REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Sebastian Ogier został Rajdowym Mistrzem Świata WRC

Sebastian Ogier
Sebastian Ogier
Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Sebastian Ogier po raz 3 w swej karierze został rajdowym Mistrzem Świata serii WRC. Francuz nie dał szans rywalom w Rajdzie Australii i na 3 rundy przed końcem sezonu zapewnił sobie mistrzowski tytuł.

Ogier Mistrzem Świata

Volkswagen świętuje historyczne zwycięstwo w Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA (WRC). Sebastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F) wygrali Rajd Australii przed kolegami z zespołu Jari-Matti Latvalą/Miikką Anttilą (FIN/FIN), zdobywając po raz trzeci z rzędu tytuł mistrzów świata w klasyfikacji kierowców i pilotów. Andreas Mikkelsen/Ola Floene (N/N) dopełnili sukces zespołu zajmując czwarte miejsce.

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen z Polo R WRC po triumfie w Australii ma już teraz (podobnie jak Ogier i Ingrassia) zapewniony tytuł mistrza świata producentów – trzeci rok z rzędu. Do końca sezonu ani Ogiera/Ingrassi, ani Volkswagena nikt już nie będzie w stanie pozbawić czołowych pozycji, dzięki ich przewadze punktowej.

W Australii strzelały korki od szampana – Volkswagen znowu zapisuje się w historii WRC

Wspaniałe zwycięstwo, ogromna feta i wielkie emocje. Po dwóch trzecich sezonu rajdowego duet Volkswagena Ogier/Ingrassia znowu sięgnął po tytuł mistrzów świata, a sam Volkswagen, dzięki zwycięstwom w kategoriach kierowców, pilotów i producentów, przy ogromnym aplauzie australijskiej publiczności, po raz kolejny przeszedł do historii WRC. Żadnemu producentowi nie udało się dotychczas zdobyć wszystkich trzech mistrzowskich tytułów tak wcześnie przed zakończeniem sezonu. Spośród 10 rozegranych dotąd rajdowych rund kierowcy Volkswagena aż 9 rozstrzygnęli na swoją korzyść. W Rajdach Monte Carlo, Szwecji, Meksyku, Portugalii, Włoch, Polski, Finlandii, Niemiec i Australii wygrywali albo Sebastien Ogier, albo Jari-Matti Latvala. To właśnie ci kierowcy wspólnie zdobywają punkty dla Volkswagena w klasyfikacji MŚ producentów. W 10 dotychczasowych rajdach, również dzięki Andreasowi Mikkelsenowi, kierowcy startujący w Polo R WRC aż 19 razy stawali na podium.

REKLAMA

Trzy razy trzy – Volkswagen dopisuje kolejne rozdziały do księgi sukcesów

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Volkswagen zapisuje na swoim koncie kolejne zwycięstwa: po raz trzeci z rzędu wszystkie trzy tytuły Rajdowych Mistrzostw Świata FIA (WRC) powędrują do Wolfsburga. Oznacza to, że Polo R WRC jest samochodem niepokonanym. W pierwszym roku startów rajdówek Volkswagena w cyklu WRC od razu udało się zdobyć pierwsze miejsca w klasyfikacji kierowców, pilotów i producentów. W 2014 roku Ogier, Ingrassia i Volkswagen potwierdzili swoją formę skutecznie broniąc tych tytułów. W roku 2015 historię sukcesów kontynuowało Polo R WRC drugiej generacji. Przed Volkswagenem jedynie czterem producentom udało się zdobyć w trzech kolejnych latach ten tytuł: Lancii, Subaru, Peugeotowi i Citroenowi, który także startuje w tym sezonie.

Prawdziwy thriller – finałowa niedziela

Gdy do końca rajdu pozostawało 68,76 km odcinków specjalnych, Sebastien Ogier/Julien Ingrassia wyprzedzali zajmujących do tego czasu drugie miejsce Krisa Meeke/Paula Nagle (GB/IRL, Citroen) jedynie o dwie długości samochodu. Na pięciu oesach ostatniego dnia rajdu powiększyli tę przewagę do 32,6 sekundy. Ich koledzy z zespołu Volkswagena, Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila przystąpili do niedzielnych zmagań ze stratą 2,6 sekundy, a ostatecznie Ogier/Ingrassia pokonali ich o 12,3 sekundy.
Ostra walka załogi Mikkelsen/ Floene niestety nie została nagrodzona. Ostatniego dnia – tak jak ich koledzy Latvala/Anttila – skutecznie walczyli z Krisem Meek i Paulem Nagle, ale ostatecznie musieli zadowolić się czwartą pozycją. Za spóźnienie na jednym z punktów kontroli czasu nałożono na Norwegów 10-sekundową karę. W sumie, by stanąć na podium po raz siódmy w tym sezonie, do zespołu Meeke/Nagle zabrakło im 5,9 sekundy.

Polo R WRC – rajdówka, która odniosła najwięcej sukcesów w historii Rajdowych Mistrzostw Świata

31 zwycięstw w 36 rajdach, czyli 86% skuteczności. Volkswagen, i to z dużą przewagą nad innymi, okazał się najlepszym samochodem w historii RMŚ – przed takimi rajdowymi legendami, jak Lancia (z modelami Stratos i Delta), Audi Quattro, Ford Focus, Peugeot 206 czy Subaru Impreza. Volkswagen i nowe Polo R WRC mają też inne rekordowe dokonania – od stycznia 2013 roku 318-konne Polo R WRC okazało się najszybsze na 467 z łącznie 668 rozegranych odcinków specjalnych. W 2013 i 2014 roku zaliczyło (łącznie w dwóch sezonach) najdłuższą serię zwycięstw w rajdowej historii – było ich 12 z rzędu. Ponadto, w 2014 roku Polo R WRC wygrało 12 rajdów, czyli najwięcej w sezonie – rekordowy wynik, który Volkswagen może jeszcze uzyskać także w tym roku.

Kropka nad i – punkty za Power Stage dla Ogiera, Latvali i Mikkelsena

Za trzy pierwsze miejsca zdobyte na ostatnim odcinku specjalnym, tzw. Power Stage, można zdobyć dodatkowe punkty – w Australii wszystkie zapisali na swoim koncie kierowcy i piloci Volkswagena. Najlepszy czas uzyskali na nim Sebastien Ogier i Julien Ingrassia przed kolegami z zespołu Jari-Matti Latvalą i Miikką Anttilą oraz Andreasem Mikkelsenem i Olą Floene. Po raz 61., 62. i 63. kierowcy Volkswagena zdobyli punkty w rozegranych dotychczas 30. Power Stage.

Wypowiedzi po Rajdzie Australii
Sebastien Ogier, Volkswagen Polo R WRC nr 1

„To wspaniałe uczucie zostać ponownie mistrzem świata! Jestem więcej niż szczęśliwy. Oczywiście, pierwszy mistrzowski tytuł w szczególny sposób zapisuje się w pamięci, ale emocje za każdym razem są ogromne. Tu w Australii stoczyliśmy niesamowicie intensywną walkę o zwycięstwo. Ponieważ przez cały rajdowy weekend moja przewaga nad Krisem i Jari-Matti była mała, nie miałem czasu zastanawiać się, czy zostanę mistrzem czy nie. Także dzisiaj rano miałem tylko jedno w głowie: pełny gaz. Teraz po prostu jestem już tylko szczęśliwy, że Julien i ja po raz trzeci możemy się cieszyć z tytułu. Pewnie trochę potrwa, zanim zrozumiemy, co osiągnęliśmy razem z naszym wspaniałym zespołem w ciągu ostatnich trzech lat. To, że jako Volkswagen zdobyliśmy tytuł także w klasyfikacji producentów, jest oczywiście jak wisienka na torcie”.

Jari-Matti Latvala, Volkswagen Polo R WRC nr 2
„Zdobycie wszystkich trzech tytułów to wielki dzień dla Volkswagena. Jestem szczęśliwy, że mam swój udział w tym niesamowitym sukcesie. Znowu dałem dzisiaj z siebie wszystko, cisnąłem do ostatniego kilometra, w naszym aucie pękła nawet szyba. Niestety, nie udało mi się wygrać i muszę się zadowolić drugim miejscem. Z drugiej strony zwiększyłem przewagę nad trzecim w klasyfikacji generalnej Andreasem. Gratuluję Sebastienowi Ogierowi. Zasłużył na to zwycięstwo i zasłużył na tytuł mistrza świata”.

Andreas Mikkelsen, Volkswagen Polo R WRC nr 9
„Jestem bardzo zadowolony z naszych dokonań, miałem naprawdę dobry rajd. Od samego początku dawaliśmy z siebie wszystko – ale wystarczyło tego „tylko” na czwarte miejsce. W sportowej walce mogło by być nawet trzecie, bo na ostatnich 70 kilometrach z nawiązką odrobiliśmy naszą 8,8-sekundową stratę do Krisa Meeke. Ale ponieważ po południowym serwisie w niedzielę za późno się zarejestrowaliśmy, dostaliśmy 10 sekund kary. Nie dało się jej już odrobić, chociaż próbowaliśmy bardzo mocno. Szkoda, że na koniec dnia zabrakło nam w sumie 5,9 sekundy, by po raz siódmy w tym sezonie stanąć na podium, ale i tak umocniliśmy się na 3. miejscu w klasyfikacji generalnej. Podsumowując, jestem zadowolony z Rajdu Australii i cieszę się na kolejne występy we Francji, Hiszpanii i w Wielkiej Brytanii”.

Jost Capito, dyrektor Volkswagen Motorsport
„Co za świetny rajd! Jaki wspaniały wynik! I wielki sukces, że tak wcześnie przed końcem sezonu zapewniliśmy sobie trzy mistrzowskie tytuły. Dzisiaj zespół Volkswagena po prostu przeszedł sam siebie. Nasi kierowcy i piloci – tu, w Australii - musieli zrobić wszystko, żeby wjechać na podium i nie popełnili przy tym ani jednego błędu, podobnie jak cały zespół. Nie można być bardziej dumnym z całej drużyny, niż ja jestem dzisiaj. Zawsze trudniej bronić tytułu niż zdobyć go po raz pierwszy. A bronić po raz drugi – jest jeszcze większym wyzwaniem. Nasi mechanicy, inżynierowie, kierowcy, piloci, fizjoterapeuci, lekarze, kucharze i organizatorzy znowu pokazali, na co ich stać – to także dzięki nim udało nam się zdobyć trzy tytuły najwcześniej w dotychczasowej historii rajdów. Mamy wspaniały zespół współpracowników, każdy bez wyjątku pracuje na najwyższych obrotach i bynajmniej nie uważa, że zwycięstwo jest czymś oczywistym. Ale jak jest okazja do świętowania, to potrafimy się bawić. I dzisiaj to udowodnimy”.

I wtedy…

… przyjazny, serdeczny, sportowy, a na pewno wspaniały gest. Volkswagen przygotował wielkie bannery dla uczczenia zwycięstwa w klasyfikacji producentów, kierowców i pilotów, ale nie spodziewał się, że zdobędzie wszystkie trzy tytuły naraz. Zabrakło więc miejsca do rozwieszenia wszystkich trzech transparentów. Malcolm Wilson i jego zespół M-Sport Ford chętnie pomogli, udostępniając należący do nich kontener, który stał naprzeciw serwisu Volkswagena. Zamiast kolorami Forda kontener, wielki na 40 stóp, został spowity narodowymi barwami Francji – sławiąc zwycięstwo kierowcy i pilota, czyli Sebastiena Ogiera oraz Juliena Ingrassi. Merci!

A poza tym…

… szybki wyjazd świeżo upieczonych mistrzów świata. Sebastien Ogier, Julien Ingrassia i dyrektor Volkswagen Motorsport Jost Capito, zaraz po zakończeniu konferencji prasowej po Rajdzie Australii wyruszyli w drogę do Frankfurtu nad Menem. Tam, w poniedziałkowy wieczór przed otwarciem Międzynarodowej Wystawy Samochodowej (IAA), odbędzie się uroczysty wieczór organizowany przez koncern Volkswagena. Starzy-nowi mistrzowie świata będą na nim specjalnymi gośćmi, na scenie pojawi się też oczywiście Polo R WRC. Z Coffs Harbour wyruszyli o 18.00 przez Sydney, Dubaj do Frankfurtu, by zjawić się punktualnie na próbę uroczystej gali. Oczywiście nic nie stało na przeszkodzie, by mimo to świętowali zwycięstwo – samoloty na liniach międzykontynentalnych mają własne cocktail-bary…

I na sam koniec…

… z przymrużeniem oka. Członkowie zespołu Volkswagena zwycięstwo w kategorii producentów świętowali na podium ubrani nie tylko w niebieskie koszulki MŚ, ale też z pasującymi do nich białymi kominiarkami na głowach – nawiązali w ten sposób do kolorowych ubrań zespołu Volkswagena przygotowanych przez firmę partnerską Salomon i od początku roku zbierających powszechne pochwały.

Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Australii – wyniki końcowe

1. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen 2h 59m 16.4s
2. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen + 12.3s
3. Kris Meeke/Paul Nagle (GB/IRL), Citroën + 32.6s
4. Andreas Mikkelsen/Ola Fløene (N/N), Volkswagen + 38.5s
5. Hayden Paddon/John Kennard (NZ/NZ), Hyundai + 55.1s
6. Ott Tänak/Raigo Mõlder (EST/EST), Ford + 1m 38.0s
7. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Hyundai + 2m 08.3s
8. Dani Sordo/Marc Martí (E/E), Hyundai + 2m 15.2s
9. Elfyn Evans/Daniel Barritt (GB/GB), Ford + 4m 33.7s
10. Nasser Al-Attiyah/Matthieu Baumel (Q/F), Ford + 11m 46.5s

Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Australii – wyniki Power Stage

1. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen 5m 11.2s
2. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen + 1.1s
3. Andreas Mikkelsen/Ola Fløene (N/N), Volkswagen + 1.9s

Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), punktacja*

Kategoria kierowców punkty
1. Sébastien Ogier 235
2. Jari-Matti Latvala 134
3. Andreas Mikkelsen 111
4. Mads Østberg 90
5. Thierry Neuville 86
6. Kris Meeke 71
7. Elfyn Evans 63
8. Ott Tänak 62
9. Hayden Paddon 56
10. Dani Sordo 56

Kategoria producentów punkty
1. Volkswagen Motorsport 343
2. Hyundai Motorsport 177
3. Citroën Total Abu Dhabi WRT 164
4. M-Sport 148
5. Volkswagen Motorsport II 76
6. Hyundai Motorsport N 49
7. Jipocar Czech National Team 43
8. FWRT 9
* wymaga zatwierdzenia przez FIA

Źródło: materiały prasowe Volkswagen

Volkswagen Polo WRC
Volkswagen
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA