REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Teren

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Grip Control, czyli jak działa udawane 4x4 w Peugeotach

Czy samochód musi mieć napęd na cztery koła, żeby mógł sobie radzić w gorszych warunkach drogowych? Inżynierowie Peugeota uważają, że nie. Właśnie dlatego opracowali system Grip Control. Na czym polega jego działanie i co właściwie daje?

Kąt natarcia, zejścia, prześwit - cechy auta terenowego

Auto, które ma dobrze sprawdzić się w terenie musi charakteryzować się określonymi cechami. Na zwrócić uwagę kupując tego typu pojazd?

Zasady jazdy w trudnym terenie

Jazda po trudnym terenie dla jednych może być przyjemnością, dla innych koniecznością i zmaganiem się z trudnościami. Dobrze, jeśli pojazd, którym podróżujemy ma napęd na 4 koła i przygotowany jest na pokonywanie bezdroży. Co zrobić w sytuacji, kiedy mamy typowe auto miejskie? Jak ustrzec się przed nieprzyjemną przygodą, oszczędzając przy tym czas, auto i zdrowie? Spróbujemy przedstawić wam to w kilku radach.

Jak wyjechać samochodem z piasku?

Latem, często zjeżdżamy samochodami z asfaltowych dróg i podążamy gruntowymi ścieżkami. Łatwo wtedy o ugrzęźnięcie. Jak wyjechać samochodem z grząskiego piasku?

REKLAMA

Jak jeździć po piasku?

Jazda terenowa stawia przed kierowcą wiele wyzwań. Jednym z nich jest umiejętne opanowanie samochodu na luźnych nawierzchniach. Podpowiadamy jak radzić sobie z jazdą po piasku.

Jak utrzymać na chodzie auto terenowe?

Auto terenowe jest bardziej narażone na awarie i problemy, zwłaszcza, jeśli dużo jeździmy w terenie. Przyczyna jest prosta: konstrukcja terenówki z napędem na cztery koła jest o wiele bardziej skomplikowana niż zwykłego auta osobowego.

Jak wybierać miejsca na postój poza drogami z nawierzchnią utwardzoną?

Wbrew pozorom wybór miejsca na postój samochodu poza utartymi drogami i zagospodarowanymi miejscami nie jest sprawą prostą. Składa się na to wiele różnych aspektów i czynników.

Jak wyprzedzać i omijać przeszkody na drogach gruntowych?

Drogi gruntowe, o nieutwardzonej nawierzchni, nie są torem wyścigów samochodowych. Dlatego wyprzedzanie na nich powinno należeć do najrzadziej wykonywanych manewrów.

REKLAMA

Jak podjeżdżać z przyczepą drogami nieutwardzonymi pod bardzo strome wzniesienia i jak z nich zjeżdżać?

Jazda z ciężką przyczepą po stromych zboczach drogami gruntowymi lub bezdrożami jest bardzo trudna i ryzykowna. Toteż należy jej unikać, jeżeli jest to tylko możliwe.

Jak jechać z przyczepą drogami nieutwardzonymi?

Jazda z przyczepą, zwłaszcza gdy jest ona ciężka lub duża, np. campingowa, wymaga od kierowcy trochę umiejętności o doświadczenia. Oto, na co należy zwracać uwagę ciągnąć przyczepę po drogach nieutwardzonych.

Co się stanie, gdy wjedziesz w teren "płaszczakiem"?

"Płaszczak" - tak zwykłe auta z niskim zawieszeniem określają offroadowcy. Jest ku temu powód: wjechanie takim autem w teren może skończyć się uszkodzeniami. Dlatego zjeżdżanie z dróg o nawierzchni twardej lub utwardzonej należy traktować jako ostateczność.

Co zrobić przy samochodzie po zakończeniu jazdy w terenie?

Po wyjechaniu na drogę utwardzoną należy wykonać przynajmniej pobieżny test sprawności pojazdu oraz usunąć niektóre typowe i łatwe do usunięcia niedomagania i usterki.

Jak powinna wyglądać jazda drogami gruntowymi w trudnych warunkach atmosferycznych?

Do trudnych warunków atmosferycznych, spotykanych na drogach zalicza się przede wszystkim mgły i śnieżyce, ulewy i gradobicie. Są one uciążliwe nawet podczas jazdy normalnymi drogami, za to na drogach terenowych, gruntowych i na bezdrożach mogą być skrajnie niebezpieczne.

Jak wykorzystywać walory silnika i samochodu podczas jazdy w trudnym terenie?

Jazda po bezdrożach i drogach polnych jest najczęściej znakomitym sprawdzianem umiejętności kierowcy i możliwości kierowanego przezeń pojazdu.

Jak przejeżdżać przez płytkie potoki i rozlewiska?

Podczas jazdy w terenie, poza drogami utwardzonymi, zachodzi czasem konieczność przejechania przez płytkie rozlewiska, większe kałuże lub strumyki albo potoki, przepływające w poprzek drogi. Można to zrobić, stosując się do poniższych zasad.

Jak wyciągnąć samochód z błota, sypkiego piasku i podobnych miejsc?

Podczas jazdy poza drogami o nawierzchni utwardzonej może się zdarzyć niemal wszystko. Bardzo łatwo o zakopanie się w piasku lub w błocie, albo o zjechanie z drogi na niżej położone pola. Zazwyczaj kontynuowanie jazdy bez pomocy z zewnątrz jest niemożliwe.

Jak podjechać pod strome wzniesienia i z nich zjechać drogami nieutwardzonymi?

W jeździe terenowej pojazdami do tego niedostosowanymi należy kierować się daleko posuniętą ostrożnością i przezornością. Dotyczy to zwłaszcza miejsc trudnych do pokonania, takich jak strome zbocza.

Dlaczego SUV to nie auto terenowe? Jakie są różnice, wady i zalety?

Duże rodzinne kombi z podwyższonym prześwitem i napędem na cztery kola, czyli popularne SUV-y często klasyfikuje się jako auta terenowe. To nadużycie - SUV zwykle nie nadaje się do jazdy w ciężkim terenie. Od terenówki różni się chociażby budową nadwozia i napędu, przy czym nie oznacza to, że jest gorszy, raczej bardziej uniwersalny...

Poradnik eksperta: 10 przykazań offroadera

Przedstawiamy kilka sugestii dotyczących etycznej strony Offroad’u, który jest sportem mającym bezpośredni wpływ na środowisko naturalne. Przyjmując nasz punkt widzenia, wyrażony w tym artykule, przyczynicie się do poprawy piaru polskich offroaderów oraz środowiska.

Jak jechać w terenie leśnym?

Wjeżdżając na mało ruchliwe, zwykle nieutwardzone leśne drogi kierowcy często wyłączają myślenie. Tymczasem nawet w środku lasu należy być ostrożnym. Tu też są piesi… ale nieco inni. Podpowiadamy jak poruszać się autem w terenie leśnym.

Szkoła przetrwania w rodzinnej „terenówce”

Auta typu SUV. Wyżej zawieszone i przestronne obiecują większe bezpieczeństwo oraz możliwość jazdy poza utwardzonymi drogami. O czym trzeba pamiętać, żeby zjeżdżając z asfaltu nie ryzykować zbyt wiele?

REKLAMA