen/Ola Fløene (N/N), Volkswagen + 1.9s

Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), punktacja*

Kategoria kierowców punkty
1. Sébastien Ogier 235
2. Jari-Matti Latvala 134
3. Andreas Mikkelsen 111
4. Mads Østberg 90
5. Thierry Neuville 86
6. Kris Meeke 71
7. Elfyn Evans 63
8. Ott Tänak 62
9. Hayden Paddon 56
10. Dani Sordo 56

Kategoria producentów punkty
1. Volkswagen Motorsport 343
2. Hyundai Motorsport 177
3. Citroën Total Abu Dhabi WRT 164
4. M-Sport 148
5. Volkswagen Motorsport II 76
6. Hyundai Motorsport N 49
7. Jipocar Czech National Team 43
8. FWRT 9
* wymaga zatwierdzenia przez FIA

Źródło: materiały prasowe Volkswagen

Volkswagen Polo WRC
Volkswagen
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    Przypomnij sobie o tym pokrętle. Na zapominalskich już czeka patrol i mandat

    Motoryzacja XXI wieku oznacza elektroniczną wygodę. Bo np. samochód automatycznie włącza światła. Tyle że automat nie zawsze działa prawidłowo. Kierowca powinien kontrolować jego zachowania. W przeciwnym razie to on dostanie mandat.

    392 zł zamiast dotychczasowych 98 zł? Kierowców może czekać bolesna podwyżka

    Po raz kolejny wraca temat podwyżek cen przeglądów technicznych w Polsce. Tym razem interweniują senatorowie. Ile mógłby kosztować przegląd w 2024 r.? 392 zł zamiast 98 zł w przypadku osobówki i 644 zł zamiast 161 zł w przypadku osobówki z LPG.

    Pogoda się poprawiła? A więc... nie myj samochodu. Przynajmniej nie w pełnym słońcu

    Słoneczna pogoda to idealny moment na mycie samochodu? Właśnie, że nie. Rozgrzany lakier "nie przepada" za polewaniem zimną wodą. A to dopiero początek długiej listy problemów. O czym jeszcze musi pamiętać kierowca?

    REKLAMA

    Transport do Wielkiej Brytanii stał się ogromnym wyzwaniem. Po brexicie pojawił się szereg nowych procedur

    Wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej sprawiło, że branża transportowa działająca na tej trasie stanęła przed nowymi wyzwaniami. A procedury celne oraz wzmożenie kontroli granicznych to dopiero początek listy.

    W Polsce będą prześwietlać... drogi. GDDKiA chce sprawdzać stan nawierzchni i koleiny profilografami laserowymi

    Pod koniec kwietnia na polskich drogach pojawią się dziwnie wyglądające vany. Te nie będą jednak kolejną formą pułapki założonej na kierowców popełniających wykroczenia. One będą sprawdzać stan nawierzchni po zimie. A właściwie to badać sposób prowadzenia takich kontroli.

    Kara za radio w samochodzie? Rekordzista zapłacił w tym roku 187 tys. zł. To nie żart!

    187 tys. zł. Dokładnie tyle wynosi rekordowa kara za brak abonamentu RTV, która właśnie została ściągnięta w Polsce. Na kierowców padł zatem blady strach. Tylko czy taka kwota jest w ogóle możliwa w przypadku samochodu? Niestety po części tak...

    Opel Frontera 2024. To będzie crossover, a nie SUV. Niemiecka legenda schodzi o segment niżej

    Po 20. latach na rynek powróci Opel Frontera. Nowy model nie powróci jednak do segmentu D. "Spadnie" do klasy pojazdów o oczko niższej. Czy to oznacza degradację modelu? Zdaniem Niemców daje raczej nowe możliwości.

    REKLAMA

    Droższe OC za punkty karne. Ubezpieczyciele coraz chętniej pytają o wykroczenia kierowców

    W 2023 r. ubezpieczyciele podczas kalkulowania składek OC aż 283 mln razy pytali UFG o wykroczenia i uprawnienia kierowców. To oznacza, że hasło droższe OC za punkty karne wcale nie jest hasłem pustym. Zachowania kierowców już dziś mają wpływ na wysokość składki.

    Podmienił tablice rejestracyjne w aucie. Wpadł na przekroczeniu prędkości. Teraz grozi mu więzienie i 8,5 tys. zł kary za brak OC

    50-latek podmienił tablice rejestracyjne w aucie. Chciał bowiem "przyprowadzić Opla od mechanika po wykonanej naprawie". Teraz jego sprawa trafi do sądu. Nowe przepisy sprawiają, że grozi mu do 5 lat więzienia. A to jeszcze nie koniec kar dla kierowcy.

    REKLAMA