REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Sebastian Ogier został Rajdowym Mistrzem Świata WRC

Subskrybuj nas na Youtube
Sebastian Ogier
Sebastian Ogier
Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Sebastian Ogier po raz 3 w swej karierze został rajdowym Mistrzem Świata serii WRC. Francuz nie dał szans rywalom w Rajdzie Australii i na 3 rundy przed końcem sezonu zapewnił sobie mistrzowski tytuł.

Ogier Mistrzem Świata

Volkswagen świętuje historyczne zwycięstwo w Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA (WRC). Sebastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F) wygrali Rajd Australii przed kolegami z zespołu Jari-Matti Latvalą/Miikką Anttilą (FIN/FIN), zdobywając po raz trzeci z rzędu tytuł mistrzów świata w klasyfikacji kierowców i pilotów. Andreas Mikkelsen/Ola Floene (N/N) dopełnili sukces zespołu zajmując czwarte miejsce.

REKLAMA

Volkswagen z Polo R WRC po triumfie w Australii ma już teraz (podobnie jak Ogier i Ingrassia) zapewniony tytuł mistrza świata producentów – trzeci rok z rzędu. Do końca sezonu ani Ogiera/Ingrassi, ani Volkswagena nikt już nie będzie w stanie pozbawić czołowych pozycji, dzięki ich przewadze punktowej.

W Australii strzelały korki od szampana – Volkswagen znowu zapisuje się w historii WRC

Wspaniałe zwycięstwo, ogromna feta i wielkie emocje. Po dwóch trzecich sezonu rajdowego duet Volkswagena Ogier/Ingrassia znowu sięgnął po tytuł mistrzów świata, a sam Volkswagen, dzięki zwycięstwom w kategoriach kierowców, pilotów i producentów, przy ogromnym aplauzie australijskiej publiczności, po raz kolejny przeszedł do historii WRC. Żadnemu producentowi nie udało się dotychczas zdobyć wszystkich trzech mistrzowskich tytułów tak wcześnie przed zakończeniem sezonu. Spośród 10 rozegranych dotąd rajdowych rund kierowcy Volkswagena aż 9 rozstrzygnęli na swoją korzyść. W Rajdach Monte Carlo, Szwecji, Meksyku, Portugalii, Włoch, Polski, Finlandii, Niemiec i Australii wygrywali albo Sebastien Ogier, albo Jari-Matti Latvala. To właśnie ci kierowcy wspólnie zdobywają punkty dla Volkswagena w klasyfikacji MŚ producentów. W 10 dotychczasowych rajdach, również dzięki Andreasowi Mikkelsenowi, kierowcy startujący w Polo R WRC aż 19 razy stawali na podium.

Trzy razy trzy – Volkswagen dopisuje kolejne rozdziały do księgi sukcesów

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Volkswagen zapisuje na swoim koncie kolejne zwycięstwa: po raz trzeci z rzędu wszystkie trzy tytuły Rajdowych Mistrzostw Świata FIA (WRC) powędrują do Wolfsburga. Oznacza to, że Polo R WRC jest samochodem niepokonanym. W pierwszym roku startów rajdówek Volkswagena w cyklu WRC od razu udało się zdobyć pierwsze miejsca w klasyfikacji kierowców, pilotów i producentów. W 2014 roku Ogier, Ingrassia i Volkswagen potwierdzili swoją formę skutecznie broniąc tych tytułów. W roku 2015 historię sukcesów kontynuowało Polo R WRC drugiej generacji. Przed Volkswagenem jedynie czterem producentom udało się zdobyć w trzech kolejnych latach ten tytuł: Lancii, Subaru, Peugeotowi i Citroenowi, który także startuje w tym sezonie.

Prawdziwy thriller – finałowa niedziela

Gdy do końca rajdu pozostawało 68,76 km odcinków specjalnych, Sebastien Ogier/Julien Ingrassia wyprzedzali zajmujących do tego czasu drugie miejsce Krisa Meeke/Paula Nagle (GB/IRL, Citroen) jedynie o dwie długości samochodu. Na pięciu oesach ostatniego dnia rajdu powiększyli tę przewagę do 32,6 sekundy. Ich koledzy z zespołu Volkswagena, Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila przystąpili do niedzielnych zmagań ze stratą 2,6 sekundy, a ostatecznie Ogier/Ingrassia pokonali ich o 12,3 sekundy.
Ostra walka załogi Mikkelsen/ Floene niestety nie została nagrodzona. Ostatniego dnia – tak jak ich koledzy Latvala/Anttila – skutecznie walczyli z Krisem Meek i Paulem Nagle, ale ostatecznie musieli zadowolić się czwartą pozycją. Za spóźnienie na jednym z punktów kontroli czasu nałożono na Norwegów 10-sekundową karę. W sumie, by stanąć na podium po raz siódmy w tym sezonie, do zespołu Meeke/Nagle zabrakło im 5,9 sekundy.

Polo R WRC – rajdówka, która odniosła najwięcej sukcesów w historii Rajdowych Mistrzostw Świata

31 zwycięstw w 36 rajdach, czyli 86% skuteczności. Volkswagen, i to z dużą przewagą nad innymi, okazał się najlepszym samochodem w historii RMŚ – przed takimi rajdowymi legendami, jak Lancia (z modelami Stratos i Delta), Audi Quattro, Ford Focus, Peugeot 206 czy Subaru Impreza. Volkswagen i nowe Polo R WRC mają też inne rekordowe dokonania – od stycznia 2013 roku 318-konne Polo R WRC okazało się najszybsze na 467 z łącznie 668 rozegranych odcinków specjalnych. W 2013 i 2014 roku zaliczyło (łącznie w dwóch sezonach) najdłuższą serię zwycięstw w rajdowej historii – było ich 12 z rzędu. Ponadto, w 2014 roku Polo R WRC wygrało 12 rajdów, czyli najwięcej w sezonie – rekordowy wynik, który Volkswagen może jeszcze uzyskać także w tym roku.

Kropka nad i – punkty za Power Stage dla Ogiera, Latvali i Mikkelsena

Za trzy pierwsze miejsca zdobyte na ostatnim odcinku specjalnym, tzw. Power Stage, można zdobyć dodatkowe punkty – w Australii wszystkie zapisali na swoim koncie kierowcy i piloci Volkswagena. Najlepszy czas uzyskali na nim Sebastien Ogier i Julien Ingrassia przed kolegami z zespołu Jari-Matti Latvalą i Miikką Anttilą oraz Andreasem Mikkelsenem i Olą Floene. Po raz 61., 62. i 63. kierowcy Volkswagena zdobyli punkty w rozegranych dotychczas 30. Power Stage.

Wypowiedzi po Rajdzie Australii
Sebastien Ogier, Volkswagen Polo R WRC nr 1

„To wspaniałe uczucie zostać ponownie mistrzem świata! Jestem więcej niż szczęśliwy. Oczywiście, pierwszy mistrzowski tytuł w szczególny sposób zapisuje się w pamięci, ale emocje za każdym razem są ogromne. Tu w Australii stoczyliśmy niesamowicie intensywną walkę o zwycięstwo. Ponieważ przez cały rajdowy weekend moja przewaga nad Krisem i Jari-Matti była mała, nie miałem czasu zastanawiać się, czy zostanę mistrzem czy nie. Także dzisiaj rano miałem tylko jedno w głowie: pełny gaz. Teraz po prostu jestem już tylko szczęśliwy, że Julien i ja po raz trzeci możemy się cieszyć z tytułu. Pewnie trochę potrwa, zanim zrozumiemy, co osiągnęliśmy razem z naszym wspaniałym zespołem w ciągu ostatnich trzech lat. To, że jako Volkswagen zdobyliśmy tytuł także w klasyfikacji producentów, jest oczywiście jak wisienka na torcie”.

Jari-Matti Latvala, Volkswagen Polo R WRC nr 2
„Zdobycie wszystkich trzech tytułów to wielki dzień dla Volkswagena. Jestem szczęśliwy, że mam swój udział w tym niesamowitym sukcesie. Znowu dałem dzisiaj z siebie wszystko, cisnąłem do ostatniego kilometra, w naszym aucie pękła nawet szyba. Niestety, nie udało mi się wygrać i muszę się zadowolić drugim miejscem. Z drugiej strony zwiększyłem przewagę nad trzecim w klasyfikacji generalnej Andreasem. Gratuluję Sebastienowi Ogierowi. Zasłużył na to zwycięstwo i zasłużył na tytuł mistrza świata”.

Andreas Mikkelsen, Volkswagen Polo R WRC nr 9
„Jestem bardzo zadowolony z naszych dokonań, miałem naprawdę dobry rajd. Od samego początku dawaliśmy z siebie wszystko – ale wystarczyło tego „tylko” na czwarte miejsce. W sportowej walce mogło by być nawet trzecie, bo na ostatnich 70 kilometrach z nawiązką odrobiliśmy naszą 8,8-sekundową stratę do Krisa Meeke. Ale ponieważ po południowym serwisie w niedzielę za późno się zarejestrowaliśmy, dostaliśmy 10 sekund kary. Nie dało się jej już odrobić, chociaż próbowaliśmy bardzo mocno. Szkoda, że na koniec dnia zabrakło nam w sumie 5,9 sekundy, by po raz siódmy w tym sezonie stanąć na podium, ale i tak umocniliśmy się na 3. miejscu w klasyfikacji generalnej. Podsumowując, jestem zadowolony z Rajdu Australii i cieszę się na kolejne występy we Francji, Hiszpanii i w Wielkiej Brytanii”.

Jost Capito, dyrektor Volkswagen Motorsport
„Co za świetny rajd! Jaki wspaniały wynik! I wielki sukces, że tak wcześnie przed końcem sezonu zapewniliśmy sobie trzy mistrzowskie tytuły. Dzisiaj zespół Volkswagena po prostu przeszedł sam siebie. Nasi kierowcy i piloci – tu, w Australii - musieli zrobić wszystko, żeby wjechać na podium i nie popełnili przy tym ani jednego błędu, podobnie jak cały zespół. Nie można być bardziej dumnym z całej drużyny, niż ja jestem dzisiaj. Zawsze trudniej bronić tytułu niż zdobyć go po raz pierwszy. A bronić po raz drugi – jest jeszcze większym wyzwaniem. Nasi mechanicy, inżynierowie, kierowcy, piloci, fizjoterapeuci, lekarze, kucharze i organizatorzy znowu pokazali, na co ich stać – to także dzięki nim udało nam się zdobyć trzy tytuły najwcześniej w dotychczasowej historii rajdów. Mamy wspaniały zespół współpracowników, każdy bez wyjątku pracuje na najwyższych obrotach i bynajmniej nie uważa, że zwycięstwo jest czymś oczywistym. Ale jak jest okazja do świętowania, to potrafimy się bawić. I dzisiaj to udowodnimy”.

I wtedy…

… przyjazny, serdeczny, sportowy, a na pewno wspaniały gest. Volkswagen przygotował wielkie bannery dla uczczenia zwycięstwa w klasyfikacji producentów, kierowców i pilotów, ale nie spodziewał się, że zdobędzie wszystkie trzy tytuły naraz. Zabrakło więc miejsca do rozwieszenia wszystkich trzech transparentów. Malcolm Wilson i jego zespół M-Sport Ford chętnie pomogli, udostępniając należący do nich kontener, który stał naprzeciw serwisu Volkswagena. Zamiast kolorami Forda kontener, wielki na 40 stóp, został spowity narodowymi barwami Francji – sławiąc zwycięstwo kierowcy i pilota, czyli Sebastiena Ogiera oraz Juliena Ingrassi. Merci!

A poza tym…

… szybki wyjazd świeżo upieczonych mistrzów świata. Sebastien Ogier, Julien Ingrassia i dyrektor Volkswagen Motorsport Jost Capito, zaraz po zakończeniu konferencji prasowej po Rajdzie Australii wyruszyli w drogę do Frankfurtu nad Menem. Tam, w poniedziałkowy wieczór przed otwarciem Międzynarodowej Wystawy Samochodowej (IAA), odbędzie się uroczysty wieczór organizowany przez koncern Volkswagena. Starzy-nowi mistrzowie świata będą na nim specjalnymi gośćmi, na scenie pojawi się też oczywiście Polo R WRC. Z Coffs Harbour wyruszyli o 18.00 przez Sydney, Dubaj do Frankfurtu, by zjawić się punktualnie na próbę uroczystej gali. Oczywiście nic nie stało na przeszkodzie, by mimo to świętowali zwycięstwo – samoloty na liniach międzykontynentalnych mają własne cocktail-bary…

I na sam koniec…

… z przymrużeniem oka. Członkowie zespołu Volkswagena zwycięstwo w kategorii producentów świętowali na podium ubrani nie tylko w niebieskie koszulki MŚ, ale też z pasującymi do nich białymi kominiarkami na głowach – nawiązali w ten sposób do kolorowych ubrań zespołu Volkswagena przygotowanych przez firmę partnerską Salomon i od początku roku zbierających powszechne pochwały.

Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Australii – wyniki końcowe

1. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen 2h 59m 16.4s
2. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen + 12.3s
3. Kris Meeke/Paul Nagle (GB/IRL), Citroën + 32.6s
4. Andreas Mikkelsen/Ola Fløene (N/N), Volkswagen + 38.5s
5. Hayden Paddon/John Kennard (NZ/NZ), Hyundai + 55.1s
6. Ott Tänak/Raigo Mõlder (EST/EST), Ford + 1m 38.0s
7. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Hyundai + 2m 08.3s
8. Dani Sordo/Marc Martí (E/E), Hyundai + 2m 15.2s
9. Elfyn Evans/Daniel Barritt (GB/GB), Ford + 4m 33.7s
10. Nasser Al-Attiyah/Matthieu Baumel (Q/F), Ford + 11m 46.5s

Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Australii – wyniki Power Stage

1. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen 5m 11.2s
2. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen + 1.1s
3. Andreas Mikkelsen/Ola Fløene (N/N), Volkswagen + 1.9s

Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), punktacja*

Kategoria kierowców punkty
1. Sébastien Ogier 235
2. Jari-Matti Latvala 134
3. Andreas Mikkelsen 111
4. Mads Østberg 90
5. Thierry Neuville 86
6. Kris Meeke 71
7. Elfyn Evans 63
8. Ott Tänak 62
9. Hayden Paddon 56
10. Dani Sordo 56

Kategoria producentów punkty
1. Volkswagen Motorsport 343
2. Hyundai Motorsport 177
3. Citroën Total Abu Dhabi WRT 164
4. M-Sport 148
5. Volkswagen Motorsport II 76
6. Hyundai Motorsport N 49
7. Jipocar Czech National Team 43
8. FWRT 9
* wymaga zatwierdzenia przez FIA

Źródło: materiały prasowe Volkswagen

Volkswagen Polo WRC
Volkswagen
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowe kary dla kierowców 2025. Rząd właśnie przyjął projekt. Konfiskata auta, więzienie, dożywotni zakaz prowadzenia

Rządowa ofensywa przeciwko piratom drogowym! W dniu 3.07.2025 Rada Ministrów przyjęła projekt nowych przepisów dla kierowców, który ma skuteczniej walczyć z najgroźniejszymi przestępstwami na drogach. Koniec z brawurą, nielegalnymi wyścigami i lekceważeniem zakazów. Bandyci drogowi mogą spodziewać się surowych kar, w tym nawet przepadku pojazdu, dożywotniego zakazu prowadzenia i więzienia. Zmiany w Kodeksie karnym i Prawie o ruchu drogowym mają wejść w życie jeszcze w 2025 roku i stanowić punkt zwrotny w walce o bezpieczeństwo na polskich drogach.

Nowy węzeł drogowy na S19 i kolejne odcinki drogi w planach

GDDKiA ogłosiła przetarg na budowę dodatkowego węzła drogowego na S19 koło Białegostoku - Dobrzyniewo Północ. W planach także inne odcinki drogi. S19 w Podlaskiem ma liczyć 177 km, a budowa jest podzielona na 15 odcinków.

Stracisz prawo jazdy po 65. roku życia? Nowe badania seniorów od 1 lipca? Sprawdzamy, co naprawdę się zmienia

Czy po 65. roku życia naprawdę trzeba będzie robić badania, żeby nadal prowadzić samochód? W sieci krąży wiele niepokojących informacji, ale nie wszystkie mają potwierdzenie w przepisach. Sprawdziliśmy, jakie zmiany faktycznie wchodzą w życie, co grozi za brak badań po 75. roku życia i czy osoby starsze mogą legalnie prowadzić auto bez zaświadczenia lekarskiego.

Szok: 85-latek wjechał do galerii handlowej. Czy seniorzy powinni mieć badania, by zachować prawo jazdy? Tak wyglądają przepisy 2025

Incydent w Gdyni, gdzie 25 czerwca 85-letni kierowca wjechał samochodem do wnętrza centrum handlowego Riviera przy ul. Kazimierza Górskiego, wywołał lawinę pytań o bezpieczeństwo na drogach i zdolność osób starszych do prowadzenia pojazdów. Zdarzenie to, choć na szczęście bez poważniejszych obrażeń, zakończyło się mandatem dla mężczyzny i wnioskiem policji o skierowanie go na badania zdrowotne. To nietypowe zdarzenie ponownie stawia kluczowe pytanie: czy badania lekarskie dla kierowców seniorów powinny być obowiązkowe? Czy seniorzy mogą prowadzić auto po 80-tce bez dodatkowych wymogów? Sprawdzamy, jak wyglądają przepisy dla kierowców seniorów 2025.

REKLAMA

500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

REKLAMA

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

REKLAMA