REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Citroën E-MEHARI 2016

Citroën E-MEHARI  2016
Citroën E-MEHARI 2016
Citroen

REKLAMA

REKLAMA

Citroen przypomina o swoim kultowym modelu Mehari. Najnowsze dzieło E-Mehari nawiązuje stylem i koncepcją do kultowego modelu, który został zaprezentowany w 1968 r.

Citroën E-MEHARI  2016 - powrót legendy

Citroen E-MEHARI, nawiązuje do kultowego modelu tej marki, który został wprowadzony w 1968 r. E-Mehari to czteromiejscowy kabriolet o napędzie całkowicie elektrycznym, utrzymany w nowoczesnym stylu.

REKLAMA

REKLAMA

Wersja zaprezentowana podczas Salonu Samochodowego w Genewie została ozdobiona przez legendarny, francuski dom mody Courrèges. Tak jak Citroën modelem Méhari zrewolucjonizował rynek motoryzacji, tak Courrèges odbił swoje piętno na modzie lat 60. i 70. Obydwie marki stworzone zostały przez twórczych i niezależnych wizjonerów.

Ta wspólnota ducha i charakteru obu marek sprawiła, że Citroën uznał dom mody Courrèges za najbardziej naturalnego partnera i powierzył mu stworzenie specjalnej, ekskluzywnej wersji modelu E-MEHARI. Jacques Bungert i Frédéric Torloting, szefowie Courrèges, którzy wierzą w sens łączenia i krzyżowania różnych dziedzin kreatywności, podjęli to wyzwanie. Opracowaniem i realizacją modelu koncepcyjnego zajęli się projektanci z ich studia, wspólnie z Centrum Designu Citroëna. Efektem tej współpracy jest jasny, radosny i zdecydowanie stylowy samochód, który będzie wyznaczać trendy na każdym polu. Biorąc pod uwagę renomę i doświadczenie marki Courrèges, rezultat nie mógł być inny.

Citroën bez wahania dał Courrèges pełną swobodę i zachęcał do przedstawienia własnej interpretacji samochodu. W rezultacie powstał samochód, który jest modny ze swojej istoty. Citroën E-MEHARI by Courrèges to pojazd elektryczny o silnej osobowości, grający kolorami i materiałami skupionymi wokół dominującej bieli – zarówno w duchu dawnego Méhari, jak i w natychmiast rozpoznawalnym stylu Courrèges.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Citroën E-MEHARI by Courrèges zachowuje charakterystyczne drzwi modelu, z przetłoczeniami nawiązującymi do karoserii oryginalnego Méhari, usztywnionej poziomym użebrowaniem. Najważniejszym motywem jest biel, obejmująca nie tylko kolor całego nadwozia, lecz także felgi, ozdobione tylko pomarańczowym pasem. Ten kolorowy motyw znajduje kontynuację w różnych miejscach nadwozia, przede wszystkim wzdłuż krawędzi pałąka ochronnego. Pałąk tylny zastąpiono dwoma ukośnymi pasami bocznymi, by nie ograniczać cennej przestrzeni.

Obicia drzwi są wykonane z luksusowej białej skóry; tablica rozdzielcza i tylne siedzenia celowo otrzymały kanciaste, architektoniczne kształty. Kolor pomarańczowy powraca w formie efektownych winylowych obwódek, biegnących wzdłuż tablicy rozdzielczej i charakterystycznie ukształtowanych otworów nawiewu powietrza. Kontrast bieli z pomarańczem występuje także na klamkach drzwi. Zdecydowanie nieszablonowa jest jednoramienna i jednobarwna kierownica; od schematów odbiega również podłoga z białymi dywanikami i skórzanymi wykończeniami.

Samochód ma cztery pełnowymiarowe, wysoko umieszczone siedzenia i rozjaśniający wnętrze dach z matowego pleksiglasu. Po otwarciu tylnej klapy, zapewniającej dostęp do bagażnika, ukazuje się ekskluzywna seria bagaży. Złożona jest ona z trzech toreb podróżnych wykonanych z białej skóry z wykończeniami z pomarańczowego winylu, doskonale dopasowanych do stylu pojazdu.

Citroën E-MEHARI  2016 - napęd elektryczny

Nowatorski, niszowy Citroën E-MEHARI by Courrèges przejmuje rozwiązania techniczne Citroëna E-MEHARI: całkowicie elektryczny napęd z użyciem technologii LMP® (bateria litowo-metalowo-polimerowa), opracowanej przez francuskich inżynierów z grupy Bolloré. Prędkość maksymalna wynosi 110 km/h, a zasięg w trybie jazdy miejskiej sięga 200 km. Naładowanie baterii do pełna przy użyciu stacji ładującej o natężeniu 16 A (stacje domowe lub publiczne typu Autolib) trwa 8 godz., a naładowanie jej ze standardowego gniazdka domowego prądem o natężeniu 10 A zajmuje 13 godz. Citroën E-MEHARI by Courrèges dostarcza jedynych w swoim rodzaju doznań swobodnej, beztroskiej i niemal bezszelestnej jazdy. Tak jak oryginalny model Méhari z 1968 r., zapewnia niepowtarzalne wrażenie wolności, ale dostosowane do ducha dzisiejszych czasów: czujesz wiatr we włosach, a jednocześnie otacza Cię cisza, jaką może dać tylko napęd elektryczny.

„Koncepcyjny Citroën E-MEHARI by Courrèges, inspirowany przełomowym modelem Méhari z 1968 r., jest pojazdem wyrażającym radość i zmysł poszukiwania przygód. Ten ekskluzywny, modny samochód to rewolucyjny model Citroëna, zrodzony z olbrzymiego doświadczenia konstruktorskiego firmy, w reinterpretacji domu mody Courrèges” , komentuje Linda Jackson, Dyrektor Generalny Citroëna.

„Spoglądając w 1968 r., na puste, nieczynne stacje benzynowe na rue François 1er w Paryżu, Coqueline Courrèges jako jedna z pierwszych uświadomiła sobie, że ropy naftowej nie starczy nam na zawsze. Postanowiła wtedy, że czas zrobić coś dla dobra naszej planety i jeszcze w tym samym roku wjechała na wybieg pokazu mody domu Courrèges pierwszym zbudowanym przez siebie małym autkiem elektrycznym. W trzydzieści lat później Coqueline trwale otworzyła wrota dla samochodów o napędzie elektrycznym, dzięki rozwiązaniom technicznym jej słynnych prototypów, które wygrywały w swojej klasie imprezy z cyklu Challenge Bibendum. Od kiedy przejęliśmy jej firmę, Coqueline zajęła się tą dziedziną z jeszcze większą pasją, osobiście opracowując innowacyjne projekty, oparte na architekturze i systemach samochodu elektrycznego, by dalej zmieniać nasz sposób i styl życia. Współpraca z Citroënem była dla nas naturalnym posunięciem: chcemy wspierać wszelkie inicjatywy, które przyczyniają się do rozwijania nowych źródeł energii. Do przyszłości w tym zakresie podchodzimy optymistycznie”, mówią Jacques Bungert i Frédéric Torloting.

Źródło: Citroen

Citroën E-MEHARI 2016
Citroen
Citroën E-MEHARI 2016
Citroen
Citroën E-MEHARI 2016
Citroen
Citroën E-MEHARI 2016
Citroen
Citroën E-MEHARI 2016
Citroen
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    Przypomnij sobie o tym pokrętle. Na zapominalskich już czeka patrol i mandat

    Motoryzacja XXI wieku oznacza elektroniczną wygodę. Bo np. samochód automatycznie włącza światła. Tyle że automat nie zawsze działa prawidłowo. Kierowca powinien kontrolować jego zachowania. W przeciwnym razie to on dostanie mandat.

    392 zł zamiast dotychczasowych 98 zł? Kierowców może czekać bolesna podwyżka

    Po raz kolejny wraca temat podwyżek cen przeglądów technicznych w Polsce. Tym razem interweniują senatorowie. Ile mógłby kosztować przegląd w 2024 r.? 392 zł zamiast 98 zł w przypadku osobówki i 644 zł zamiast 161 zł w przypadku osobówki z LPG.

    Pogoda się poprawiła? A więc... nie myj samochodu. Przynajmniej nie w pełnym słońcu

    Słoneczna pogoda to idealny moment na mycie samochodu? Właśnie, że nie. Rozgrzany lakier "nie przepada" za polewaniem zimną wodą. A to dopiero początek długiej listy problemów. O czym jeszcze musi pamiętać kierowca?

    REKLAMA

    Transport do Wielkiej Brytanii stał się ogromnym wyzwaniem. Po brexicie pojawił się szereg nowych procedur

    Wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej sprawiło, że branża transportowa działająca na tej trasie stanęła przed nowymi wyzwaniami. A procedury celne oraz wzmożenie kontroli granicznych to dopiero początek listy.

    W Polsce będą prześwietlać... drogi. GDDKiA chce sprawdzać stan nawierzchni i koleiny profilografami laserowymi

    Pod koniec kwietnia na polskich drogach pojawią się dziwnie wyglądające vany. Te nie będą jednak kolejną formą pułapki założonej na kierowców popełniających wykroczenia. One będą sprawdzać stan nawierzchni po zimie. A właściwie to badać sposób prowadzenia takich kontroli.

    Kara za radio w samochodzie? Rekordzista zapłacił w tym roku 187 tys. zł. To nie żart!

    187 tys. zł. Dokładnie tyle wynosi rekordowa kara za brak abonamentu RTV, która właśnie została ściągnięta w Polsce. Na kierowców padł zatem blady strach. Tylko czy taka kwota jest w ogóle możliwa w przypadku samochodu? Niestety po części tak...

    Opel Frontera 2024. To będzie crossover, a nie SUV. Niemiecka legenda schodzi o segment niżej

    Po 20. latach na rynek powróci Opel Frontera. Nowy model nie powróci jednak do segmentu D. "Spadnie" do klasy pojazdów o oczko niższej. Czy to oznacza degradację modelu? Zdaniem Niemców daje raczej nowe możliwości.

    REKLAMA

    Droższe OC za punkty karne. Ubezpieczyciele coraz chętniej pytają o wykroczenia kierowców

    W 2023 r. ubezpieczyciele podczas kalkulowania składek OC aż 283 mln razy pytali UFG o wykroczenia i uprawnienia kierowców. To oznacza, że hasło droższe OC za punkty karne wcale nie jest hasłem pustym. Zachowania kierowców już dziś mają wpływ na wysokość składki.

    Podmienił tablice rejestracyjne w aucie. Wpadł na przekroczeniu prędkości. Teraz grozi mu więzienie i 8,5 tys. zł kary za brak OC

    50-latek podmienił tablice rejestracyjne w aucie. Chciał bowiem "przyprowadzić Opla od mechanika po wykonanej naprawie". Teraz jego sprawa trafi do sądu. Nowe przepisy sprawiają, że grozi mu do 5 lat więzienia. A to jeszcze nie koniec kar dla kierowcy.

    REKLAMA