REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Dacia Sandero
Dacia Sandero

REKLAMA

REKLAMA

Dacia kontynuuje proces poszerzania swojej oferty. Po modelach Logan, Logan MCV, Logan Van i Logan Pick-up, wprowadza Sandero, dużego 5-drzwiowego hatchbacka.

Produkowany w rumuńskich zakładach w Pitesti, Sandero posiada wszystkie najważniejsze zalety samochodów marki Dacia: przestronne wnętrze, duży bagażnik i solidną konstrukcję. Podobnie jak inne samochody marki Dacia, Sandero zapewnia bezkonkurencyjny stosunek ceny do zalet użytkowych. Cena wersji podstawowej wynosi 28 500 złotych. Ponadto auto posiada 3-letnią gwarancję (lub do 100 000 km).

REKLAMA

REKLAMA

Podobnie jak inne samochody z gamy Dacia, Sandero jest owocem unikalnej procedury projektowo-wdrożeniowej. Przy projektowaniu tego samochodu wykorzystano zasadę «design to cost» (kierowanie projektem odbywa się w zależności od ustalonych z góry kosztów projektu i wdrożenia do produkcji), jak również efekt «carry over» w celu optymalizacji jego niezawodności i kosztów własnych (poprzez wykorzystanie szeregu części z innych pojazdów grupy Renault). Posłużono się też projektowaniem komputerowym, eliminując konieczność budowy kosztownych prototypów.

Zobacz też: Polska premiera Forda C-Max i Grand C-Max

Dacia Sandero to nowoczesne auto o atrakcyjnym designie. Przód wyróżnia się nowoczesnymi, wyrazistymi światłami. Linia boku, przypominająca odwróconą falę, jest uwydatniona dzięki szerokim listwom bocznym (w zależności od wersji). Istnieje możliwość montażu zestawu SUV, składającego się z osłony przedniej i kratek na światłach przeciwmgłowych z przodu, pary spojlerów progowych oraz osłony tylnej, który nadaje modelowi terenowy charakter.

REKLAMA

Wnętrze podobnie jak w Loganie jest przyjazne w swojej prostocie. Deska rozdzielcza nieco wygładzona i pozaokrąglana jest tera bardziej nowoczesna a przy tym tak samo funkcjonalna. W zależności od wersji jej poszczególne elementy mogą być lakierowane na różne kolory i pokryte różnymi materiałami. Do nowoczesnego wyglądu kabiny przyczynia się również stylistyka paneli drzwiowych wyposażonych w eleganckie klamki i listwy dekoracyjne (w zależności od wersji). Pojemność bagażnika, wynosząca 320 litrów, jest rzadko spotykana w tej klasie. Składana tylna kanapa, dzielona w układzie 1/3 – 2/3 umożliwia zwiększenie całkowitej pojemności bagażnika do 1200 l.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Polska premiera: Mini Countryman

Dacia Sandero została opracowana na płycie podłogowej B0 (płyta Logana, oparta na płycie B Aliansu) z zawieszeniem przednim typu Mac Pherson z wahaczami trójkątnymi i stabilizatorem poprzecznym. Tylne zawieszenie Dacii Sandero również pochodzi z płyty podłogowej B0. Jest to elastyczna oś o programowanej charakterystyce, wyposażona w sprężyny śrubowe i pionowe amortyzatory o zwiększonym skoku. Parametry zawieszenia zostały dostosowane do specyfikacji Dacii Sandero. Podobnie jak inne modele Dacii, Sandero posiada duży prześwit (155 mm), umożliwiający jazdę po każdej drodze, co stanowi o uniwersalności tego auta. Jest również wyposażone w osłony najważniejszych podzespołów, dzięki czemu może bez obaw poruszać się po nieutwardzonych drogach.

W zależności od wersji fotel kierowcy może posiadać regulację wysokości i podparcia lędźwiowego, zapewniające optymalne ustawienie ciała za kierownicą. Z myślą o wygodzie kierowcy oferowana jest również regulowana na wysokość kolumna kierownicy (w zależności od wersji) oraz ergonomiczne przełączniki umieszczone w zasięgu ręki.

Zobacz też: Polska premiera Nissana Juke

Komfort termiczny jest dostosowany do zróżnicowanych warunków klimatycznych panujących w różnych krajach. Ukształtowanie przewodów doprowadzających powietrze umożliwia szybkie osiągnięcie pożądanej temperatury w fazie rozruchu, zwłaszcza w przypadku dużych upałów lub mrozów.

W gamie Dacii Sandero są dostępne 2 silniki benzynowe: 1.4 75 KM i 1.6 87 KM. Oba silniki idealnie spełniają kryteria niskich kosztów eksploatacji, solidności i łatwości obsługi technicznej, cechujące markę Dacia. Wyróżniają się one wysokim momentem dostępnym już przy niskich obrotach i utrzymującym się w szerokim zakresie prędkości obrotowej silnika, a także niskim zużyciem paliwa.

Zobacz też: Znikający Challenger

Silniki 1.4 l i 1.6 l rozwijają odpowiednio moc 55 kW (75 KM) i 64 kW (87 KM) przy 5500 obr/min i osiągają moment obrotowy 112 Nm i 128 Nm przy 3000 obr/min. Obie jednostki współpracują z mechaniczną, 5-biegową skrzynią biegów. Dacię Sandero cechuje również niskie zużycie paliwa, wynoszące 7 l / 100 km w wersji 1.4 l i 7,2 l / 100 km w wersji 1.6 l (w cyklu mieszanym).

W późniejszym terminie przewidziano wprowadzenie silnika wysokoprężnego 1.5 dCi. Silnik ten będzie dostępny na dwóch poziomach mocy: 68 KM oraz 85 KM. Dzięki niskiemu poziomowi emisji CO2, nieprzekraczającemu 120g/km, jednostka 1.5 dCi będzie bardzo korzystnym rozwiązaniem pod względem ekologicznym.

Dacia Sandero
Dacia Sandero
Dacia Sandero
Dacia Sandero
Dacia Sandero
Dacia Sandero
Dacia Sandero
Dacia Sandero
Dacia Sandero
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA